Re: pytanie do KLIKI i nie tylko

From: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: pytanie do KLIKI i nie tylko
Date: Sun, 1 Sep 2002 22:08:40 +0200

Użytkownik Tadeusz Smal <s...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjny
ch napisał:008001c2513e$161fcc00$627c63d9@d3h6c1...

> nie do konca
> ale skorzystam z (chyba 2) poprawki
> ( mozna odmowic skladania wyjasnien jesli zaszkodzilyby one mowiacej osobi
e)
> i nie bede wyjasnial dlaczego
> bo wyszloby
> ze Jerzy ma racje (teoretycznie rzecz biorac)
> :)

Ja jednak wciąż jestem Księżycosceptykiem:-)

W linkach, które podał Jerzy (a które przeczytałem dokładnie) znalazłem dość
wyraźne rozgraniczenie na działanie Księżyca w skali makro (Ziemia wraz z pr
zyrodą "nieożywioną" w ilości makro) i w skali mikro (człowiek, o roślinach
nie uświadczyłem nic konkretnego).

O ile w skali makro wpływ graitacyjny Księżyca nie ulega wątpliwości (teoret
yczny wpływ na ruchy Ziemi itp.), to w pewien sposób pozostaje _stały_ (dzię
ki "elastyczności" Ziemi, poprzez pływy i odpływy) i niezmienny od x lat po
n-lat - przy założeniu niezmiennych warunków "kosmicznych" w ciągu tych n-la
t (w skrócie mówiąc) i nie ma charakteru fazowego, zatem nie zależy od jego
(Księżyca) faz. Oczywiście tan _stały_ wpływ ma _stałe_, zatem niezmienne od
działywanie na klimat, czyli _pośrednio_ działa na hipotetyczne nasionko Dau
cus carota.

Ale nam chodzi o kalendarz ogrodniczo/księżycowy, czyli _bezpośredni_ wpływ
faz Księżyca na nasionko danej marchewki. I w tym miejscu dochodzimy do skal
i mikro.
Czy mamy widoczny wpływ grawitacyjny?

I tu muszę wypunktować:

1. Lunatyzm, wilkołactwo, melancholia wg faz Księżyca.
- czy co 29 dni _wszyscy_ ludzie zmieniają się w lunatyków, wilkołaków i mel
ancholików? śmiem twierdzić, że nie. Wprawdzie lunatyzm może być wywołany pr
zez światło Księżyca (działanie szyszynki wraz z patologicznymi zaburzeniami
pewnych faz snu), ale nie przez "siłę grawitacyjną" tegoż Księżyca.
Wilkołactwo pomijam ze względów oczywistych:-), melancholia także zbyt ogóln
ym pojęciem jest.

2. wypadki drogowe, ataki serca, gwałty, rozboje, morderstwa, próby samobójc
ze, morderstwa, porody itp.itd. wg faz Księżyca.
- czy gwałty, wypadki itd. zdarzają się co falowo co 29dni? na pewno nie.
-czy z większym nasileniem? możliwe, jeśli w danym dniu na danym terenie mam
y bezchmurne niebo, jest widniej, życie "towarzysko"/"przestępcze" kwitnie,
czyli mamy tu problem barziej społeczno-socjologiczny. Z drugiej strony zauw
ażyć można, że kradzieże mienia są rzadsze, złodziej nie lubi być widziany.

3.Porody i 29dniowy cykl korzystania z telefonów.
- Aktywność ludzi wiąże się ściśle ze światłem (patrz wyżej), od czasu wyjśc
ia praogrodników z jaskiń, ale nie wychodzili oni z jaskiń co 29 dni, tylko
kiedy poza jaskinią było widno, jasno i widzialnie, życie w jaskini także po
tem kwitło po dobrym uczynku Prometeusza. Gdzieś czytałem, że w 9miesięcy po
3dniowym Blockout-cie w Nowym Yorku urodziło się więcej dzieci niż "normalni
e":-). A "ciąża", podobnie jak cykl owulacyjny w zdrowym hormonalnie organiź
mie kobiety ma jednak określony ściśle czas.

4.Teoria "biologicznych pływów" zbudowana została przez analogię do mechaniz
mu
przypływów i odpływów mórz i oceanów powodowanych grawitacyjnym
przyciąganiem Księżyca. Wedle tej teorii ciało ludzkie, z racji tego, że
składa się w 80 proc. z wody, również podlega "pływom", podobnie jak oceany.
-Tak jak pisałem wyżej należy rozdzielić makro i mikro oddziaływania. Kiedyś
K.Marusiński napisał, że Księżyc ma taki sam wpływ na rośliny, jak na pływy
i odpływy w jego oczku wodnym (to zdanie cytuję bez zgody autora).
Poza tym rośliny jako nasiona nie zawierają prawie wody, a jako dorosłe mają
zbyt dużą rozpiętość w zawartości wody w organiźmie (kaktus a brzoza w stani
e bezlistnym).

Makro oddziaływania powodują pośrednie wpływy na organizmy żywe - w postaci
klimatu (szeroko pojętego) i nie są falowe (zależne od faz), ale stałe.
Oddziaływania grawitacyjne w skali mikro, są według mnie całkowicie znoszone
przez oddziaływanie grawitacyjne Ziemi.

Reszta artykułu to potwierdzenie mojego zdania na temat Księżyca - że wszelk
iego typu kalendarze, horoskopy czy to astrologiczne czy ogrodnicze, czy egi
pcjan czy druidów, to tylko pozostałości po dawnych uprzedzeniach, strachach
i wierzeniach,
a Jerzy chciałby być być kapłanem z "Faraona", coby nas trochę postraszyć (c
holera, znowu Jerzy się obrazi).

Jedyne oddziaływanie Księżyca na org. żywe, to oddziaływanie poprzez odbijan
ie światła słonecznego, ktśre to teoretycznie mogłoby mieć jakiś wpływ na _r
ośliny_ jest jednak zbyt słabe, aby miało jakikolwiek wpływ na wzrost i rozw
ój rośliny.
Ale to już temat agrawitacyjny, nawet zakładając, że jednak to światło ma ja
kiś wpływ na fazę ciemną, to wpływ jest niekorzystny - podczas fazy ciemnej
następuje faktyczna budowa białek, faza jasna to "gromadzenie energii" do te
j budowy u roślin C2).

Pozdrawiam, kapłana Jerzego w szczególności:-)
p...@r...pl