Re: psychotropy - karbamazepina

Data: 2002-07-31 10:23:08
Temat: Re: psychotropy - karbamazepina
Od: B. <b...@...pl>

Ewa wrote:

> Jako psycholog wiem o tym. Nie będąc jednak lekarzem, nie mam zamiaru
> wchodzić w cudze kompetencje. W miarę wiernie cytuję lekarza psychiatrę.

> Pierwsza hospitalizacja psychiatryczna z rozpoznaniem stanów maniakalnych
> miała miejsce 2 lata przed udarem. Później, rzecz jasna, mógł on nasilić
> objawy choroby psychicznej.

> No właśnie! Logiczne wydaje się (ale tu znów wypowiadam się "na czuja")
> wprowadzenie antydepresanta (poprzedni lekarz twierdził, że takie działanie
> ma Rispolept), skoro "biegunowość została znacznie ograniczona."

> [...]

Tak sobie czytam te posty ....
i wydaje mi się, w tego typu chorobach raczej nie powinniśmy
wiele oczekiwać od lekarzy ...
że posłużę się przykładem
pacjent lat 25, 4 miesięczny pobyt w szpitalu, rozpoznanie F20
po wyjściu ze szpitala - standard, zero leków
a po jakimś czasie sukcesywnie zwiększane
Mirenil, potem oczywiście Prinidol, a potem dodatkowo akineton
i kiszka ... bez poprawy
potem tegretol i lerivon - wszystko oczywiście dodatkowo ...
dawki sukcesywnie zwiększane
potem pani Profesor kliniki przepisuje chlorprotixen i lit
rozpoznanie F25
po braniu owego worka leków następuje ‘oczekiwany efekt’
syndrome paranoidale i kolejny pobyt w szpitalu ...
trilafon i potem rispolept i ... prawdziwa poprawa.
Tylko na pół roku, teraz pacjent bierze dodatkowo prozac
tiosercin i nic lepiej ...
kolejna wizyta i lekarza - przepisuje dodatkowo
Memetropil (a cóż to takiego ?)
obawiam się, że pomoże to jak umarłemu kadzidło ...
chyba trzeba się zbierać do szpitala

duzo zdrowia życząc
B.