Re: rozwód a dzieci...

From: "Z. Boczek" <z...@w...pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: rozwód a dzieci...
Date: Sat, 22 Jan 2005 20:03:14 +0100
<cs9o3c$m79$6@atlantis.news.tpi.pl> <csaq0d$t0m$1@korweta.task.gda.pl>
<csbdq6$nda$1@nemesis.news.tpi.pl> <csc973$l9m$1@news.mm.pl>
<csfpsf$mn0$10@nemesis.news.tpi.pl> <csh8ls$1ssi$1@news.mm.pl>
<csh96q$qk8$1@news.onet.pl> <cshei2$o48$6@nemesis.news.tpi.pl>
<csnls6$sjh$2@inews.gazeta.pl> <csr9q8$9ko$1@nemesis.news.tpi.pl>
<csrflb$dkt$1@news.onet.pl> <cst6ve$edu$1@atlantis.news.tpi.pl>
<cstjoq$l5r$1@news.onet.pl> <cstkdu$cni$1@atlantis.news.tpi.pl>
<a...@4...net>
<csu2jj$fa7$1@nemesis.news.tpi.pl>

Dariusz Drzemicki w wysiłku wydalił(a) z siebie takie oto konkrety:

> Użytkownik "Z. Boczek" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

> 1. "Niech odejdzie" a nie "Niech się rozwiedzie".

(a) BW (Biblia Warszawska) przekłada to na 'rozwieść'. Sprawdź, jeśli
potrafisz/możesz. Znasz pojęcie "Przywilej Pawłowy"? Mowa w nim o
_odejściu_ czy _rozwodzie_?
Kwestionujesz słuszność przekładu BW :))) czy chcesz powiedzieć, że
Paweł miał na myśli _separację_? :))) *

*) wówczas podziwiam znajomość języków oryginału albo oskarżam o
heretyzm - głoszenie poglądów sprzecznych ze stanowiskiem Kościoła.

(b) Czy również o separacji mówi Mat 5:31,32 oraz 19:3-9 (Jezus mówi,
że wg Prawa Mojżeszowego można było dać list rozwodowy kobiecie z byle
powodu, ale on mówi, że jeśli nie z powodu wszeteczeństwa, to mąż
cudzołoży)?
Czy znasz historię Józefa i Marii (chciał od Niej odejść czy dać Jej
rozwód)?
Proszę, nie ośmieszaj się z takimi wykrętami.

(c) Gdybyś rzeczywiście znał Pismo, jak usiłujesz tutaj to pokazać,
wiedziałbyś doskonale, że Jezus (chociażby we fragmentach powyżej)
dopuszcza _rozwód_, nie _odejście_.

Chyba, że manipulujesz Pismem w imię własnych potrzeb.
Wówczas jednak, jako wierzącego, powinna Cię przestraszyć obietnica
Boża nt. dowolnego przekręcania słów z Pisma ("Kto doda coś do słów
księgi, temu ja dodam plag w niej opisanych - jeśli ktoś ujmie coś ze
słów księgi, temu ja ujmę z działu żywota" Obj 22:18,19)

> 2. To postawa drugiej strony i w dodatku niewierzącej.

Ale nigdzie nie pisze tutaj o umartwianiu się przez stronę wierzącą w
imię sakramentu, przykazań, itp. - jak Ty to opisujesz w owym wątku,
prawda? :)
Jaka zatem różnica (odejść od wierzącego lub niewierzącego), skoro
Pismo pozwala odejść (a tradycja katolicka dopuszcza _rozwód_ jeśli
niewierzący będzie przeszkadzał w praktykach religijnych) - a Ty
każesz trwać po grób, w imię sakramentu, który ktoś depcze i który nie
jest wart papieru, na którym go spisano, bo ktoś ma go w d..?

P.S. Ja nie powołuję się na żyjącego i myślącego zgodnie z Pismem, Ty
- owszem. Jak owa zgodność wygląda - wyszło wyraźnie.

--
A pętelka zaczyna się wrzynać.