Re: rozliczanie spoldzielni

From: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: rozliczanie spoldzielni
Date: Mon, 1 Sep 2003 13:53:44 +0200

> A, to wybacz, albo rybka albo akwarium. Jesteś członkiem -> ponosisz
koszty
> działania spółdzielni, proporcjonalnie do swojego udziału w niej. Chcesz
> mieć wpływ na te koszty -> wybierz się na walne zebranie, postaraj się
> zmienić zarząd lub sam daj się wybrać do niego.
> Tak, ja też wiem, że to prawie niemożliwe. Spółdzielnie mieszkaniowe to
zbyt
> dobry interes dla wielu ludzi, żeby dało się na nie wpłynąć w tak prosty
> sposób. Były, o ile pamiętam, przymiarki w Sejmie, żeby zmienić prawo,
> [...]

glownym powodem tego ze w spoldzielni zarzad robi co chce, jest brak
zainteresowania
spoldzielcow.

jezeli na walne zebranie przychodzi 15-20 procent czlonkow z tego to 3/4
znajomi, uzaleznieni sluzbowo (personel spoldzielni, lub koledzy, znajomi z
pracy -- spoldzielnia
wywodzi sie z instytucji) i w dodatku zarzad i rada nadzorcza to kolesie to
nic dziwnego
ze nic sie nie da zrobic. W zeszlym roku przez zaskoczenie udalo nam sie
wsadzic 2 osoby (w akcie rozpaczy probowano
nawet sfalszowac wybory do rady nadzorczej) do rady
nadzorczej (na 12 osob), to w tym roku zarzad zwolal pospolite ruszenie
wsrod swoich
i mieli spora wiekszosc glosow.

Walne przewaznie jest zwolywane w tym samym czasie i jest zapowiadane ok 2
tygodni wczesniej, wiec trudno wytlumaczyc
absencje innymi waznymi sprawami.

przed walnym 2 osoby (na przeszlo 1000) zapoznalo sie ze sprawozdaniem
zarzadu

wiec o czym to swiadczy? ze ludzie lubia byc w roli baranow ktorych mozna
robic w bambuko

pozdrawiam WM