puszkkka i moje przepisy

1. Data: 2001-03-10 22:50:12

Temat: puszkkka i moje przepisy
Od: "Marta" <m...@b...com.pl-no_spam> szukaj wiadomości tego autora

Od czasu do czasu pojawialy sie na liscie posty dotyczace zamieszczania
przepisow wysylanych na grupe w roznych dziwnych miejscach. Nie sledzilam
ich zbyt dokladnie, poniewaz ... nie :)
Ale wlasnie przed chwila weszlam na strone puszkkka szukajac wypiekow i
znalazlam swoj wlasny przepis na szarlotke z kokosowa kruszonka. I zrobilo
mi sie dziwnie ... choc nie przypuszczalam, ze moze mnie obchodzic co ktos
robi z moimi przepisami. Ale okazalo sie, ze obchodzi tylko moze nie do
konca co, a jak ...
Otoz przepis ten zostal nadeslany (jak wiekszosc przepisow na tej stronie)
przez Rene. Gdzies na dole w rogu jest informacja, ze z tej grupy i od Marty
MJ. Ale co z tego skoro Rena mnie nie zapytala czy moze, czy ja chce, zeby
moj przepis tam sie znalazl? Zaznaczam, ze jest to moj przepis, a nie
skopiowany a jakiejsc ksiazki. I musze przyznac, ze poczulam sie nieco
urazona! A wystarczylao przeslac krotki mail z pytaniem i sprawa bylaby
zalatwiona.

Rozumiem teraz tych, ktorzy wola przepisy przesylac na priva.

--
Pozdrowienia,

Marta Mrozik-Jadacka - zawiedziona i zignorowana

no coz, jednak ...

... Always look on the bright side of life ...

1. Data: 2001-03-11 21:04:16

Temat: Re: puszkkka i moje przepisy
Od: "Robert" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta" <m...@b...com.pl-no_spam> napisał w wiadomości

> urazona! A wystarczylao przeslac krotki mail z pytaniem i sprawa bylaby
> zalatwiona.
>
> Rozumiem teraz tych, ktorzy wola przepisy przesylac na priva.

???
Ja bym się raczej cieszył.

pozdrawiam Robert

1. Data: 2001-03-11 21:12:53

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta wrote:
> I musze przyznac, ze poczulam sie nieco
> urazona!

Sądzę, że rozumiem Twoje rozgoryczenie...

> Rozumiem teraz tych, ktorzy wola przepisy przesylac na priva.

... natomiast Tego nie rozumiem.

Skoro godzisz sie na udział w _publicznej_ dyskusji, powinnaś się liczyć
z tym, że informacja trafi nie tylko do tych adresatów, których sobie
[wyśniłaś/wymarzyłaś/wy9obrazilas/etc] ale również [na śmietnik/do
wąsatej baby z Grójca/do pijanego sadyla/do innych ludzi o których
istnieniu nie miałas zielonego pojęcia]

Grupa jest po to aby na nią pisać
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Inaczej jej istnienie nie miałoby sensu, a pisanie przepisów na piv - no
cózż, można..
Ale - czy jesteś przekonana , że uchroni to Twój _niepowtarzalny_
przepis od powielania??

sadyl

1. Data: 2001-03-12 10:05:20

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta" <m...@b...com.pl-no_spam> napisał w wiadomości
(...)
> [...]
> robi z moimi przepisami. Ale okazalo sie, ze obchodzi tylko moze nie do
(...)

Ciesz się że ktoś rozpowszechnia Twoje przepisy, a nie martw.

Zastanawiam mnie po co publikują w internecie swoje przepisy Ci,
którzy są "dotknięci", gdy ktoś je potem zacytuje w innym miejscu.
Trzymajcie moi drodzy te skarby w szufladzie biurka. :-)))
Pozdrawiam Krystyna.

1. Data: 2001-03-12 10:14:37

Od: "***wojmat***" <w...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

krycha <k...@p...onet.pl> w wiadomości news:9
8i6rb$9vh$...@n...tpi.pl napisał(a):
(...)
> Zastanawiam mnie po co publikują w internecie swoje przepisy Ci,
> którzy są "dotknięci", gdy ktoś je potem zacytuje w innym miejscu.

racja. a już myślałem, że znowu ktoś się puszKKKi czepi... dzięki.

wojmat

1. Data: 2001-03-12 10:45:23

Temat: Odp: puszkkka i moje przepisy
Od: "Marta" <m...@b...com.pl-no_spam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik sadyl <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...

