Re: psychotropy - karbamazepina

Data: 2002-07-31 09:59:19
Temat: Re: psychotropy - karbamazepina
Od: "Marek Bieniek" <mbieniek@_antispam_poczta.onet.pl_invalid>

Użytkownik "Ewa" <e...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:ai8b05$bjh$1@news2.tpi.pl

> No właśnie! Logiczne wydaje się (ale tu znów wypowiadam się "na
> czuja") wprowadzenie antydepresanta (poprzedni lekarz twierdził, że
> takie działanie ma Rispolept), skoro "biegunowość została znacznie
> ograniczona."

Biegunowosc ograniczona - moze chodzi o to, ze nie ma okresow manii?...
Czysta depresje tez sie leczy. Przynajmniej tak mnie uczyli. Ale nie
jestem psychiatrą...
Risperidon to neuroleptyk. Może mieć dzialanie modyfikujace nastroj, ale
to nie antydepresant. Jesli u chorej rozpoznaje sie depresje - to nalezy
wlaczyc antydepresant (IMHO oczywiscie). Może być nawet Coaxil...
Miewamy na oddziale pacjentow w podeszlym wieku, z zespolami
psychoorganicznymi, z depresją, pobudzonych. Stosujemy wtedy - troche moze
intuicyjnie, ale stosujemy - neuroleptyk, żeby stlumic, ale i
antydepresant jesli jest depresja (tak na oko). Dosc czesto stosujemy
Pramolan, kiedy jeszcze był - dawaliśmy Coaxil (wsrod znanych mi
psychiarow powszecna jest opinia, ze te lek nie dziala w depresji
endogennej, ale w naszej praktyce sprawdzal sie niezle), czasem
fluoksetyne, mianseryne. Krotko mowiac - staramy sie leczyc...

> I tu jest problem. Wraz z trzecim lekarzem powtarza się ten sam
> schemat: delikatny uśmiech na zalecenia i farmakoterapię poprzednika,
> zmiana leków... A poprawy jak nie było, tak nie ma. Czujemy się tym
> wszystkim straszliwie zdezorientowani.

NIe mam zamiaru dyskredytować 'poprzedników' - jak pisalem nie znam w
ogole pacjentki. Jesli odebralas moj post jako 'lekki usmiech' (w
domysle - poblazania i pogardy) - to przepraszam - tak nie mialo byc.
Napisze jeszcze raz: Nie znam chorej. Moge tylko spekulowac.

> Jasna sprawa. Chcemy jednak spróbować wszystkiego, co mogłoby pomóc.
> Udało mi się może ze dwa razy zrobić mamie takie "mini sesje", kiedy
> była mniej pobudzona.
[...]

Czyli najpierw opanowac psychoze / ustabilizowac nastroj, a potem
psychoterapia. Zgadzamy sie w 100%.

> Niestety, Warszawka... :(

To sie dziwie troche - w Warszawie jest naprawde bardzo dobry osrodek
psychiatryczny... Nie chce sie wierzyc, ze w miescie w ktorym jest
Instytut Psychiatrii i Neurologii nie ma przyzwoitego psychiatry...
Moze uda mi sie zapytac kogos ze znajomych. Jak zwykle nic nie obiecuje.

m.

Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta.onet.pl)
"Pacjent wykazywal tendencje do rytmu cwalowego."
(dr A.O.)