ślimaki, wstępne przygotowanie

1. Data: 2008-04-30 10:42:38

Temat: ślimaki, wstępne przygotowanie
Od: "Izek" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja obrobić wstępnie zebrane ślimaki winniczki? Chodzi mi o ich oczyszczenie z
treści jelitowych i żołądkowych, śluzu no i sposoby uśmiercania, czyli wszytko
co się dzieje od schwytania do momentu gdy staje się półproduktem do
przygotowania potrawy.

2. Data: 2008-04-30 11:43:08

Temat: Re: ślimaki, wstępne przygotowanie
Od: "Mirek" <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli zbierałeś winniczki w kwietniu to złamałeś prawo bo zebrałeś winniczki
w okresie rozrodczym. Z tego co wiem mozna je zbierać na obszarze dozwolonym
przez wojewodę w okresie 1-31 maja i tylko te ktorych muszla ma średnicę
powyżej 30 mm.

3. Data: 2008-04-30 13:01:22

Od: d...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przez wojewodę w okresie 1-31 maja i tylko te ktorych muszla ma średnicę

1. Nie złamałem prawa bo nie zbierałem winniczków w kwietniu.
2. A o ich wstępnej obróbce coś wiesz?

4. Data: 2008-04-30 13:34:57

Od: "Mirek" <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Musisz zostawic je 'na glodzie' na okolo 3-4 dni w tym czasie pozbędą sie
treści pokarmowych.. Nastepnie żywe umieścic w soli kochennej na 1 dzien
(troche to okrutne - slimaki będą starały sie pozbyć soli i bedą wydzielały
śluz - to je oczyści. Po tym procesie oplucz wodą i ugotuj.

5. Data: 2008-04-30 19:41:49

Od: Mariusz <m...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mirek pisze:
> [...]
> (troche to okrutne - slimaki będą starały sie pozbyć soli i bedą wydzielały
> śluz - to je oczyści. Po tym procesie oplucz wodą i ugotuj.

fajnie :D

** Posted from http://www.teranews.com **

6. Data: 2008-05-01 12:18:27

Od: "Izek" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Musisz zostawic je 'na glodzie' na okolo 3-4 dni w tym czasie pozbędą sie
> treści pokarmowych.. Nastepnie żywe umieścic w soli kochennej na 1 dzien
Już mi się odechciało tych ślimaków. żywe zwierze na cały dzień do soli!
przecież o dręczenie w niesamowitych męczarniach, nie ma innego sposobu? a jak
to robią na fermach.

7. Data: 2008-05-01 12:31:47

Od: "Mirek" <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

tu masz troche przepisów:

http://www.slimaki.com.pl/przepisy/przepis.php

8. Data: 2008-05-04 20:58:40

Od: "Bastion" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mirek" <m...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
> Jeśli zbierałeś winniczki w kwietniu to złamałeś prawo bo zebrałeś winniczki
> w okresie rozrodczym.

Mala uwaga, chyba chodzi o okres ochronny a nie rozrodczy.
Widac to wyraznie jezeli przeanalizujemy jak wyglada sprawa z zakazami
polowu baltyckiego dorsza:
- okres tarla (okres rozrodczy) od marca do sierpnia z nasileniem w
kwietniu-czerwcu.
- okresem ochronnym (zakaz polowu) ustalonym przez komisarzy z UE dla
polskich rybakow- praktycznie wiekszosc roku.

WODA
prosciutto crudo
Re: chuj starego w pizdzie starej
Re: przemyślenia o panslaviście
czy ktośmoże wrzucic na grópę moje najnowsze zdjęcia?