Strona główna Grupy pl.sci.medycyna problemy z pójściem do lekarza na Śląsku - bardzo proszę o pomoc! Re: problemy z pójściem do lekarza na Śląsku - bardzo proszę o pomoc!

Re: problemy z pójściem do lekarza na Śląsku - bardzo proszę o pomoc!

From: LM <p...@n...sig>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: problemy z pójściem do lekarza na Śląsku - bardzo proszę o pomoc!
Date: Wed, 28 Feb 2007 12:04:27 +0100

Aneczka napisał(a):
> Witam
> Mam następujący problem:
> Właśnie co przeprowadziłam się na Śląsk - pracuje drugi miesiąc. Nie
> zdążyłam się jeszcze zameldować więc nie mam tej "magicznej" karty
> udowadniającej że jestem ubezpieczona.

Nie jestem pewien, ale kiedy kilka lat temu pracowałem na nfz
rejestrowaliśmy normalnie pacjentów bez karty, na podstawie np. raportu
miesięcznego wysyłanego przez pracodawcę do ZUS. Aczkolwiek było to w
pierwszych latach powszechnego funkcjonowania kart, więc być może była
jakaś taryfa ulgowa ze strony funduszu.

Moja rada - zadzwoń do NFZ i zapytaj ich o to (najlepiej notując
nazwisko osoby udzielającej Ci informacji). Jeżeli powiedzą, że można -
domagaj się tego w przychodni (bo bardzo możliwe, że będą chcieli Cię
zbyć, w końcu wpisanie ręczne danych do komputera to bardzo duży wysiłek).

Ps. Właśnie zajrzałem na strony śląskiego oddziału NFZ:

> Ubezpieczeni, którzy nie posiadają karty, mogą korzystać z opieki zdrowotnej na
terenie województwa śląskiego po okazaniu dokumentów potwierdzających ubezpieczenie.

Czyli raport o składkach powinien wystarczyć.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk