Re: "przyklad" dla spoleczenstwa

From: "cbnet" <c...@n...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: "przyklad" dla spoleczenstwa
Date: Sun, 14 May 2006 01:59:44 +0200

Krzysztof Grodon:
> O ile wiem to stawka ubezpieczenia zdrowotnego jest stala dla
> wszystkich, skad zatem stwierdzenie,ze placisz ja w maksymalnej
> wysokosci? Moze zarabiasz najwiecej w kraju ergo placisz od swojej
> pensji najwyzsza skladke?

Nic zatem nie wiesz i wierutne bzdury opowiadasz.

BTW poprzednio wspomnialem o stalej skladce kwotowej niezaleznie
od poziomu zarobkow [z nazwy jedynie, bo realnie to juz roznie bywa]
"ubezpieczonych".

> ... wszystko oczywiscie za darmo dla ubezpieczonych w NFZ.

Skoro to wszytko jest za darmo, to niepotrzebnie place moja
skladke zdrowotna w maksymalnej wysokoci...
bo nie wiesz (jak to mozliwe?), ze istnieje gorny limit skladek
na ubezpieczenie zdrowotne po przekroczeniu [pod koniec roku]
ktorego nic wiecej sie na ten cel nie odprowadza.

> ... w tym miesiacu pracowal 300-400 godzin (typowy czas pracy).

Typowy?
Wolalbym abys poslugiwal sie efektywnym czasem pracy.

> ... Na czym zatem oszczedzamy?

Nie porownuj pracy naszych "medykow" do tego jak pracuje sie
w USA czy na zachodzie Europy, bo to absurd - powinienes zreszta
o tym wiedziec z relacji tych, ktorzy tamze wyjechali (twoich kolezanek
i kolegow).

> ... Czeski lekarz zarabia po prawie dwukrotnych podwyzkach w ostatnich
> latach okolo 60tys pln netto, w kraju ktory potrafil zauwazyc w pore
> problem utraty najlepszej kadry i dwukrotnymi podwyzkami sprobowal
> chocby przytrzymac najlepszych w swoim kraju. Oczywiscie polska
> mentalnosc, niezrozumiala zawisc (wyzsze place personelu to lepsza
> opieka wypoczetej i zadowolonej ze swojej pracy kadry - podwyzki sa w
> interesie pacjentow!) [...] nie pozwalaja na przeprowadzenie
> systemowych
> zmian...

Nie zgadzam sie na wyzsze oplaty na "bezplatna" sluzbe zdrowia, z ktorej
praktycznie jak dotad [dzieki Bogu] i tak nie korzystam.
Amen. :)

Biedni "medycy" w PL: "za darmo" musza leczyc pacjentow i dlatego pewnie
zamast pracowac, duza czesc z nich musi udawac sobie ze pracuje. ;)

PS: reszte twoich bredni wycialem, wybacz. ;)

--
Czarek