sery plesniowe

1. Data: 2001-01-10 21:28:05

Temat: sery plesniowe
Od: Michal <m...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja mam pytanko, czy ktos moze posiada jakis oryginalny przepis
wykorzystujacy sery plesniowe.
Osobiscie uwielbiam takie sery, czy to bez zadnych dodatkow, czy tez z
buleczka czy tez w innych zestawieniach.
Dziekuje,
Michal

1. Data: 2001-01-10 21:48:44

Temat: Re: sery plesniowe
Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

prosze bardzo - z archiwum tej grupy (mam nadzieje, ze autor mnie o nic nie
oskarzy:(:)

1/
Dip z rokpola
Zmiksuj razem 20 dkg rokpola z 0.2 smietanki (12%).
Na moim przyjeciu, kiedy juz zabraklo warzyw goscie wyjadali sos lyzeczkami.
pozdrawiam
From: "Magda Alexandrowicz" <m...@p...com.pl>

2/
Dip z rokpolem

Czas przygotow. 10-15 min.
50 g rokpolu lub innego sera plesniowego,
200 ml jogurtu,
lyzka soku cytrynowego,
cukier, sol, pieprz.

1. Ser zmiksowac z jogurtem i sokiem cytrynowym. Doprawic cukrem, pieprzem i
niewielka iloscia soli, gdyz ser jest slony.

Zródlo: Encyklopedia sztuki kulinarnej, tom 23 "Sosy", strona 40.
From: a...@h...pl (Radku's De Apaczu's)

3/
i jeszcze salatka:

http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=233

1. Data: 2001-01-11 00:24:13

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Kapusta czerwona
1 mala glowka czerwonej kapusty
1 lyzka octu
1 lyzka cukru
2 lyzki wody
1/2 lyzeczki soli
1/2 lyzeczki pieprzu
2 lyzki pokruszonego sera bleu
2 lyzki pokrojonych palonych migdalow

W garnku o ciezkim dnie umiescic poszatkowana drobno kapuste. Wymieszac
ocet, cukier, sol, pieprz i wode i gdy garnek goracy, wlac jednym
ruchem. Przykryc szczelnie, dusic 3-5 minut, az plyn odparuje. Przelozyc
na ladny talerz, posypac serem i migdalami.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-01-11 06:30:16

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Michal <m...@e...net.pl> wrote:

> [...]
> Osobiscie uwielbiam takie sery, czy to bez zadnych dodatkow, czy tez z
> buleczka czy tez w innych zestawieniach.

W Czechach popularny jest smazony Hermelin, czyli ichni ser w typie
Camembert. Krazek takiego sera kraje sie na dwa plastry, panieruje i
smazy jak kotlet.

Z rzeczy bardziej wyrafinowanych, moj s.p. wujek robil suflet z mocno
dojrzalego Camemberta. Niestety nie znam szczegolowego przepisu, ale,
kto potrafi zrobic suflet, moze poeksperymentowac. Jak znajde jakis
przepis w tym rodzaju, to podesle.

Wladyslaw

1. Data: 2001-01-11 07:26:04

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja mam pytanko, czy ktos moze posiada jakis oryginalny przepis
> wykorzystujacy sery plesniowe.

Po pierwsze - sa przynajmniej dwa rodzaje serów plesniowych ( a chyba nawet
przynajmniej 3 ) - miekkie ( brie, camembert, culomiers, carre itp. ),
twarde sery plesniowe ( blue ), których namiastka jest rokpol i miekkie sery
blue ( np. niektóre cambozolla ).

A po drugie co znaczy oryginalne ???

--
ostry

1. Data: 2001-01-11 10:03:49

Od: "Idol" <n...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam smażony camembert.
Kawałki sera moczymy w roztrzepanym jajku i panierujemy w bułce tartej,
potem znowu moczymy w jajku i znowu do bułki tartej; a potem obsmażamy na
patelni.

Pycha

1. Data: 2001-01-11 18:56:54

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

ostry wrote:

> [...]
> twarde sery plesniowe ( blue ), których namiastka jest rokpol i miekkie sery

Pewnie chodzilo o _orginalny_: interesujacy, nietypowy, niespotykany, rzadki.
Ach, ten polski jezyk....
MB

1. Data: 2001-01-12 20:49:07

Od: Michal <m...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal wrote:

> A ja mam pytanko........

Dziekuje za wszystkie przepisy, oczywiscie przez okreslenie oryginalne
chodzilo mi o przepisy oryginalne, ktorych jeszcze nie znam, sorki za
takie okreslenie.
Odwdzieczam sie przepisem mojej zony na poledwiczki wieprzowe
faszerowane Rokpolem i zapiekane.

Jedna poledwiczka na osobe

Bierzemy poledwiczke, myjemy ja, ser Rokpol kroimy w slupki i
faszerujemy poledwiczke w wielu miejscach serem.
Do naczynia zaroodpornego wkladamy poledwiczki, skrapiamy oliwa lub
olejem, i zapiekamy ok. 20 min.
Na koniec na wierzchu mozna polozyc kawalki Rokpola i dopiec.
Rokpol o tyle jest tu dobry bo jest twardy co ulatwia faszerowanie.
Nie piec za dlugo, bo beda za suche, mozna odrobine podlac woda.

Smacznego
Michal

1. Data: 2001-01-16 01:09:59

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wystukała w wiadomości <3...@w...net>:

> Pewnie chodzilo o _orginalny_: interesujacy, nietypowy, niespotykany, rzadki.
> Ach, ten polski jezyk....

IIRC oryginalny jest formą prawidłową, orginalny dopuszczono do użytku nieco
później. Nie mam, niestety, złownika pod ręką żeby zweryfikować swoje słowa.

FUT: pl.hum.polszczyzna

Jo'Asia

--
(\(\ Joanna Słupek (\_/) http://rassun.art.pl /)/)
=(';')= j...@h...pl =(';')= http://www.esensja.pl =(';')=

1. Data: 2001-01-16 06:51:53

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Jo'Asia <J...@r...art.pl> wrote:

> IIRC oryginalny jest formą prawid"ową, orginalny dopuszczono do użytku
> nieco później. Nie mam, niestety, z"ownika pod ręką żeby zweryfikować
> swoje s"owa.

"Nowy slownik ortogragraficzn PWN", 1996, nie podaje formy orginalny,
tylko oryginalny.

Wladyslaw

Re: kuchnia arabska
Kruche ciasteczka