Re: pytanie do mężatek

Data: 2004-09-22 18:19:50
Temat: Re: pytanie do mężatek
Od: "Crony" <a...@g...pl>

> Przeczytałem sobie kila Twoich ostatnich postów i zastanawiam się,
dlaczego
> uczestniczysz w grupie, o której masz tak kiepskie zdanie?

Dlatego, że czasem i tu zdarzają się ciekawe wypowiedzi - jak Grzecha Otnika
np. A co do zdania na temat grupy - uczestniczę w niej i moja kiepska opinia
na temat rad tu dawanych - to także bicie sie we własne piersi, bo uwazam,
ze nader często uczestniczę w dyskusjach o niczym - jakichś teoretycznych
dywagacjach, które niespecjalnie służą człowiekowi, który przedstawia swój
problem. Dobrze by było z tym skonczyc - mam swiadomość, że zamiast
wrzucania "kilogramów postów" przez uczestników rozmów i wzajemnych, pełnych
personalnych docinków, jałowych dyskusji - warto faktycznie skupić się na
tym, jak możemy wspólnie pomóc człowiekowi, który o tę pomoc prosi....Ten -
bardzo prawdziwy post Grzecha Otnika troche mi to własnie uświadomił...
Co do dyskusji z Kasiatoyą i innymi uczestnikami grupy - używam cytatów po
to, zeby jak najwłaściwiej odnieść się do słów rozmówcy i nie jest to
wyrazem pogardy dla niego/niej a wrecz przeciwnie - szacunku. Natomiast nie
ma szacunku do technik polegających na zmienianiu słów i intencji rozmówcy
tudziez personalnych atakach - w takich sytuacjach faktycznie mam
watpliwości, co do sensu rozmowy w ogóle...
Ale wracając do tematu - nie uwazam, że jestem "niewinną Agnieszką":). Wręcz
przeciwnie - uważam, że niepotrzebnie zapętliłem się w sporo niepotrzebnych
kłótni na tej grupie - mogłem zdecydowanie to sobie odpuscić. Ale liczę na
to, że podobnej samokrytyki dokonają i inni uczestnicy grupy - zobaczmy
sami, ile na tej grupie jest niepotrzebnych złośliwości, wzajemnych
oskarżeń, epitetów a jak mało rzeczowych rad. Mało tego -ludzie, którzy -
jak Grzech Otnik - rezygnują z nibypsychologicznej nowomowy i pzredstawiają
problem "po ludzku" - takim jakim go widza w świecie wokół nas - sa
najczęściej głównym obiektem ogólnego potępienia za "nieprawomyślność"....
Pozdrawiam
Crony