> [...]
> istnieniu nie miałas zielonego pojęcia]
>
> Ale - czy jesteś przekonana , że uchroni to Twój _niepowtarzalny_

No to znaczy, ze nie do konca precyzyjnie podkreslilam o co mi chodzi. Bo
tak naprawde chodzi TYLKo o to, ze mozna bylo przed umieszczeniem go
poprostu zapytac - i juz. Przeciez wiadomo, ze bym sie zgodzila :)

Pozdrawiam,

Marta

1. Data: 2001-03-12 10:49:12

Od: "Marta" <m...@b...com.pl-no_spam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik krycha <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:98i6rb$9vh$...@n...tpi.pl...

> Ciesz się że ktoś rozpowszechnia Twoje przepisy, a nie martw.

Sam fakt jest przyjemny, owszem .. tylko forma chyba nie do konca mi
przypadla do gustu. :)

> Zastanawiam mnie po co publikują w internecie swoje przepisy Ci,
> którzy są "dotknięci", gdy ktoś je potem zacytuje w innym miejscu.
> Trzymajcie moi drodzy te skarby w szufladzie biurka. :-)))

Nic z tych rzeczy - tylko dlaczego na czyjejs stronie i bez pytania? Tylko
dlatego poczulam sie urazona ... no ale coz :))

Pozdrawiam,

Marta

1. Data: 2001-03-12 10:50:48

Od: "Marta" <m...@b...com.pl-no_spam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ***wojmat*** <w...@v...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:98i7bk$btc$...@n...tpi.pl...

> krycha <k...@p...onet.pl> w wiadomości news:9
> 8i6rb$9vh$...@n...tpi.pl napisał(a):
> (...)
>
> racja. a już myślałem, że znowu ktoś się puszKKKi czepi... dzięki.

Ale ja sie nie mialam zamiaru czepiac puszkkki tylko Reny :))
Puszka jest bardzo ciekawa i dobrze zrobiona strona :))) Jestem pelna
uznania :)

Marta

1. Data: 2001-03-12 17:25:48

Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale ja sie nie mialam zamiaru czepiac puszkkki tylko Reny :))

jak ktos pisal na grupie - kazdy moze korzystac z tego co ktos napisze na
newsach - traktujemy tu newsy jako krotkie info prasowe.
ponadto, w wielu miejscach (np. http://www.kuchnia.3miasto.pl/)
archiwizowane sa przepisy z tej grupy, jakos nikogo to nie urazalo.

poniewaz zgodnie z prawem autorskim nie ma potrzeby pytac o zgode np. autora
przepisu wydanego na grupie w internecie, to nie pytalam. nie przyszlo mi
nawet na mysl, ze dla kogos bedzie ujma to, co w/g mnie bylo wyroznieniem -
do ksiazki kucharskiej "puszkkka" wrzucam tylko te przepisy, ktore mi sie
wyjatkowo spodobaly. nie przypisuje ich sobie, tylko rzetelnie i zgodnie z
prawda wpisuje autora przepisu. taka jest konwencja tej strony - puszkkka
powstala jako tabula rasa - dopiero uzytkownicy internetu dobrowolnie
zaczeli ja uzupelniac o przepisy. ja robie to calkowicie bezinteresownie i
dobrowolnie, a poniewaz mam stale lacze, troche czasu i szybko pisze na
komputerze, to wpisuje tych przepisow wiecej. coz - jestem typem spolecznika
i raduja mnie maile od osob, ktorzy dziekuja za tak bogata w przepisy
strone.

wobec takiej twojej reakcji, wykreslam twoj przepis - i mam prosbe do
innych osob, ktore poczuly sie urazone - jezeli znajdziecie swoj przepis w
puszccce, to napiszcie do mnie, a na pewno nie bede robic trudnosci z
usunieciem.

1. Data: 2001-03-12 18:01:55

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

sadyl wrote:

> [...]
> z tym, że informacja trafi nie tylko do tych adresatów, których sobie
> [wyśniłaś/wymarzyłaś/wy9obrazilas/etc] ale również [na śmietnik/do

a ty co masz do grojca? ;)

pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

Pichcenie w akademiku + powitanie
olej dyniowy
CD: bylo na 8-go jest: polszczyzna - b.dlugie
Łosos-The King !
Łosos -The King !