Re: praca daleko, gdzie dziecko do przedszkola?

From: "Marcin [MAC]" <m...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: praca daleko, gdzie dziecko do przedszkola?
Date: Thu, 11 May 2006 11:42:17 +0200

> bez sensu jest Twoja rzekomo wolna refleksja, ktora przywaliles pod
> pytaniem
> twizy. na propozyjce odbierania dziecka przez babcie, czy tez na pomoc
> dziadkow
> zareagowals albo "tragednia" albo "adopcja" , swoje proporcje ktore teraz
> probujesz
> wypisac wlasnie pokazuja wlasnie brak tego sensu. bo wg Ciebie zadna
> sytuacja nie
> jest lepsza.

Powiedz co cie tak urazilo w moim tekscie? Napisalem jedynie ze _smutne_
czasy nastaly dla dzieci ktore nie maja kontaktu z rodzicami tylko z
dziadkami. Co w tym nielogicznego pozbawionego sensu? Taka jest moja
refleksja nt czesto spotykanego modelu rodziny i mam do tego prawo. Tym
bardziej ze doszedlem do tego na drodze obserwacji takich rodzin i dzieci z
ktorymi mam stycznosc a nie wyssane z palca dyrdymaly. Urazilem twoja
matczyna dume? Powiedzialem cos niewygodnego dla Ciebie ze teraz probujesz
mnie obrazac tekstami o infantylnosci i gimnazjum? Moze to ze jak to facet
moze sie wypowiadac na taki temat? Moze twoje dzieci tez wychowuja
dziadkowie i teraz probujesz uspokoic sumienie ze to jest sluszne
postepowanie i jestes w porzadku wobec dzieci a ja gadam bezsensowne
glupoty?
Skoro mnie uwazasz ze dzieciaka spytaj pedagoga, psychologa czy taki model
rodziny jest dobry dla rozwoju dziecka? Ja moge jedynie z wlasnych
obserwacji powiedziec ze nie jest. Nie mowie oczywiscie jak niektorzy
probowali mi wmowic ze dzieckiem powinni sie zajmowac tylko i wylacznie
rodzice 24/7 i najlepiej zerwac kontakt z dziadkami. Wszystko w granicach
rozsadku. Jednak to rodzice powinni miec najlepszy kontakt z dzieckiem.
Znam tez sytuacje jak to wyglada od strony dziadkow ktorzy nie maja sily
zajmowac sie dzieckiem skaczacym po nim ale nigdy przenigdy nie odmowili
synowi. Trzeba pamietac ze dziadkowie to zazwyczaj osoby starsze i takze
potrzebuja spokoju. Doskonale to obrazuje przyglad przytoczony przez
Agnieszka. Oczywiscie bywaja wyjatki. Dla mnie nienormalna jest sytuacja
kiedy slysze ze dziecko ma lepszy kontakt z kims innym niz rodzice. Czasy
trudne sa i pomoc jest niezbedna ale jak napisalem w granicach rozsadku.
Trzeba brac odpowiedzialnosc za dziecko i poswiecac mu czas a nie isc na
latwizne podrzucac dzadkom czy trzeba czy nietrzeba.

Oczywiscie mozesz mnie osmieszac i drwic z tego co pisze jadnak nie
przekonasz mnie ze wychowanie dziecka przez innych jest prawidlowa i nie
widzisz niczego nienormalnego w tym. A wiesz dlaczego mnie nie przekonasz?
Bo mam kontakt z dziecmi i wiem jak to wyglada z ich strony i paplanina
rodzicow majaca uspokoic wlasne sumienie do mnie nie przemawia.