przekąski na impreze

11. Data: 2007-05-31 21:54:04

Temat: Re: przekąski na impreze
Od: "morghul" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gotowe ciast francuskie. Zrób takie mini paszteciko-cisteczka.
Pozawijaj w ciasto kapuste kiszoną podsmażoną z grzybami (moga
być pieczarki ale dobrze odparuj żeby było w miare suche), DOBRE
parówki z serem żółtym i masz kupe tanich i smacznych przekąsek.
Co 2h wrzucasz blache do piekarnika i z głowy :).

--

Dawid

12. Data: 2007-05-31 22:08:13

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** ipkisipki wrote:

> Robie impreze i nie wiem jakie przekaski zrobic
> pomocy!!

Ogórki i śledzik obowiązkowo, do tego zmrożona...

Ale serio to jakie masz warunki do robienia tych przekąsek? Przekąski
to jeżeli nie jest to specjalnie bon ton przyjęcie to wszelkie
finger-food na ciepło jest wskazane, do tego bar sałatkowy (aka kilka
mich z sałatkami i talerzyki) i owoce.

Finger-food w sensie cokolwiek co możesz złapać paluchem (czy
wykałaczką) i skonsumować na raz. Np. nieśmiertelne śliwki suszone
zawijane w boczek, czy kawałki mięska czy warzyw w dobrej panierce i do
tego dobry dip.

Można dużo, ale IMHO należy strategicznie podejść do warunków
lokalu. :) Wykorzystać piekarnik czy co tam masz (wcześniej przygotuj
sobie tace z przekąskami, w trakcie imprezki po prostu je wrzucasz na
kilka minut i wyciągasz gotowe). Może mikrofalówka? Też się nada (np.
do rzeczonych kawałków mięska, możesz je przygotować wcześniej, a potem
podgrzać w mikrofali.

Może mini kanapeczki - bagietka krojona na malutkie krążki, na to
listek sałata czy innej zieleniny, kawałek łososia czy dobrej wędliny,
mały kleksik z majonezu czy pasty...

No można dużo. :) A jak chcesz się też pobawić to zamów catering i
będziesz miał z głowy.

--
+ ' .-. .
, * ) )

13. Data: 2007-06-01 06:18:27

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. pisze:

> Piszac to czynisz zaszczyt wiaderkom...

Sądzisz, że wiaderka poczuły się zaszczycone?
--
BBjk, nie będąca pewną
http://bajarka.fotolog.pl/

14. Data: 2007-06-01 06:22:31

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

<f3n684$pdf$1@atlantis.news.tpi.pl> vous écriviez :

> Zaszczycona?
> :-)

Nie wypraktykowałem czy szczytuje...

15. Data: 2007-06-01 06:23:20

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"BBjk" <b...@q...pl> wrote in message

> Sądzisz, że wiaderka poczuły się zaszczycone?
> --
> BBjk, nie będąca pewną
> http://bajarka.fotolog.pl/

Jak napisano w księgach - kobieta naczyniem nieczystości jest...

16. Data: 2007-06-01 07:56:58

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ipkisipki" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
> Robie impreze i nie wiem jakie przekaski zrobic
> pomocy!!

Dobrze się sprawdza sałatka z chińskich zupek (przepis z tej grupy):

zupki najlepiej VIFON (jedna ostra i jedna łagodna)
pół piersi z kurczaka (jak ktoś lubi to może być cała, ja daję
całą)
kapusta pekińska
puszka czerwonej fasoli
majonez

Bierzemy makaron z zupek, kruszymy na dość grube kawałki i wsypujemy
do miski. _NIE_ zalewamy wrzątkiem ani niczym. Podsmażamy pokrojoną
na drobno pierś kurczaka, można troszkę przyprawić ale nie za bardzo
(czasem dodaję trochę curry bo nie mogę się oprzeć). Dodajemy tę
pierś do makaronu. Dosypujemy do tego pokrojoną w grubą kostkę
kapustę pekińskią (jak mówiłam, jestem nieproporcjonalna- na oko,
tak żeby ta kapusta nie była podstawowym składnikiem sałatki)i
wsypujemy puszkę fasoli. Przyprawiamy ten cały zestaw tymi sypkimi
przyprawami z zupek. Moim zdaniem nie należy dodawać zupkowego
tłuszczu, wystarczy ten w majonezie. Na koniec dodajemy do tego
majonez. Dość dużo- ten makaron zrobi się miękki właśnie od
majonezu, i musi mieć szansę na nasiąknięcie- ale bez przesady, żeby
to wszystko w tym majonezie się nie rozpłynęło. Najlepiej jest
dodawać po trochu i mieszać, wtedy widać czy jeszcze czy już. Jak
osiągniemy stan "już wystarczy", przychodzi najtrudniejszy moment:
to powinno z półtorej- dwie godziny postać, żeby makaron rozmiękł.

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

17. Data: 2007-06-01 07:57:52

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"flower" <f...@w...pl> wrote in message
> [...]
> osiągniemy stan "już wystarczy", przychodzi najtrudniejszy moment:
> to powinno z półtorej- dwie godziny postać, żeby makaron rozmiękł.

Biedny ten ktoś, kto na to wpadł. A makaron ryżowy też można kupić. I
normalnie ugotować.

18. Data: 2007-06-01 07:59:13

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

flower pisze:

> Dobrze się sprawdza sałatka z chińskich zupek (przepis z tej grupy):

nie smakuje toto biwakiem? czyt. chińską zupką?
--
BBjk

19. Data: 2007-06-01 08:33:01

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Panslavista wrote:

> [...]

Ciężka sprawa.

(...)

> Biedny ten ktoś, kto na to wpadł. A makaron ryżowy też można kupić. I
> normalnie ugotować.

W chińskich zupkach to bynajmniej nie makaron ryżowy jest ale won-ton -
(zdaje się mąka/jajko). W dodatku ten makaron co jest w zupkach
(instant) jest dosyć podłej jakości i smaku. Te pakowane oddzielnie są
dużo fajniejsze (grubsze i takie bardziej mięsiste).

--
+ ' .-. .
, * ) )

20. Data: 2007-06-01 08:35:24

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Konrad Kosmowski" <k...@k...net> wrote in message
.

> [...]
> (instant) jest dosyć podłej jakości i smaku. Te pakowane oddzielnie są
> dużo fajniejsze (grubsze i takie bardziej mięsiste).

Jak zwykle - są różne produkty - gdzie strona tam żona i...... jej kuchnia.
;-P)))

Standardowe przepisy, czyli ile czego na ile osób
chlodnik na upalne...
hałasująca płyta indukcyjna
Czy ktoś używa Ingenio?
miąsko duszone z czymś w środku, co radzicie?