pszczoly..

11. Data: 2018-04-26 16:30:45

Temat: Re: pszczoly..
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Widziałam. Kilka się kręciło nad moimi kwitnącymi skimią i magnolią.

Jeszcze widziałem trzmiela. Czasem myślę sobie, by takiego grubasa
przygarnąć. Ostatnio trzmiele stały się popularne, można takiego
po prostu kupić w internecie, wraz za całą trzmielą rodziną (szukać
pod hasłem "trzmniele do zapylania"). Wiele pożytku z takiego bąka,
zwłaszcza w szklarni. Pracowity bardziej od pszczoły, a przy tym ma
stoickie nastawienie do człowieka -- można przy nim robić co się
chce, on na nic nie zważa i zapyla.

Taki trzmiel nawet drogi nie jest, ale zawsze to lepiej gdy sam
przyjdzie i zechce w ogrodzie zamieszakać. Znajomy biolog, spec od
tych owadów, wyjaśniał mi jak się z takim zaprzyjaźnić. Pomocne jest
przy tym pośrednictwo myszy. Trzmiele lubią mieszkać w mysich norach.
Wiosną latają nisko nad ziemią i węszą. Jak wyczują zapach myszy,
szukają opuszczonej dziury i zakładają tam swoje gniazdo. Jeśli nora
nie jest całkiem opuszczona, starają się nakłonić właścicielkę, by
wykopała sobie nową, a starą oddała potrzebującym.

Wcale nie trzeba instalować myszy w ogrodzie, by osiedliły się w nim
trzmiele. Można zrobić sztuczne nory. Zakopuje się w ziemi doniczkę
odwróconą do góry dnem. Tylko trzeba nieco rozwiercić otwór, mając
na uwadze tuszę trzmiela. Do takiej doniczki trzeba włożyć mysie
gniazdo lub pozostałości po nim. W ostateczności materiał atrakcyjny
zapachowo da się uzyskać w najbliższym sklepie zoologicznym.

Jarek

--
Zakopanie trupa w porcie, Zanurzenie wuja w stawie,
Zakładanie myszy w torcie, Osaczenie pary w trawie,

12. Data: 2018-04-26 19:58:40

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Sokołowski

< pracowity bardziej od pszczoły,

Bzdura.

> a przy tym ma
> stoickie nastawienie do człowieka można przy nim robić co się
> chce, on na nic nie zważa i zapyla

Zupełnie jak pszczoła.
Pszczoła, gdy ma pożytek, dokładnie ignoruje wszystko inne.

Bardzo lubię czytać wypowiedzi pszczelarskich laików ?

--
XL

13. Data: 2018-04-26 22:32:59

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gniazdo lub pozostałości po nim. W ostateczności materiał atrakcyjny
> zapachowo da się uzyskać w najbliższym sklepie zoologicznym.

Jakiś trzmiel też się u mnie kręcił. Ale zaprzyjaźnić chciał się ze mną
szerszeń. Usiadł mi na ramieniu i chyba chciał mnie przyjacielsko
poklepać. Niestety źle się to dla niego skończyło, bo spanikowałam.
Kątem oka wydawało mi się, że to osa, a te już dwa razy mnie w szyję
dziabnęły, więc jestem na nie cięta.

Ewa

14. Data: 2018-04-26 23:12:15

Od: "SJS" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "abn140" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup
> a tak dorobic sie wlasnego ula w ogrodzie to jest raczej niemozliwe czy
> tez w miare prosto daloby sie tego nauczyc?
> oczywiscie zakladam ze na start jakies $$$ by sie znalazly...., bo pewnie
> zakupow by bylo od groma....

Nie zaczyna sie od jednego ale minimum od dwóch
Ul z pszczołami to od 300 do 550 zł zwykle
Miodarka używana 1000 zł
a reszta tania
SJS

15. Data: 2018-04-27 17:35:10

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> widzial ktos je tej wiosny?

Hejka. U nas (środkowy wschód Polski) pojedyncze pszczoły na obsypanych
kwiatem wiśnie czy jabłonie. Bryndza.
Pozdrawiam pełen obaw Ja...cki

16. Data: 2018-04-27 18:25:57

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]
> poklepać. Niestety źle się to dla niego skończyło, bo spanikowałam.
> Kątem oka wydawało mi się, że to osa, a te już dwa razy mnie w szyję

Chyba przez nie. Z trzmielem nic takiego się nie zdarzy. Z pszczołami
można się dogadać, ale trzeba wiedzieć jak -- w co się ubrać, a w co nie,
czego wcześniej nie pić, czego nie jeść, jakich ruchów nie wykonywać itp.
A i tak (wiemy to z literatury przedmiotu) "z pszczołami nigdy nic nie
wiadomo". Osy, szerszenie -- też wystarczy nie panikować, ryzyko jest
wtedy minimalne. A taki trzmiel? Jemu trzeba paluchem przy żądle gmerać,
by zdecydował się dziabnąć. Bardzo mi się podoba jego filozofia życiowa.
Szkoda, że tak rzadka u innych gatunków (u naczelnych chociażby).

--
Jarek

17. Data: 2018-04-27 21:19:57

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.04.2018 22:32, FEniks pisze:

> Jakiś trzmiel też się u mnie kręcił. Ale zaprzyjaźnić chciał się ze mną szerszeń.
> Usiadł mi na ramieniu i chyba chciał mnie przyjacielsko poklepać. Niestety źle się
> to dla niego skończyło, bo spanikowałam.

Nie dość, że Roundup leją, to jeszcze biją na śmierć.
I jak tu żyć, panie premierze? Pyta pszczoła.

18. Data: 2018-04-28 08:36:44

Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 27 kwietnia 2018 18:25:59 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
napisał:
> wtedy minimalne. A taki trzmiel? Jemu trzeba paluchem przy żądle gmerać,
> by zdecydował się dziabnąć. Bardzo mi się podoba jego filozofia życiowa.

Oj, chyba nie filozofia, tylko to gmeranie paluchem przy żądle się podoba ;)

> Szkoda, że tak rzadka u innych gatunków (u naczelnych chociażby).

Jak się trzmiela zamknie w płatkach kwiatu róży i się go nosi tu i ówdzie
to się szybko wkurwia, jakbyś naczelne nosił w różach to byłyby raczej
zadowolone, więc taki trzmiel to też ma swoje za uszami. Chyba że uszu nie ma...

L.

19. Data: 2018-04-28 10:26:14

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.04.2018 08:36, Lisciasty pisze:

> Jak się trzmiela zamknie w płatkach kwiatu róży i się go nosi tu i ówdzie
> to się szybko wkurwia

Jeszcze jeden wymyślający sobie zabawy z ciężko pracującym zwierzęciem.
Bo, panie, poza tym nic na działkach się nie dzieje, jak śpiewała
Barbara Kraftówna.

20. Data: 2018-04-29 10:31:30

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

collie <c...@v...pl> wrote:

> Jeszcze jeden wymyślający sobie zabawy z ciężko pracującym zwierzęciem.

Zamiast czynnie powalczyć i murarki hodować:
http://www.sumiagro.pl/sadownicy-hoduja-murarke-ogro
dowa/

Proszę Państwa, hodujmy murarki!

--