Re: regresing

From: "Chiron" <e...@p...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: regresing
Date: Mon, 1 Dec 2003 15:21:54 +0100

Użytkownik "Rickardo" <m...@p...com> napisał w wiadomości
news:bqfgsi$57m$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Chiron" <e...@p...com> napisał w wiadomości
>
> OK co do ceny u pani Figarskiej - no comments.
Jednak weź proszę pod uwagę, że wszelkie metody- nazwijmy je "inwazyjne" są
drogą na skróty- i często ślepym zaułkiem. Przecież podczas takiego
regresingu hipnotycznego podatny na sugestię klient (pacjent) może po prostu
kofabulowaćzgodnie z (nawet tą nieuświadomioną) sugestią regresera.
Jeśli chodzi o ceny- jeden szaman, często odwiedzający polskę bierze w
granicach 5 tysięcy...Najważniejsze jednak jest to, czy to jest dla Ciebie
tego warte.

> ...bez systematycznosci - marne wyniki. Interesuje mnie jednak jak
wygladaja
> (ewentualne) korzysci, w porownaniu np wlasnie do rebirthingu zakladajac
> systematyczne podejscie. Czy rzeczywiscie po takim "wywaleniu",
odreagowaniu
> i zaklepaniu afirmacjami problem znika? Dlaczego wybrales rebirthing
zamiast
> regresingu? Czy jest w jakis sposob lepszy?
Dlaczego wybrałeś taką partnerkę, takiego przyjaciela etc?:-). Uznałem, że
to jest DLA MNIE DOBRE. Nie wynika z tego, że nie mogę się (idąc np za
podszeptami mego ciałą) wybrać na sesję kinezyterapii (a mam właśnie
zamiar). Dla mnie jest to wspomożenie ribertingu.
Słuchaj- byłem na jednej sesji- ale nie u Żądły. Nie odpowiadało mi to
wcale. Spotkałem na ribercie ludzi, którzy mają bardzo złe zdanie o Żądle-
poczytaj może jego ostatnie książki- o ile pierwsze są na ogół zrozumiałe,
to wielu ludziom trudno zrozumieć sens ostatnich (zwariował?:-) ).
Wszystko to jednak nie upoważnia mnie do wypowiadania się o tej metodzie.

> Apropos metody pana Orr'a jeszcze mam pytanko, co myslisz o samodzielnych
> probach prowadzenia sobie sesji, mozliwe, czy raczej na tyle niebezpieczne
> ze nie warto ryzykowac? Tak sie zastanawiam bo przeciez Leonard tez jakos
> zaczynal nonie ??? :))) Jesli myslisz ze to mozliwe do zrealizowania,
> moze masz jakies rady na poczatek?
Posłuchaj- mam głębokie przekonanie, że (przede wszystkim początek!)
skuteczność ribertu zależy od osobowości prowadzącego. Na początek
polecałbym sesje indywidualne. Jest wielu świetnych riberterów (osobowości)-
nie bez znaczenia jest tu fakt, że co roku następuje ich weryfikacja-
rzeczywista, nie fikcyjna. I znów- kogo wybrać? Sam uczestniczę w zajęciach
u świetnego ribertera, który jest też psychologiem- psychoterapeutą. Z tego
wcale nie wynika, że nie mam korzystać z zajęć u kogoś innego- bo przecież w
danym momencie, osobowość innego ribertera będzie dla mnie odpowiedniejsza.
Samemu- wątpię, czy coś osiągniesz. Chociaż niebezpieczeństwa tu nie widzę-
nieumiejętnme oddychanie może spowodować co najwyżej tężyczkę (nie
słyszałem, żeby ktoś od tego umarł), atak histerii (świetna jest na to
waleriana:-) ). Jednak riberting to przede wszystkim uczucia. Moja pierwsza
sesja była naprawdę bardzo silna. No i bardzo długa. Nie wyobrażam sobie,
żebym wtedy sam z siebie mógł oddychać przez 4 godziny bez przerwy jak
noworodek. Ponadto- to, co się często uwalnia i z nas wyłazi- często jest
bardzo nieprzyjemne. Potrzebny jest ktoś, kto się nami wtedy zaopiekuje.
Jeśli wyjdzie z człowieka np odrzucenie przez rodziców- strach i samotność
temu towarzysząca powróci. O ileż lepiej przeżyć to w poczuciu
bezpieczeństwa i zaopiekowania? Po co sobie znów fundować to, co nam
zafundowano lata temu? Przecież tu chodzi o przepracowanie tego- a nie o
nową traumę. Ponadto- możesz o tym porozmawiać z riberterem- na świeżo, bez
późniejszych pomysłów. A z tego może wiele dobrego wyniknąć.
pozdrufka
Chiron