Re: protest pielęgniarek

Data: 2000-12-29 11:52:54
Temat: Re: protest pielęgniarek
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl>

Witam

> Protest pielegniarek jest bardzo zrozumialy, ale podloza jego mozna
> szukac w spolecznym spojrzeniu na ich zawod i prace. Moja wiedza na
> temat pielgniarstwa w czasie kiedy jeszcze mieszkalem w Polsce byla
> bardzo marna i wydawalo mi sie ze leekarz, skiadz i pielegniarka to
> powolanie i poswiecenie i zupelnie nie zastanawialem sie ze oni tez
> jedza i pija a czasami tez chcieliby pojechac na wakacje czy pojsc do
> kina lub teatru.

maja dzieci, ktore chcialby uczyc sie, studiowac itp.

> Po wielu latach dotarlo do mnie, ze praca z powolania

wlasnie dalem propozycje aby opierajac sie na tym, ze jest
to praca z powolania wszyskie polskie banki umarzaly kredyty
osobom, ktore taka prace (nie patrzac na zarobek) wykonuja

> a wiec na ile to spoleczenstwo ktore te pielegniarki tak popiera jest
> zainteresowane pomoc im czynnie, czyli na ile spoleczenstwo
> zaakceptowaloby podwyzszenie podatkow (zarowno dochodowych jak i
> posrednich - akcyzy itd) aby pielegniarki mogly ddostac pensje na ktore
> zasluzyly.

nie tylko chodzi o pensje pielegniarek. Poziom finansowy placowek
sluzby zdrowia w Polsce osiagnal dna. Ilosc pkb przeznaczonego
na finansowanie sluzby zdrowia jest (nie liczac Albanii i Rumunii)
najnizsze w Europie. To sie i tak musi zmienic

W poldzikim kapitalizmie gdzie wysokie dochody nie sa wysoko
> opodatkowane jest mozliwosc zmian podatkowych tak, aby pieniadze do
> budzetu wplywaly szczegolnie o osob bogatych

zgadzam sie z tym calkowicie :-)

Dziekuje za ten bardzo wazny w tej sprawie posting

Pozdrowienia

Piotr
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>