przepisy na zimno poszukiwane

1. Data: 2003-07-23 15:29:58

Temat: przepisy na zimno poszukiwane
Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Niedługo robie impreze i potrzebuje ciekawych przepisów, tylko coś na zimno
i bez mięsa. Może jakieś fajne desery i sałatki, coś nadającego się na upał.
Będę wdzięczna za każdą propozycje.

Pozdrawiam,
Anna Styś

1. Data: 2003-07-23 16:52:20

Temat: Re: przepisy na zimno poszukiwane
Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i bez mięsa. Może jakieś fajne desery i sałatki, coś nadającego się na upał.

Witam. Proponuję Ci warzywa w galarecie. Zrobiłam je na święta Wielkanocne i
rodzinie bardzo smakowały. Ugotowałam mieszankę warzywną /krótko/, rozpuściłam
kostkę warzywną i dodoałam żelatyny. Całość wlałam do foremki na babkę
drożdżową /kiedy już zastygało/. Na stole wyglądało interesująco- kolorowa
galareta w kształcie babki. Pomysł można zmodyfikować np. w oparciu o warzywa
sezonowe. pzdr.

1. Data: 2003-07-23 16:56:19

Od: "Akulka " <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niedługo robie impreze i potrzebuje ciekawych przepisów, tylko coś na zimno
> i bez mięsa. Może jakieś fajne desery i sałatki, coś nadającego się na upał.
> Będę wdzięczna za każdą propozycje.

Witam,
Ja swoje propozycje na ciasta zawarłam dnia 4-07-2003 w wątkach: cukiniarz i
SERNIK Z MLEKA (P) - gotowany ale inny - poszukaj, może coś wynajdziesz. A
ostatnio podawałam przepis na sałatkę w arbuzie - pyszna, a na inmprezę
wspaniała, bo efektywnie podana - zwłaszca, że składnikami do niej możesz
żonglować wg własnych upodobań.

Pozdrawiam,
Akulka

1. Data: 2003-07-23 17:29:32

Od: "Morrigan" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
zimno
> i bez mięsa. Może jakieś fajne desery i sałatki, coś nadającego się na

Moze duzy talerz z kawalkami fety, posypanymi oregano i polanymi oliwa, a
dookola czerwona fasola.
Albo salata+pomidor+jajko+ogorek, z grzankami i sosem vin.
Mozesz przeciac melona na pol, wyciagnac pestki, troszeczke go wydrazyc
(jesli trzeba), wlac do srodka martini i wlozyc 2-3 galki lodow
waniliowych.

pozdrawiam
Mor.

1. Data: 2003-07-24 06:43:31

Od: "Ewa P." <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam. Proponuję Ci warzywa w galarecie. Zrobiłam je na święta Wielkanocne
> rodzinie bardzo smakowały. Ugotowałam mieszankę warzywną /krótko/,
rozpuściłam
> kostkę warzywną i dodoałam żelatyny.

Ale jeśli chodzi o wegetarian, to chyba żelatyna też nie "przejdzie".

Ewa

1. Data: 2003-07-24 07:43:16

Od: "beny76" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sałatki prosimy ? :) 5 salatek ponizej, ktore sam zrobilem i byly ok!

Przepisy brane z "Wirtualnej kuchni". prawdopodobny adres
http://www.kuchnia.3miasto.pl

1) Pikantna sałatka serowa

25 dag sera tylżyckiego
2 średnie cebule
2 czerwone papryki
2 łyżki oleju
4 łyżki octu
1-2 łyżki musztardy z całymi ziarenkami gorczycy
sól, pieprz
odrobina cukru do smaku
Cebule obrać. Potem pokroić na półtalarki. Papryki umyć, dokładnie oczyścić
z gniazd nasiennych. Żółty ser pokroić w równe słupki. Liście sałaty
dokładnie opłukać pod bieżącą wodą i osuszyć. Kilka całych liści odłożyć,
resztę porwać palcami na małe kawałki. Przerządzić sos do sałatki. W
miseczce wymieszać musztardę z octem. Doprawić do smaku solą, pieprzem i
odrobiną cukru. Na koniec dodać olej, ubić /olej musi związać się z resztą
składników sosu/. Przygotowane składniki sałatki połączyć /oprócz całych
liści sałaty/. Delikatnie przemieszać z częścią sosu. Cztery talerzyki
udekorować liśćmi, dodać porcje sałatki z pikantnym sosem.

