pytanie

41. Data: 2004-02-27 06:45:47

Temat: Re: pytanie
Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witek pytał:
> czy mozna uzyc bardziej pospolitych drzew
> bo sprowadzanie sadzonek z wschodniej azji cos czarno widze

Jeżeli chcesz popróbować - tego niktu tu nie jest w stanie Ci
zabronić - to możesz luknąć na cennik importowanych nasion
roślin iglastych we Florpaku - i sprowadzić sobie co najmniej
3 gatunki sosen używanych w Japonii na bonsai. Cena - ok 30zł/10deko

Jeżeli nie pasowałoby Ci czekanie na wyrośnięcie czegoś z nasion,
to pamiętaj, że cierpliwość jest składnikiem sztuki bonsai.

Pozdrawiam calvi

42. Data: 2004-02-27 07:32:56

Temat: Odp: pytanie
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Witek" <w...@U...wp.pl> napisał w wiadomości
(...)
> czy mozna uzyc bardziej pospolitych drzew
> bo sprowadzanie sadzonek z wschodniej azji cos czarno widze
> pozdrowienia

oczywiście, np. beniaminka

pozdrawiam Krycha :-)

43. Data: 2004-02-27 08:41:45

Od: "Janek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "calvi" <c...@b...pl> napisał w wiadomości

> W zasadzie to Janek niewiele odbiegł od tematu, bo u Chińczyków
> kung-fu oznacza doskonałość

Tia.... starcia z ognikiem to chyba nawet Bruce Lee wolałby uniknąć... Tak
że te sadystyczne pomysły Kasi raczej słabo widzę.... "ustąp aby
zwyciężyć" - jak mawiał mistrz karate Funakoshi. :-)))
A co do terminu "Kung fu" to masz rację - można osiągnąć kung fu
(mistrzostwo) w sztuce bonsai, w malowaniu dzbanów czy kaligrafii :-)))
Pozdrawiam
Janek

44. Data: 2004-02-27 09:07:05

Od: "Jack" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Witek" <w...@U...wp.pl> napisał w wiadomości
> (...)
>
> oczywiście, np. beniaminka
>
> pozdrawiam Krycha :-)

Beniaminek chyba jest najpopularnijszy wśród domowych bonsajów...
a poza tym polscy bonsaiści ( czy jakkolwiek sie to pisze) pracują na
kosodrzewinach, grabach, bukach, jałowcach

Pozdrawiam
Jack

45. Data: 2004-02-27 09:09:47

Od: "Jack" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Witek" <w...@U...wp.pl> wrote in message
>
> Tak!!!!!!!!!

> Bo nie daje im sie naturalnie rozwinac.

Podobnie jak winorosli, roślinom w żywopłotach strzyżonych, trawie na
trawnikach, drzewkom w sadzie...itd...itd...;)

> Pozdrowienia,
>    Michal

Pozdrowienia
Jack

46. Data: 2004-02-27 09:27:48

Od: "samaki" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik krycha <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:v...@d...zkz.com.pl...
> Użytkownik "Witek" <w...@U...wp.pl> napisał w wiadomości
> (...)
>
> oczywiście, np. beniaminka
>
> pozdrawiam Krycha :-)

Widziałam piękny lasek bonsai zrobiony z benaminów na Polagrze. Naprawdę
cudo. W księgarniach można znaleźć dość dużo książek na ten temat, ale moim
zdaniem to piekielnie trudna sztuka. No i nie polecam kupowania "pseudo
bonsai", które pojawiają się czasem w kwiaciarniach.

pozdrawia
samaki

47. Data: 2004-02-27 10:12:51

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Witek" <w...@U...wp.pl> napisał w wiadomości

> znacie moze jakis dobre strony??
> bo ja znalazlem takie bardzo nie ciekawe

To wstań sprzed kompa i poszukaj w antykwariatach: Andrzej Płochocki
"Bonsai - sztuka miniaturyzacji drzew i krzewów" PWRiL 1990.
Ostatecznie bez wstawania sprzed kompa poluj na Allegro. Odpowiedź na
ostatnie pytanie też tam znajdziesz.
W dużym skrócie (na odpowiedzialność autora): buk pospolity, cyprysik,
głóg, grab, irga, jodła pospolita, jałowce, ognik, oliwnik,
pięciornik...

Pozdrawiam
Ewa

48. Data: 2004-02-27 11:59:21

Temat: Re: Odp: pytanie
Od: Witek <w...@U...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2/27/2004 10:27 AM, Użytkownik samaki napisał:
> [...]
> zdaniem to piekielnie trudna sztuka. No i nie polecam kupowania "pseudo
> bonsai", które pojawiają się czasem w kwiaciarniach.

oooo to sie milo sklada bo mam beniaminka
ale z nigo mozna cos zrobic ??????
znacie moze jakas strona ze zdjeciem bonsai z baniaminka??
pozdrowienia

--
Witek e-mail:w...@U...pl - bez USUNTO
GG: 1901774

49. Data: 2004-02-27 13:02:11

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jack" <w...@p...onet.pl> wrote in

> Podobnie jak winorosli, roślinom w żywopłotach strzyżonych, trawie na
> trawnikach, drzewkom w sadzie...itd...itd...;)

Trawy na trawnikach z laski (uaski :-)) swojej do tego nie mieszaj, bo to
inna bajka.
Co nie znaczy, je kibicuje trawnikom 2.8 cm :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

50. Data: 2004-02-27 13:21:10

Od: "Jack" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> inna bajka.
> Co nie znaczy, je kibicuje trawnikom 2.8 cm :-)

Trawniki 2.8 cm to prawie łąka...;)
trawnikowy bonsai to angielskie 10 mm..;)

Pozdrawiam
Jack

rosliny z Rodos
Zdjecia