Re: roslinka z piekla rodem - gorejacy krzew Mojzesza :(

From: Bbjk <b...@q...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: roslinka z piekla rodem - gorejacy krzew Mojzesza :(
Date: Mon, 16 Jul 2012 05:25:56 +0200

W dniu 2012-07-15 22:50, Piotr Molski pisze:

> NIE polecam do przydomowych ogrodkow - gorejacy krzew Mojzesza,
> bardziej naukowo Dyptam jesionolistny.
> Skur....stwo (nawet ladne) wlasnie poparzylo dziesiecioletnia corke
> kumpla. Dziewczynka ma niegojace sie poparzenie drugiego stopnia na
> nodze. Calkiem spore :( :(

Miałam poparzona całą rękę, w kraju cieplejszym od naszego, gdzie ta
roślina rosła dziko łanami i pięknie kwitła, a ja ją fotografowałam z
odległości kilkudziesięciu cm. Od tego wysoka gorączka i samopoczucie
jak przy grypie, od miejscowych ludzi dostałam jakieś maści ręcznie
robione,które słabo pomogły. Po powrocie do kraju przez lekarkę
pierwszego kontaktu zostałam odesłana do Instytutu Medycyny Tropikalnej,
gdzie dali antybiotyki i badania na boreliozę itp, bo nie wierzyli, że
to samopoczucie od dyptamu. Gorączka trwała około tygodnia, blizna na
ręce jest do dzisiaj, choć już ledwie widoczna. Czas gojenia to kilka
miesięcy, z każdym tygodniem było lepiej.
Słyszałam wtedy, ze w naszym klimacie dyptam nie jest tak groźny, tylko
w gorącym, ale cóż, klimat się zmienia ;)
--
B.