Re: sąsiad zalewa

Data: 2009-07-02 19:29:24
Temat: Re: sąsiad zalewa
Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

Dnia Thu, 02 Jul 2009 12:53:37 +0200, waruga_e napisał(a):

> Bo nie chcę. Poza tym nawet mnie nie poinformowano, że takowa powstaje,
> ot któregoś dnia na budynku pojawiła się tablica informacyjna "wspólnota
> mieszkaniowa".

To ty marnie poinformowany jesteś :) - skoro jesteś właścicielem mieszkania
w budynku wielorodzinnym, to z mocy ustawy należysz do wspólnoty
mieszkaniowej. Tak więc to nie jest tak, że jak chcesz, to "się zapiszesz",
a jak nie - to nie. Co najwyżej poproś administrację (która zarządza
budynkiem należącym do wspólnoty na zasadzie umowy) o zapoznanie się z
odpowiednimi przepisami prawa, bo coś tam z tym chyba nie ten teges ;)
Jeśli zaś chodzi o sprawy "rurowe", to zwyczajowo wszystkie piony są
zaliczane do części wspólnych i remontowane z funduszu remontowego, zaś
odnogi pionów mależą do poszczególnych lokali i remontują je sobie
właściciele (chyba, że wspólnota podejmie inną uchwałę)

T.