Re: schematy i inne takie

Data: 2005-12-29 22:55:25
Temat: Re: schematy i inne takie
Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl>

Jandulka wrote:

> Jakoś dziwnie wszystkie "osoby, dla których korzystanie z tej grupy to
> pierwszy kontakt z Internetem", wiedzą, jak się zarejestrować i gdzie
> napisać, żeby poprosić o wzory. Natomiast czytanie FAQ i w ogóle to
> określenie jest im obce. Więcej, przeważnie je oburza, a wszelkie uwagi
> traktują jako zamach na swoją wolność osobistą. I natychmiast dają
> odczuć, jaka to krzywdę wyrządzamy im my, te stare grupowe hetery.

Bo najczęściej ktoś bardziej zawansowany (często ich dzieci) założył im
konto i skonfigurował czytnik, a o netykiencie nie powiedział. Więc nie
są w stanie zgadnąć, ze istnieje jakaś netykieta. Dowiadują się w
trakcie korzystania, często niestety od kogoś, kto zamiast im
wytłumaczyć od razu opieprza.
Nie sądziłam, ze moja uwaga o tym, ze powinniśmy się traktować
uprzejmie, tak by na grupie panowała miła atmosfera, nawet jeśli nie
zgadzamy się z adwersarzem, wywoła tak krytyczny odzew.

> Gadu-Gadu jest parę ikon, z których bym w takich chwilach skorzystała.
> Tu nie. Szkoda...

I to jest cały problem z internetem. Ludzie czują sie tu anonimowi i
wypowiadają się bardziej swobodnie niż robiliby to w realu. Przecież
nikt z nas w bezpośredniej rozmowie nie wykonałby wielu takich gestów
jakie są w emotikonach np. w GG.

Generalnie ta dyskusja pewnie do niczego nie doprowadzi, za wyjatkiem
flejma może. Więc proponuję ją zakończyć.

Pozdrawiam
Bea