2) Salatka z kielkow sojowych
Porcja dla 4 osob. Czas przygotow. 30 min.
150 g kielkow sojowych,
1/2 peczka natki pietruszki,
1 lyzka ziaren sezamowych.
Sos:
1/4 filizanki sosu sojowego,
1/4 filizanki lekkiego octu,
szczypta imbiru.

1. Sezam uprazyc na suchej patelni, az zacznie wydawac mocny aromat.
2. Wymieszac w kubku skladniki sosu.
3. Kielki obrac z wlosowatych korzonkow, umyc, wrzucic na chwile do wrzatku,
odcedzic na sicie, oplukac w zimnej wodzie, osuszyc z nadmiaru wody na
sciereczce.
4. Pietruszke umyc, zanurzyc na 1/2 min. we wrzatku, osoczyc, pokroic na
trzycentymetrowe kawalki.
5. Wymieszac razem jarzyny, polac sosem.
6. Przelozyc na indywidualne glebokie czareczki, kazda porcje posypac
szczypta
ziaren sezamu, podawac jako dodatek na zimno.

3)Salatka z tofu i pieczarek
Porcja dla 4 osob. Czas przygotow. 25 min.
250 g tofu,
200 g malych pieczarek,
1/2 glowki endywii,
100 g mielonych orzechow laskowych,
1 peczek rzodkiewek,
2 lyzki soku cytrynowego,
2 lyzki oleju,
sol, pieprz.

1. Pieczarki obrac, oplukac, pokroic w plasterki. Skropic 1 lyzka soku
cytrynowego. Rzodkiewki oplukac, przekroic na polowki. Z endywii odciac
korzenie,
usunac zewnetrzne liscie. Oplukac, osaczyc z wody.
2. Tofu pokroic w kostke, wymieszac z 1 lyzka soku cytrynowego.
3. W misce rozetrzec olej z sola i pieprzem. Wymieszac z pieczarkami,
rzodkiewkami i tofu.
4. W szklanej salaterce ulozyc liscie endywii. Pieczarki, rzodkiewki i tofu
polozyc na lisciach, posypac mielonymi orzechami. Salatke mozna podac z
grzankami. Najlepszy do salatki jest olej orzechowy.

4) Sałatka grecka 1
ogórek,
2-3 pomidory,
cebula,
zielona papryka,
6 łyżek oliwy,
2 łyżki octu winnego,
1/2 łyżeczki soli,
pieprz,
czarne oliwki z puszki,
ser feta,

Ogórek umyć, nie obierać, pokroić w kostkę. Umyte, osuszone i również nie
obrane pomidory pokroić w ósemki. Cebulę obrać, pokroić w krążki. Paprykę
oczyścić z pestek, pociąć na paski. Ser pokroić w kostkę. Ocet utrzeć z solą
i pieprzem. Dodać oliwę, wymieszać.
Warzywa ułożyć w salaterce, posypać oliwkami i serem.
Zalać sosem i wymieszać tuż przed podaniem.
Grecki owczy ser feta można zastąpić polską bryndzą lub
słonym białym twarogiem.

5) Sałatka kukurydziana
1 puszka kukurydzy konserwowanej
1 puszka groszku konserwowanego
200-250 g sera zoltego najlepiej miekki
majonez
1 puszka tunczyka w sosie wlasnym

bierzesz to wszystko mieszasz razem (ser najlepiej pokroic w kostke)
dodajesz majonezu w zaleznosci ile lubisz przyprawiasz i gotowe

pozdrawiam - beny76

1. Data: 2003-07-24 11:56:50

Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ale żelatyna jest pochodzenia zwierzęcego :(

1. Data: 2003-07-24 11:58:22

Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

o to może być ciekawe

1. Data: 2003-07-24 13:54:16

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anna Styś" wrote:
> ale żelatyna jest pochodzenia zwierzęcego :(

mozesz uzyc agar-agar, to roslinny srodek zelujacy.
mozna go dostac w niektorych skepach..... powodzenia.

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2003-07-24 13:57:04

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

beny76 wrote:
> 5) Sałatka kukurydziana [...]
> 1 puszka tunczyka w sosie wlasnym

anna prosila o cos bez miesa :)

pragne stanowczo zdementowac, jakoby ryba nie byla miesem.

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl
SPINACZ http://www.spinacz.pl/

Leczo - pytania dwa
wodka w arbuzie
TROCHE NTG - Gdzie w Wa-wie dobra restauracja bałkanska
Watrobka drobiowa
Mówcie "dzień dobry" - pan Thompson nie żyje