Re: skuteczne palenie w piecu kaflowym

From: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka)
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: skuteczne palenie w piecu kaflowym
Date: Sun, 26 Mar 2006 21:47:17 +0000 (UTC)

On Sun, 26 Mar 2006 20:16:04 +0000 (UTC) I had a dream that Piotr J
>Jak skutecznie palic w starym piecu kaflowym? Paliwo: wegiel, czy drewno?
>Ciagle palenie powolne, ciagle intensywne, czy intesywne i zamykac? a potem
>znowu rozpalac? Mam nadzieje ze ktos z was uzywa takich staroci i jest
>ekspertem chetnym przekazac troche wiedyz tajemnej.. Malo tego w necie. Niby
>wiadomo o co chodzi a jednak sa problemy :/

Nie wiem, jak skutecznie, ale wiem, jak ludzie palą: w piecu drewno i pod nie
gazety - podpala się to, gdy drewno się zapali, dorzuca się trochę węgla.
Jak ten węgiel się zapali, to dorzucasz więcej węgla.
W zależności, czy palisz trochę, czy też mocno, to po jakimś czasie
dorzucasz jeszcze węgla. Piec zakręcasz, jak cały węgiel jest wypalony,
nie ma ognia, a jest tylko żar. Zakręcasz oczywiście obie pokrywy.

--
Grzegorz Janoszka