Strona główna Grupy pl.sci.medycyna pomocy - cos mnie zjada (wirus, pasozyt, bakteria?), ciagle jakies nowe problemy - ktos poradzi? [dlugie] Re: pomocy - cos mnie zjada (wirus, pasozyt, bakteria?), ciagle jakies nowe problemy - ktos poradzi? [dlugie]

Re: pomocy - cos mnie zjada (wirus, pasozyt, bakteria?), ciagle jakies nowe problemy - ktos poradzi? [dlugie]

Data: 2007-02-11 08:37:16
Temat: Re: pomocy - cos mnie zjada (wirus, pasozyt, bakteria?), ciagle jakies nowe problemy - ktos poradzi? [dlugie]
Od: "Justyna N" <c...@p...pl>

Użytkownik "zdesperowany" <z...@y...co.uk> napisał w wiadomości
news:1171148696.504923.24610@k78g2000cwa.googlegroup
s.com...

> Znalazlem takie haslo - przywry (np. w wikipedii
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Przywry
> ). Niewiele informacji w internecie, ale wyglada, ze to jest grupa
> pasozytow, ktora czasem potrafi sie przyczepic do scian woreczka
> zolciowego.
>
> Czy tradycyjne badanie kalu na pasozyty wykrywa te przywry? Jakie
> badanie sie wykonuje by je wykryc?

"Pierwsze objawy zarażenia motylicą wątrobową - fascjolozy (fasciolosis)
pojawiają się po 1 - 2 miesiącach od chwili inwazji i zależą od jej
intensywności oraz od miejsca usadowienia się przywr w wątrobie. Początkowo
(w ciągu 4 do 6 dni) fascjoloza ma charakter ostrej choroby alergicznej.
Przy takim zakażeniu występują: złe samopoczucie, bóle głowy, osłabienie,
nudności, brak łaknienia, bóle w okolicy nadbrzusza oraz pokrzywka i
podwyższona ciepłota ciała (nawet do 40 stopni C). U niektórych chorych
pojawiają się bóle w stawach i mięśniach, dolegliwości w zakresie przewodu
pokarmowego oraz obrzęk twarzy. W okresie tym występuje leukocytoza i
eozynofilia (od 40 - 80%); wątroba (a także i śledziona) bolesna przy ucisku
stopniowo się powiększa. Po kilku tygodniach pozostają niewielkie
dolegliwości utrzymujące się nieraz przez kilkanaście lat. W szczególnie
silnej inwazji może dojść do niedrożności przewodów żółciowych wątroby i do
żółtaczki. Ponadto do rozrostu tkanki łącznej oraz zaniku miąższu wątroby,
daje to obraz marskości zanikowej i prowadzi do zaburzeń w krążeniu wrotnym,
czego wyrazem jest tworzenie się puchliny brzusznej.

Wykrycie motylicy wątrobowej polega na badaniu kału lub treści dwunastniczej
na obecność charakterystycznych słomkowożółtych jaj. Na wypadek stwierdzenia
obecności jaj w kale należy liczyć się z możliwością rzekomego pasożyta.
Ustrzec się przed nim możemy przestrzegając zasady higieny i przepisów
sanitarnych zabraniających picia wody z otwartych zbiorników wodnych, w
której mogą znajdywać się metacerkarie, a także nie branie do ust ździebeł
traw, na których mogą być przyczepione larwy inwazyjne."
Jeśli masz powyższe objawy, jadłeś trawę lub niemyte owoce/warzywa to zrób
badanie kału.
(Błagam, odpuście sobie wikipedię jako źródło informacji-popatrzcie trochę
sceptycznie na zawarte infromacje-najlepiej się doinformować w innym
miejscu.)

--
c...@p...pl
gg 6451317