Re: randap - jak użyć?

Data: 2002-11-26 20:57:30
Temat: Re: randap - jak użyć?
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com>

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message news:as0fdc$eh4$1@news.tpi.pl...

> Przecież podałem w Sri Lance

W Sri Lance umieralnosc na malarie spadla, jak podales, z 7300 rocznie do 0.
Ale to jest statystyka, a nie konkretny przypadek. Tak samo, jak w odniesieniu
do szkodliwosci pestycydow. To jeden z podstawowych bledow w medycynie.
Bada sie smiertelnosc z powodu jednej przyczyny i to jeszcze w dosc krotkim
czasie. Przesadzajac oczywiscie (znacznie) mozna powiedziec, ze znakomita
kuracja na raka jest podawanie chorym cyjaku potasu. Smiertelnosc na raka
spadnie do zera.

Poza tym jeden z glownych argumentow za stosowaniem DDT jest jego
niska cena w stosunku do innych metod walki z malaria. Ale jeszcze raz
powtorze - nie uwazam, ze DDT jest gorsze od innych pestycydow. Mam
tez dziwne podejrzenia, ze walka o to, jakich metod uzywac, jest znacznie
bardziej motywowana tym, kto moze ile na tym zarobic, a nie jakie beda
skutki.

> Drogi Michale. Poproszę Cię o źródło z którego zaczerpnąłeś informację o
> dosypywaniu ołowiu do wina. Nurtuje mnie wątpliwość, czy wino doprawione
> ołowiem, który raczej nie rozpuszcza się w winie, nie drażniło gardła
> wysublimowanego Rzymianianina.

Ta informacja wystepuje w wielu zrodlach. Pierwsze z brzegu
http://www.sonic.net/kryptox/environ/lead/romans.htm
podaje, ze wino bylo zanieczyszczone olowiem na 14 roznych sposobow.
W szczegolnosci, olow byl w konserwantach uzywanych do wina i w
substancjach uzywanych do polepszenia smaku wina. Nigdy nie pisalem
o dosypywaniu olowiu.

> Skoro jesteś takim przeciwnikiem pryskania to podam Ci kilka historycznych
> sposobów walki z robalami.
> W Biblii jest 67 wzmianek o 11 gatunkach owadów. Podobnie jak w
> Talmudzie, zalecano przeciw nim [...]

Chyba nie chcesz powiedziec, ze nie ma zadnych metod posrednich.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz