Re: redart - pytania o podstawy

581. Data: 2009-09-20 17:05:29

Temat: Re: redart - pytania o podstawy
Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron wrote:

> [...]
/.../

> Potępiasz jednakowo demonstrację inwalidów demonstrujących swoje kikuty,
> domagających się w ten sposób swoich praw jak i taką samą demonstrację
> homoseksualistów, czy też wprowadzasz tu jakieś rozróżnienie?
>
> Tak właściwie nie za bardzo widzę różnicę. A Ty?

Dla mnie są to sytuacje, które nie mogą być w ten sposób nawet
porównywane, bez zafałszowywania istotnych różnic między nimi.

Porównując je i zacierając w ten sposób istotne różnice zapominamy o
kilku sprawach, nad którymi prześlizgujesz się tu bez refleksji i
uzasadnienia. Taki zabieg myślowy służy ukryciu kilku spraw i proponuję
nie dyskutować w ten sposób, bo myślenie takimi prostymi analogiami jest
punktem wyjścia do generalizacji, które nazywamy niekiedy stereotypami -
co z kolei nie służy również myślącemu w ten sposób, zwłaszcza jeśli
jego celem jest zrozumienie rzeczywistości a nie prowadzenie akcji
propagandowej.

O co chodzi:

Po pierwsze, dla części homoseksualistów, a także dla wielu osób o
typowej orientacji takie zachowania seksualne nie są ułomnością.
Po drugie, bez problemów można sobie wyobrazić sytuację, w której
demonstracja inwalidów pokazujących swą ułomność ma swoje uzasdnienie.
Po trzecie, nie ma chyba powodu denerwować się na homoseksualistów gdy
demonstrując swą odmienność nie przekroczą granic, które obowiązują
ludzi o zwykłej orientacji.

Bo jeśli nie przekroczą, to problem jest w zasadzie estetyczny. Czy
całujący się chłopak i dziewczyna wyglądają 'ładniej' niż obściskujący
się faceci? Jeśli tak to dla kogo? Problem estetyczny - czyli kwestia
gustu - a o gustach dyskutuje się tak trudno, że niektórzy o nich nie
dyskutują, bo nie sposób osiągnąć porozumienia - nie ma bowiem jak
udowodnić, że tylko jeden 'gust' np. Twój, homoseksualisty czy
niepełnosprawnego jest gustem, który wszyscy powinni zaakceptować.

pozdrawiam
vonBraun

582. Data: 2009-09-20 19:16:19

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robakks wrote:

> hehe - już nie piszesz Miszczu lecz Mistrzu.
> Terapia się udała. :-)

Cieszę się. Jestem reformowalny. Będą ze mnie ludzie.

michał

583. Data: 2009-09-20 19:21:57

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Odpowiedź w nowym wątku
"Odgrzewane parówki, czyli o wstręcie do ciepłego..."

serdecznie pozdrawiam

Chiron

584. Data: 2009-09-20 19:31:31

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cieszę się. > pozdrawiam > michał

A znasz to: opercja się udała, lecz niestety pacjent zmarł?
michał, który się obsikał

585. Data: 2009-09-20 21:24:05

Od: "Redart" <r...@t...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <e...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Dziwne- jeśli przeczytasz spokojnie raz jeszcze: napisałem Ci, że to, co
> zrobiłeś (Twój tekst do Iksełki) "zatyka" poważnie Twój kanał
> komunikacyjny z nią. Postawiłem wyraźnie kropkę- bo nie chciałem, ani nie
> było to moją intencją- wciskać się między wasze relacje. Ba! Jak zacząłeś
> mi "wyjaśniać" (cudzysłów jak najbardziej na miejscu)- co jak i dlaczego
> napisałeś- odpisałem Ci wyraźnie: to Twoje relacje. I to wszystko. Kropka.
> Czyli: ja Ci tylko dałem wyraźny komunikat, jednocześnie (całkiem celowo)
> pokazując, że dalej to nie moja sprawa- to wasze relacje i załatwicie

Wcześniej zadałeś pytanie o, jak mi się wydawało, moje poczucie
odpowiedzialności:
"Ile swoją intencją "naprodukowałeś" jego postępowania?"
Stwierdziłem, że mam czas, żeby napisać, jak to widzę. Ale może się
nie zrozumieliśmy.

Re: redart - pytania o podstawy
dobranoc
Dla Vilar