rozwód a dzieci...

591. Data: 2005-01-22 18:41:44

Temat: Re: rozwód a dzieci...
Od: "Z. Boczek" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz Drzemicki w wysiłku wydalił(a) z siebie takie oto konkrety:

> Widziałem. Nie widziałeś tam manipulacji?
> To jest właśnie przykład ataku. Tak jak i maybach.

(1) Nie odpowiedziałeś na pytanie:
Rozumiem, że _chęć zakupu_ śmigłowca uważasz za rzetelne
gospodarowanie skromnymi środkami budżetowymi?

(2) Uważasz, że śmigłowiec i Maybach są odpowiednimi środkami
transportu dla naśladowców Syna Bożego, który mył stopy swoim uczniom,
ucząc ich pokory?

--
Dziękuję, nie mam więcej pytań - skoro i na te nie odpowiadasz...

592. Data: 2005-01-22 18:57:24

Od: "Margola Sularczyk" <margola@nu_spamie_pagadi.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Z. Boczek" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
> Dariusz Drzemicki w wysiłku wydalił(a) z siebie takie oto konkrety:
>

> (1) Nie odpowiedziałeś na pytanie:
> Rozumiem, że _chęć zakupu_ śmigłowca uważasz za rzetelne
> gospodarowanie skromnymi środkami budżetowymi?

To wszystko są plotki i pomówienia. Pańskie podejrzenia są całkowicie
bezpodstawne. Ta pani przyszła w tym kożuchu i w nim wychodzi.

> (2) Uważasz, że śmigłowiec i Maybach są odpowiednimi środkami
> transportu dla naśladowców Syna Bożego, który mył stopy swoim uczniom,
> ucząc ich pokory?

Współcześni "wyznawcy" nauki Chrystusa skłaniają się ku kamieniowaniu
grzesznic. Uprasza się o wyrozumiałość, ewolucja jest ewolucją. Także
poglądów.

Margola

593. Data: 2005-01-22 19:03:14

Od: "Z. Boczek" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz Drzemicki w wysiłku wydalił(a) z siebie takie oto konkrety:

> Użytkownik "Z. Boczek" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

> 1. "Niech odejdzie" a nie "Niech się rozwiedzie".

(a) BW (Biblia Warszawska) przekłada to na 'rozwieść'. Sprawdź, jeśli
potrafisz/możesz. Znasz pojęcie "Przywilej Pawłowy"? Mowa w nim o
_odejściu_ czy _rozwodzie_?
Kwestionujesz słuszność przekładu BW :))) czy chcesz powiedzieć, że
Paweł miał na myśli _separację_? :))) *

*) wówczas podziwiam znajomość języków oryginału albo oskarżam o
heretyzm - głoszenie poglądów sprzecznych ze stanowiskiem Kościoła.

(b) Czy również o separacji mówi Mat 5:31,32 oraz 19:3-9 (Jezus mówi,
że wg Prawa Mojżeszowego można było dać list rozwodowy kobiecie z byle
powodu, ale on mówi, że jeśli nie z powodu wszeteczeństwa, to mąż
cudzołoży)?
Czy znasz historię Józefa i Marii (chciał od Niej odejść czy dać Jej
rozwód)?
Proszę, nie ośmieszaj się z takimi wykrętami.

(c) Gdybyś rzeczywiście znał Pismo, jak usiłujesz tutaj to pokazać,
wiedziałbyś doskonale, że Jezus (chociażby we fragmentach powyżej)
dopuszcza _rozwód_, nie _odejście_.

Chyba, że manipulujesz Pismem w imię własnych potrzeb.
Wówczas jednak, jako wierzącego, powinna Cię przestraszyć obietnica
Boża nt. dowolnego przekręcania słów z Pisma ("Kto doda coś do słów
księgi, temu ja dodam plag w niej opisanych - jeśli ktoś ujmie coś ze
słów księgi, temu ja ujmę z działu żywota" Obj 22:18,19)

> 2. To postawa drugiej strony i w dodatku niewierzącej.

Ale nigdzie nie pisze tutaj o umartwianiu się przez stronę wierzącą w
imię sakramentu, przykazań, itp. - jak Ty to opisujesz w owym wątku,
prawda? :)
Jaka zatem różnica (odejść od wierzącego lub niewierzącego), skoro
Pismo pozwala odejść (a tradycja katolicka dopuszcza _rozwód_ jeśli
niewierzący będzie przeszkadzał w praktykach religijnych) - a Ty
każesz trwać po grób, w imię sakramentu, który ktoś depcze i który nie
jest wart papieru, na którym go spisano, bo ktoś ma go w d..?

P.S. Ja nie powołuję się na żyjącego i myślącego zgodnie z Pismem, Ty
- owszem. Jak owa zgodność wygląda - wyszło wyraźnie.

