śledź pod szubą - szukam przepisu

1. Data: 2001-12-01 14:18:51

Temat: śledź pod szubą - szukam przepisu
Od: <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,
jestem tu po raz pierwszy. Pozdrawiam wszystkich grupowiczów. Czytam Was od
kilku dni. Myślę, że jesteście jedną z najciekawszych, to znaczy
najsmaczniejszych grup na jakie się natknąłem. A teraz mam małe pytanko: czy
znacie przepis na śledzika pod szubą? podobno niezły...

pozdrawiam.

Lisek

1. Data: 2001-12-01 15:21:35

Temat: Re: śledź pod szubą - szukam przepisu
Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
czy
> znacie przepis na śledzika pod szubą? podobno niezły...

Witaj :o))))

Cieszymy sie, ze Ci sie podoba :o)) Skoro czytasz juz nas od kilku dni, to
napewno nie uszlo Twej uwadze, ze jestesmy tez bezlitosni i sie nie
wczeszesz do nas bez wkupnego ;o) Wiec co to bedzie?

Jako odpowiedz na Twoje pytanie polecam watek z 2001.11.09 "Śledzie w
kożuchu" i wklejam przepis Lilli.

Bozenka z Wilna :o)
ICQ 81838200
http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
Galeria grupy: http://www.pl-rec-kuchnia.prv.pl/
Archiwum: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

Różne smakowite przepisy na śledzia pod "kożuchem" czy też
pod "pierzynką" znajdziesz na:
http://www.kuchnia.phg.pl/ryby/rybyglo.html

Zacytuję jeden z nich już dawno sprawdzony przez mnie:

Śledź pod kożuchem I

2-3 filety śledziowe
1-2 marchewki
2 buraczki ćwikłowe
1-2 cebule
2 jajka
1 jabłko
majonez
zielenina typu: koperek, pietruszka.

Ugotować buraczki ćwikłowe, marchewkę i jajka na twardo.
Wymoczone filety śledziowe rozdrobnić widelcem na małe kawałki,
ułożyć na dnie salaterki.
Na to położyć warstwę marchwi startej na tarce o małych dziurkach.
Wymieszać majonez z wodą do gęstości śmietany, posmarować nim
warstwę marchwi. Następnie położyć drobno posiekaną cebulę,
wyrównać powierzchnię sałatki, posmarować majonezem, potem
położyć warstwę jabłek startych na tarce o najmniejszych dziurkach,
znów warstwa majonezu, następnie warstwę buraczków ćwikłowych
startych na tarce. Ostatnią warstwę posmarować gęstym majonezem
i odstawić sałatkę na kilka godz. do lodówki.
Przed podaniem udekorować sałatkę jajkami i zieleniną, w tym celu
oddzielić ugotowane białka od żółtek, rozdrobnić widelcem lub zetrzeć
na tarce i ułożyć dekoracyjną kompozycję np. szachownicę + ozdoby
z zieleniny.

Pozdrawiam
Lilla

Wrocilam :o)
fogyhogmakremleves
Re: By?y dziwne zupki, teraz ja jestem zdziwiona
Czili Con Carne?
szukam przepisów z kuchni afrykańskiej