Re: powikłania usunięcia ciąży

Data: 2008-07-04 21:54:02
Temat: Re: powikłania usunięcia ciąży
Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@g...internetdsl.tpnet.pl>

Lukas wrote:

> Witam
>
> Czy usunięcie ciązy możę znacząco wpłynac na zdrowie nastepnego dziecka,
> ktore urodzi kobieta? . Mam na mysli cały ogoł roznych powikłan, jak np.
> to, ze takie dziecko może urodzic sie jakimis chorobami , byc pozniej
> malo
> zdolne, miec jakies problemy psychiczne, nie wiem cokolwiek.. Czy znane
> sa Wam takie przypadki lub ew. moze znacie jakies linki do artykułów o tym
> ?
>
> Jak to jest w praktyce? czy ryzyko jest duze czy tez podobne do tego kiedy
> [...]

usuniecie ciazy = sprowokowanie poronienia.
oczywiscie takie kontrolowane poronienie trwa duzo szybciej itd.

powtorz wiec pytanie, czy poronienie dziecka moze prowadzic do powiklan.

osobiscie mysle ze nie ma tu jakiejs zelaznej reguly, z punktu widzenia
endokrynologii pierwsza ciaza moze pomoc kobiecie 'ubrac sie' w garnitur
hormonalny (wzrost organow, wplyw progesteronu i prolaktyny), poronienie
wiec usuwa po prostu pasozyta, o ile nic nie uszkodzono mechanicznie to
mozna wrecz zaryzykowac przypuszczenie ze dzieki temu nastepne dziecko
trafi na 'bardziej zyzny grunt' i bedzie zdrowsze.

mysle tez ze pod tym wzgledem - jako ze ludzie sa dosc 'skomplikowani' pod
tym wzgledem (dziwny styl zycia , dodatkowe leki, rytualy itd), poobserwuj
zwierzaczki i jak to u nich sie rozgrywa.