proszę o rad

1. Data: 2003-10-23 06:50:39

Temat: proszę o rad
Od: "Nell" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Smacznie witam! :)

Zwracam się do was z nie lada problemem. Mój dziadek miał miesiąc temu
operację i wycięli mu woreczek żółciowy. W efekcie musi być na
bezbłonnikowo-bezcholesterolowej diecie. Moja
przyzwyczajona_i_nie_do_odzwyczajenia_do_POLSKIEJ_ku
chni Babcia jest
przerażona i odmówiła współpracy :/ no i spadło na mnie. Oczywiście
szperałam tu i ówdzie, mam listy produktów które może jeść, ale tracę
pomysły odnośnie konkretnego ich zestawiania. Zwłaszcza, że problemem jest
obróbka - może jeść tylko gotowane/duszone/pieczone ale z maksymalnym
ograniczeniem/wyłączeniem tłuszczu. Proszę, może wasza nieskończona
wyobraźnia kulinarna wpadnie na to, co można by ciekawego zrobić z takich
produktów jak: mąka, ryż, makaron, mleko, jogurt, jajo (białko), cielęcina,
kurczak, indyk, dorsz, karmazyn, sandacz, szczupak, słodka śmietanka max 9%,
oliwa z ol, ziemniaki, marchew, buraki, sałata, szpinak, seler, pomidory,
groszek, ogórki, dynia, rabarbar, zioła.
Wiem, że temat zachacza o pl.*.dieta, ale chodzi mi o prezepisy i inwencję
kulinarną, więc zwracam się do Was. Z góry wszystkim dziękuję

Pozdr
Nell i jej
Dziadek_który_tak_dzielnie_trzyma_się_zaleceń_lekarz
y_że_schudł_już_10kg_:((
(

1. Data: 2003-10-23 08:22:18

Temat: Re: proszę o rad
Od: "* piotr'ek *" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zwracam się do was z nie lada problemem. Mój dziadek miał miesiąc temu
> operację i wycięli mu woreczek żółciowy. W efekcie musi być na
> bezbłonnikowo-bezcholesterolowej diecie.

Że jak? Musi być na diecie, ale przez jakiś tam czas tylko (3 czy 4
miesiące) potem może wtranżalać wszystko.

*p*

1. Data: 2003-10-23 08:34:12

Od: Magdalena Potocka <m...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-10-23 10:22, Użytkownik * piotr'ek * napisał:

> Że jak? Musi być na diecie, ale przez jakiś tam czas tylko (3 czy 4
> miesiące) potem może wtranżalać wszystko.
>
> *p*

rany, nawet jeżeli, to do tego czasu według Ciebie co ma robić? żywić
się powietrzem

ja akurat, Nell, za wiele Ci nie pomogę, ale trzymam kciuki. spróbuj
przyrządzić ryż z mieloną cielęciną i ziołami prowansalskimi. Jeżeli
masz dobrą brytfankę, to do pieczenia nawet nie będziesz potrzebować
tłuszczu.

--
Magda

1. Data: 2003-10-23 08:59:00

Od: "Nell" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Potocka"

> rany, nawet jeżeli, to do tego czasu według Ciebie co ma robić? żywić
> się powietrzem

hmm, no właśnie w tym problem! Jego dieta w ciągu osttatniego miesiąca tak
się zmieniła, że biedny strasznie schudł i osłabł, a taką ma ochotę jeść :(

> [...]
> przyrządzić ryż z mieloną cielęciną i ziołami prowansalskimi. Jeżeli
> masz dobrą brytfankę, to do pieczenia nawet nie będziesz potrzebować

brzmi ciekawie; niech pomyślę, tzn że mam podgotować ryż, przełożyć do
brytfanki, na to wyłożyć zmieloną cielęcinę z łużką oliwy z oliwek, ziołami,
natką i np pomidorami z puszki i do piekarnika? Czy coś przekombinowałam?
Jak długo piec? (mam gazowy)

Dzięki za radę
Nell

1. Data: 2003-10-23 09:31:09

Od: "Agnieszka Jędraszek" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

a dziadek nie moze spozywac pokarmow gotowanych?
moj ojciec mial kiedys podobna sprawe i gdy wszyscy jedli pieczonego
kurczaka to on z kartofelkami jadl piersi tego samego kurczaka ale gotowane
... i przezyl
troche narzekal, ale nie bylo robionych zadnych akcji

1. Data: 2003-10-23 09:32:55

Od: "*madzik*" <b...@b...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nell" <n...@w...pl> skrev i meddelandet

> [...]
ziołami,
> natką i np pomidorami z puszki i do piekarnika? Czy coś przekombinowałam?

IMO dobrze myslisz :-). Za pierwszym razem sprawdzaj co jakis czas, az mieso
dojdzie, poetm bedziesz wiedziec.

przepisow tez nie podam, ale dobrym pomyslem jest IMHO garnek/urzadzenie do
gotowania na parze, wtedy robisz wszystko jak trzeba, nie musisz brac
tluszczu, jedzenie jest aromatyczne i smaczne.

Magda

1. Data: 2003-10-23 09:42:41

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wiem, że temat zachacza o pl.*.dieta, ale chodzi mi o prezepisy i inwencję
> kulinarną, więc zwracam się do Was. Z góry wszystkim dziękuję

1. Wszelkiego rodzaju spaghetti i risotta (oczywiście rozsądnie z
tłuszczem), jeśli dziadziuś może jeść cebulę, to najprostsze spaghetti
wygląda tak: dusisz na oleju 2 cebule do miękkości, dodajesz całą puszkę
pomidorów (400 g), całą czyli i to, co plynne, i to, co gęste, podziabane w
kawałki, dusisz do odparowania (jakieś 30-40 min), na parze gotujesz
brokuły,osobno makaron, podajesz wszystko razem.

2. Pier(w)si kurze w jogurcie
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis248.html

3. Jak ziemniaki, to wszelkiego rodzaju zapiekanki, tu już google naszym
przyjacielem, np:
http://groups.google.pl/groups?q=ziemniaki+-+zapieka
nka+group:pl.rec.kuchnia+group:pl.rec.kuchnia&start=
10&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&inlang=pl&group=pl.rec.kuchnia
&selm=b9rd7f%24lg8%241%40nemesis.news.tpi.pl&rnum=14

4. Dynia - jw. google przyjacielem - zupa z dyni wygląda nieźle, do tego
pajda chleba ;)http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=2117

Polecam strony:
http://www.gotowanie.wkl.pl/
http://www.kuchnia.com.pl/
http://www.kuchniaonline.pl/
http://www.kulinaria.pl/
http://puszkkka.spinacz.pl/ (wegetariańskie przepisy, dużo dyni jest)

I nie martw się, da się z tym żyć - miałam wrzodowca w rodzinie :)

--
KingAM

"things are not always as they seem to be"
* al pacino* recruit*

1. Data: 2003-10-23 09:58:14

Od: "Kama" <k...@p...pakiet24.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://mediweb.pl/nutrition/vad11.php
polecam tę stronę
Kama

1. Data: 2003-10-23 10:16:47

Od: "Nell" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kinga Macyszyn" stworzyła wywód:

<ciach>

2. Pier(w)si kurze w jogurcie
> http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis248.html

brzmi ciekawie, kiedyś jadłam coś podobnego tyle, że nie kura a indyk w
sosie jogurt + curry + sól ziołowa
A a propos obróbki - myślisz, że można by to samo jakoś w piekarniku, bo z
grillem to teraz jakoś tak by ciężko było? ;) (nie dysponuję takim
wewnątrz-mieszkaniowym, a jak sąsiedzi kiedyś na balkonie robili to aż straż
pożarna przyjechała ... ;))

> [...]
+group:pl.rec.kuchnia&start=10&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&in
lang=pl&group=pl.rec.kuc
hnia&selm=b9rd7f%24lg8%241%40nemesis.news.tpi.pl&rnu

hmm, trochę dużo sera :( ale może jakoś przerobię - może zaleję tą chudą
śmietanką? albo przemielę serek wiejski... rany chyba wariuję ;))

> 4. Dynia - jw. google przyjacielem - zupa z dyni wygląda nieźle, do tego
> pajda chleba ;)http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=2117

super, wypróbuję, dzięki :)

> I nie martw się, da się z tym żyć - miałam wrzodowca w rodzinie :)
>
> --
> KingAM

Dzięki, pozdr
Nell

1. Data: 2003-10-23 10:21:29

Od: "Nell" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kama" stworzył wywód:

> http://mediweb.pl/nutrition/vad11.php
> polecam tę stronę
> Kama

hihi, przerabiałam już, ale dzięki! :)
ale im więcej pomysłów tym lepiej

Pozdr
Nell

Mixing Bowls
SOK Z SOKOWNIKA
co zrobic z filetow rybnych?
Slodkie mleko skondensowane w DE - gdzie?
Tez o alkoholu