--
A pętelka zaczyna się wrzynać.

594. Data: 2005-01-22 19:09:42

Od: "Z. Boczek" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Margola Sularczyk w wysiłku wydalił(a) z siebie takie oto konkrety:

> Współcześni "wyznawcy" nauki Chrystusa skłaniają się ku kamieniowaniu
> grzesznic. Uprasza się o wyrozumiałość, ewolucja jest ewolucją. Także
> poglądów.

Tja, ale Jezus też miał dwunastu do noszenia swojej lektyki.
Głowę do interesów też miał - jak mniemam - lepszą od prałata
Jankowskiego.

--
Nikt nie może dwom panom służyć (...) Nie możecie służyć Bogu
i bogactwu. (Mat 6:24)

595. Data: 2005-01-22 23:06:45

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza "Dariusz Drzemicki"
<d...@a...com.pl> mówiąc:

>Dzisiaj nie chce, jutro może chcieć.

Może nie chcieć też jutro. Zwłaszcza, jeśli powodem niechcenia jest coś
więcej niż widzimisię.

Agnieszka
--
Proudly (-.-------.- Folk Lore for the Masses -.--------.-)
Presents: ("Kobieta znacznie mniej odpowiada za to, co robi.)

596. Data: 2005-01-22 23:10:36

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza "Dariusz Drzemicki"
<d...@a...com.pl> mówiąc:

>Prawda.

:->

Agnieszka (kobyłka u płota)

597. Data: 2005-01-23 13:08:45

Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> napisał w wiadomości

> Może to kiedyś zrozumiesz.

Moze Ty zrozumiesz kiedys ze swiat nie jest czarno -bialy i ze nie zawsze
da sie zyc wg wskazowek Kosciola/Boga.

Magda

598. Data: 2005-01-23 13:12:56

Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście, że naciągasz. Zabicie bandyty to obrona własnego życia.
> Co broni rozwód?

Czasami broni wlasnie wlasnego zycia,czasami nawet zycia dzieci nie
slyszales o tym ze maz znecal sie nad rodzina a w koncu ich
pozabijal?Niestety bywaja takie przypadki,rozejrzyj sie troche zamiasc
ciagle czytac Biblie i inne takie swiete slowka.

Magda

599. Data: 2005-01-23 15:09:46

Od: "Aska" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze Ty zrozumiesz kiedys ze swiat nie jest czarno -bialy  i ze nie zawsze
> da sie zyc wg wskazowek Kosciola/Boga.
>
> Magda

Zwłaszcza ze te wskazówki ukladali jakby nie patrzeć sami ludzie, w czasach
dość diametralnie rózniących się od teraźniejszych ( mowie o ostatnim Soborze
Watykańskim )

wiesz Dariuszu wskazówki Kościoła to jedno, a zycie czasem palata rózne figle
i tak jak napisała Mrówka nie zawsze się da zyć zgodnie ze wskazówkami
Kościola ( chociaz to Tobie pewnie przez głowe nie przechodzi ;) ) A niestety
Kosciół tez sie zmienia i niekoniecznie na lepsze ( moze inaczej nie Koscioł a
tzw. urzędnicy kościelni ) Ludzzie sa omylni, ksieza równiez, jak i zwykli
ludzie.

Dla mnie w razie problemów w małzeństwie predzej udałabym się do poradni
rodzinnej czy psychologa niz do ksiedza z prostej przyczyny oni sa niejako
oderwani od rzeeczywistości ( wszytsko podane na tacy, kończa seminarium maja
prace, i nie martwia sie w sumie za co i za ile maja przezyc do 10 - jak
wiekszość rodzin , nie znaja problemów zycia codzinnego, nie posiadaja dzieci
nie tworza rodziny - znac moga z teorii ale nie z praktyki jako takiej) . Juz
same nauki przedmalzeńskie , ich poziom , teorie wygłaszane itd duzo mowia o
stanie wiedzy w tej dziedzinie.

Inaczej ma sie rzecz w Kościele prawosławnym tam "ksiądz" nie jest oderwany od
zycia rodzinnego - maja rodzzine jak i inni ludzie, i tam sie predzej znajdzie
kogos kto w problemach rodzzinnych moze pomoc niz w KK - nawet najlepsza
teoria nie zapewni praktyki - tego co sie dzzieje w domach na co dzien.

pozdrawiam

Aska

600. Data: 2005-01-23 21:44:34

Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aska" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
Koscioł a
> tzw. urzędnicy kościelni ) Ludzzie sa omylni, ksieza równiez, jak i

Dokaldne,nie wszyscy ksieza bywaja nieskazitelni,mialam niestety okazje
kilka razy sie o tym przekonac :/

Magda

Adopcja
W RODZINIE...