Re: przepisy, klasa integracyjna, zmiana szkoły

From: "Xena" <t...@l...fm>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: przepisy, klasa integracyjna, zmiana szkoły
Date: Thu, 26 Jan 2006 23:06:19 +0100

Użytkownik "miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
news:drbb0o$728$1@inews.gazeta.pl...

> "Xena" <t...@l...fm> wrote in message
>
> [ciach wszystko]
>
> Nie wiem, czy są jakieś przepisy (pewnie są), ale skąd przypuszczenie, że
do
> klas integracyjnych będzie dość chętnych, żeby tylko takie były w szkole?

Nasza szkoła ma być wchłonięta przez zespół szkół integracyjnych. Dodatkowo
chodzi o dotacje unicje - im więcej będzie klas integracynych, tym więcej
kasy. V-ce prezydentka wyraźnie powiedziała, że nie jest w stanie
zagwarantować, czy będą zwykłe klasy.

> W Adama podstawówce (też integracyjnej) na 6 klas z jego rocznika były
tylko
> 2 klasy integracyjne. Reszta - zwyczajne.
> To raz, a po drugie....

j.w.
Obawiam się, że nas - rodziców nikt nie będzie pytał, tak jak zrobiono to
teraz - po prostu poinformowano.

> Gdyby te dzieci z problemami podzielić na wszystkie klasy w szkole (skoro
> wszystkie klasy mają być integracyjne) to niczym się te klasy nie będą
> różniły od zwyczajnych (bo w każdej zwyczajnej też są pojedyncze dzieci z
> problemami).

U nas nie ma.

> Różnica będzie tylko jedna - będą miały dwóch nauczcycieli i
> mniejszą liczebność.

Jedna klasa integracyjna ma 20 dzieci a u nas klasy zwykłe mają 22 dzieci.
Różnica własciwie żadna. A strata w wyrównywaniu poziomu w stosunku do
najsłabszych dzieci jak dla mnie tego nie rekompensuje.

> Nie powiedziano Wam przypadkiem między zdaniami, że tu
> chodzi o ratowanie miejsc pracy dla nauczycieli w kontekście niżu
> demograficznego?
> Anka

Powiedziano. I co? W imię zachowania pracy nauczycieli nie bedę fundowała
dziecku takiej "imprezy".

pozdrawiam
Tatiana