Re: rodzice przyjezdzaja

From: "EvaTM" <e...@i...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: rodzice przyjezdzaja
Date: Sat, 15 Nov 2003 23:21:54 +0100

Użytkownik "Pyzol" <n...@s...ca> napisał w wiadomości
news:bp66sh$1ktjpd$1@ID-192479.news.uni-berlin.de...

> "Chiron"
> poziomu
>
> Ona sprawe traktuje bardzo dorosle, skoro ich uczucia sa dla niej tak wazne.

Tak, ale może sobie w ten sposób zaszkodzić.
Jeśli jest dorosła i wie że nie chce na razie (a może w ogóle) brać ślubu, powinna to
rodzicom
powiedzieć.
Nic się nie stanie - przemyślą i jeśli nie sa fanatykami,
pogodzą się. Musi jednak być pewna, że chce tak żyć
i że w razie np. dziecka, nie będzie musiała ścigać ojca dziecka za alimenty.
Jeśli oboje są odpowiedzialni i są już ze sobą trzy lata,
to pewnie jest z kimś odpowiedzialnym?
Najgorsze co może być, to wieczna zależność psychiczna dorosłego dziecka od rodzicow
i vice versa.
Widziałam takie przykłady że .. brr wrrr :))
Nigdy bym sobie nie pozwoliła na taką postawę wobec własnych dzieci a jestem
wierząca.
O wiele ważniejsze by żyli w harmonii ze swoimi partnerkami niż przymus ślubu.

E.
ps. Mam przyjaciół, którzy wzięli ślub kościelny dopiero gdy ich córka szła do
komunii i nie chcieli
jej narażać na okolicznościowe stresy ;). Zresztą - i te są do przeżycia.
Grunt to nie dać sobie zbyt wchodzić na głowę.
Rodzicom, dzieciom, partnerom i społeczeństwu ;).
Chiron ma rację.