Re: przyducha-do Tadeusza.

From: s...@s...pl (Tadeusz Smal)
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: przyducha-do Tadeusza.
Date: 7 Jan 2003 00:55:39 +0100

From: "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl>

> Wykopałem w tym roku czwarty staw o powierzchni 2500m2 , zaczołem od
> głebokości 180-kończąc na 80 cm.
:)
z taka iloscia stawow
nie dluzo zmienisz nazwe z ogrodu botanicznego na gospodarctwo rybackie
:)
> Staw nie będzie zasilany z rzeki mimo że istnieje taka możliwość,chcę aby
> eko-system sam się stworzył.
:)
ja majac taka mozliwosc jak Ty
do takiego swiezego stawu oprocz wod gruntowych i opadowych
ktorymi jak mniemam zamierzasz napelnic ten staw
dopuscilbym ( nawetz naczaco) "starej" wody
czy to z tej rzeki (jesli czysta) czy z tych pozostalych stawow
:)
w nich juz masz rownowage
ktorej nigdy nie uda sie Tobie uzyskac zadna chemia
:)
a tak wogole to jakakowiek chemie stosujemy tylko wtedy
kiedy nie ma innego wyjscia i tylko po badaniu parametrow wody
badaniu ryb
:)
> Obecnie w najgłebszym miejscu jest już 50 cm wody, wiosną zamierzam go
> zarybić,czy obecnie powinienem zneutralizować go wapnem i jakie jeszcze
> czynności powinienem wykonać przed zarybieniem.
> Pozdrawiam Bogusław
:)
parametry wody w takim swiezo wykopanym
naturalnym stawie beda w duzej mierze zalezaly od parametrow gruntu w jakim
go wykopales
ale generalnie takie stawy maja najczesciej miekka wode
:)
gdybys zamierzal na tym stawie prowadzic intensywny chow karpia
to mozna by znalesc pare "koniecznych" zabiegow
ale przy naturalistycznym stawie oprocz obsadzenia go roslinami
teraz jedynie mozesz popytac
kto i jakie w Twojej okolicy bedzie mial wiosna ryby do zarybien
:)
wspominales kiedys
ze zlowiles u siebie na stawie sandacza
byl on wlasnego chowu czy z zarybien ?
:)
jesli tylko z zarybien bo masz np nieodpowiednie dno
muliste lub torfowe to wlasnie teraz jest okazja i pora nawiezienia na lod
przyczepy czy dwoch grubszego zwiru i przygotowanie im krzeslisk
:)
> p.s.
> Jest jeszcze ściągniety od Ciebie w kształcie serca taki mały piąty o
> pow.300m2 na złote rybki.
:)
hehe
maly staw o wielkosci 300m2....
w stawie takiej wielkosci dorosna one do patelniastych wymiarow
:)
i naucz je koniecznie spelniac zyczenia
tak jak prawdziwym zlotym rybkom przystalo
!!!!!
nie moge doczekac sie wiosny
pory kwitnienia storczykow gruntowych
by moc to wszystko naocznie zobaczyc
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

ps. nie jestem specjalista od stawow
mam tylko z tego tamatu troche starych podrecznikow brata
ktory studiowal rybactwo
no i ewentualnie te trzydziesci pare lat wedkowania
min na takich niewielkich zbiornikach
:)
kiedys cieszylem sie dluga i mrozna zima
zima byla dla mnie tylko zmiana metod polowu ryb
teraz nie moge doczekac sie wiosny
by napowrot zaczac grzebac w ziemi
:)