Re: randap - jak użyć?

Data: 2002-11-26 18:43:55
Temat: Re: randap - jak użyć?
Od: "Dirko" <d...@w...pl>

W wiadomości news:7DOE9.10618$oc1.1407158@twister.neo.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Konkretnego przypadku nie podam. Podobno byli tacy, co probowali popelnic
> samobojstwo zjedajac duze ilosci DDT, ale jeden z objawow ostrego zatrucia
> to wymioty, wiec im sie nie udawalo. Ale tak samo nie podasz konkretnego
> przypadku ocalenia od smierci dzieki uzyciu DDT.

Przecież podałem w Sri Lance

> A ja wole byc zdrowy. I z dobrego serca odradzam tak palenie jak i
> pryskanie. A denerwuje sie powaznie dopiero kiedy leci na mnie dym
> papierosowy lub opary pestycydow (te drugie sa zreszta znacznie gorsze).

Drogi Michale. Poproszę Cię o źródło z którego zaczerpnąłeś informację o
dosypywaniu ołowiu do wina. Nurtuje mnie wątpliwość, czy wino doprawione
ołowiem, który raczej nie rozpuszcza się w winie, nie drażniło gardła
wysublimowanego Rzymianianina.
Skoro jesteś takim przeciwnikiem pryskania to podam Ci kilka historycznych
sposobów walki z robalami.
W Biblii jest 67 wzmianek o 11 gatunkach owadów. Podobnie jak w
Talmudzie, zalecano przeciw nim posty, obrzędy z wyklęciami, modlitwy i
składanie ofiar. Paladiusz (IV w. n.e.) podaje, że mrówki należy zwalczać
sercem sowy albo budując wokół ogrodu pas z popiołu lub z kredy. Przeciw
gąsienicom zaleca się zwilżanie nasion przed siewem krwią gąsienic. Bosa
kobieta z rozwianymi włosami obchodząc dookoła ogród rano, po rosie,
wystrasza gąsienice z ogrodu. W 1585 r. w Walencji wzywano przed sąd
gąsienice, które niszczyły uprawy. Zasądzono je na opuszczenie okolicy.
Jeszcze w 1713 r. podobny proces wytoczono termitom i klątwą wygnano je z
kraju.
Chyba, wobec powyższych danych, warto porozmawiać z żoną, żeby z rana
pobiegała sobie po rosie.
Pozdrawiam ekologicznie Ja...cki