Re: rofl

From: Michal <m...@s...nospam>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: rofl
Date: Thu, 13 May 2004 16:11:32 +0000 (UTC)
<c73unj$eh0$1@absinth.dialog.net.pl> <c78e4j$hss$1@news.onet.pl>
<slrn.pl.c9fgf4.1mg.michal_@unique_mike.computer>
<c7d4k9$flj$1@atlantis.news.tpi.pl>
<slrn.pl.c9k7p0.1i5.michal_@unique_mike.computer>
<c7dn0j$19d$1@inews.gazeta.pl>
<slrn.pl.c9ktuh.26u.michal_@unique_mike.computer>
<c7fkao$aik$1@atlantis.news.tpi.pl>
<slrn.pl.c9mu0p.1k5.michal_@unique_mike.computer>
<c7g2se$l1f$1@atlantis.news.tpi.pl>
<slrn.pl.c9tcr6.1tu.michal_@unique_mike.computer>
<c7mlut$d1n$1@kastor.ds.pg.gda.pl>
<slrn.pl.c9uq4c.1j2.michal_@unique_mike.computer>
<c7ol0v$f55$1@kastor.ds.pg.gda.pl>
<slrn.pl.ca2jle.29d.michal_@unique_mike.computer>
<c7va3u$mlv$1@kastor.ds.pg.gda.pl>

Our newsgroup friend Wiedźma wrote:

> Ok, masz racje, ta dyskusja powinna dotyczyc diety nie tworcy, chciałam
> Ci tylko napisać, dlaczego według mnie zjechała z tematu- bo twórca
> napuszcza w pewien sposób ludzi na tej jego diecie na inych i wmawia im
> ze sa lepsi (choć faktycznie to wina ludzi, że w to wierzą).
Tutaj ja napiszę, że masz rację, bo masz. Kwaśniewski postępuje nie
fair w stosunku do wegetarian i jeśli w jego publikacjach ukazują się
"kwiatki" typu żywienie korytkowe, pastwiskowe itp. a kogoś to uraża, to
faktycznie- może się czuć urażony.

> A te Twoje
> porownania moim zdaniem nie do konca sa trafne, bo ludzie, ktorych
> wymieniles, mieli oczywiscie przywary, ale mozna je bylo spokojnie
> oddzielic od ideologii, ktora glosili- co ma jedzenie kremowek do kazan
> papieza?
To już NTG, ale ma bardzo dużo :)

> U Kwasniewskiego jego poglądy dotyczące ludzi nie będących na DO są
> ściśle wplecione w całą ideologię tej diety i w jej promocje, dlatego
> moim zdaniem ludzie mają prawo o nich dyskutować dyskutując o diecie.
Oczywiście! Niech dyskutują o tych poglądach! Ale niech nie
dyskwalifikują DIETY za to, że twórca ma jakąś "inną" ideologię, tylko o
to mi chodzi. W zasadzie proponowałbym EOT, bo widać, że się zgadzamy :)

> Gdyby promowal tą dietę jak naukowiec- podawał uzasadnienia z
> biochemii/chemii/badan eksperymantalnych zamiast uzasadniać- jabłko jest
> złe bo już w Biblii widać, że doprowadziło do grzechu pierworodnego- to
> myślę, że nikt by się jego osobistych poglądów na jabłka i Biblię nie
> czepiał.
Też racja, ale książki Kwaśniewskiego to nie czysta nauka, a popularna
nauka :) Dla zwykłych, szarych ludzi. I przypuszczam, że taka
argumentacja dociera lepiej do niewykształconych osób niż skomplikowane
jak dla nich wytłumaczenia biochemiczne.

> Jakoś na Atkinsa nikt personalnie nie wsiada
Oj wsiada wsiada... :)
Michael Bloomberg na przykład (ciekawe, ile za taką wypowiedź dostał
forsy? :))) <luźny żarcik, prawdy i tak się nie dowiemy>

> kaszy manny. Gdyby Kwaśniewski oddzielił, to nikogo by nie interesowało,
Zapewniam Cię, że w zasadach diety optymalnej nie ma nic na temat
reaktorów z kaszą manną.

> manipulacją? mógłbyś wytłumaczyć co masz na myśli? bo ja chyba inaczej
> rozumiem to słowo
Manipuluje się ludźmi "nieobeznanymi" w temacie, wmawiając im, że DO
jest zła bo twórca ma jakiś tam "śmieszny" pogląd na sprawę nie związaną
z dietą.

> jasne, historia może tak
> Ale ja mówie teraz o swoich poglądach, i szczerze mówiąc mało mnie
> obchodzi, jak historia zapoamięta Kwaśniewskiego:-)
No widzisz, nie kto inny jak my teraz tworzymy historię :)

> Nie mam pojęcia i nie wiem co bym powiedziała, bo nie znam kontekstu.
Henry Ford, pierwsza reklama "Forda T". :) Pierwszy samochód produkowany
seryjnie, bardzo przycznił się do rozwoju motoryzacji. Na początku można
było nabyć jedynie... czarny :) Ze względów oszczędnościowych.

--
Mike