masa marcepanowa

1. Data: 2001-01-22 06:58:08

Temat: masa marcepanowa
Od: EWEL 997 <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy znacie moze przepis na zrobienie masy marcepanowej domowymi sposobami?
pozdrawiam
Aneta

1. Data: 2001-01-22 18:31:41

Temat: Re: masa marcepanowa
Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik EWEL 997 <e...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:94glm0$71t$...@i...cnt.pl...
> Czy znacie moze przepis na zrobienie masy marcepanowej domowymi sposobami?
> pozdrawiam
> Aneta

znalazlam to na www.kulinaria.pl
30 dag migdałów sparzyć wrzątkiem, zdjąć łuski, obsuszyć lekko w ciepłym
piekarniku, po czym przepuścić dwa razy przez maszynkę. Zmielone migdały
utrzeć potem w donicy, dodając 30 dag cukru pudru oraz kieliszek koniaku
(wódki) lub 3 łyżki soku cytrynowego. Utartą masę podgrzewać w rondlu,
ciągle mieszając, aż zacznie odstawać od dna. Zawinąć w wilgotną lnianą
szmatkę i zostawić na trzy dni.
nie wychodzi duza porcja, o bylo przy przepisie na piernik
pozdry
Monika

1. Data: 2001-01-22 20:06:54

Od: "Aleksander Kłosiewicz" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ł:94glm0$71t$...@i...cnt.pl...
> Czy znacie moze przepis na zrobienie masy marcepanowej domowymi sposobami?
Cześć!!
Znalazłem kilka przepisów z przed stuleci,oto one:
1.Marcepan domowy wyborny : 40 deka słodkich migdałów,40 deka cukru pudru,1/
2 szklanki wody różanej. Na lukier 30 deka cukru, 1 cytryna, 4 łyżki różanej
wody.
40 deka migdałów i 40 deka drobnego cukru utłuc mocno razem na miazgę, polew
ając różaną wodą i uważając, aby masa była jak ciasto.
Wygnieść, położyć na deseczkę, rozciągnąć wałkiem na grubość tylca dużego no
ża, otoczyć wałkiem z tegoż ciasta naokoło, pokarbować nożem i zapiec, posta
wiwszy nad marcepanem blachę na nóżkach z węglami.Skoro rant się zarumieni a
środek zbieleje oblać lukrem, niech postoi godzinę, a potem
ubrać konfiturami.
2.Marcepany portugalskie
20 deka migdałów, 2 białka, 40 deka cukru pudru, 3 deka skórki pomarańczowej
drobno krojonej smażonej w cukrze. Lukier i suche konfitury.
20 deka oczyszczonych utłuc w kamiennym możdzierzu,dodając białko.Skoro
migały będą do połowy utłuczone wsypać 40 deka cukru i skórkę
pomarańczową.Tłuc to wszystko dodając białko,aż
masa stanie sięmiękka i giętka, natenczas wyłożyć ją na stół,
popruszyćcukrem, rozwałkować cienko i wycinać różne figury blaszaną foremką.
Upiec w średnio gorącym piecu i na koniec
polukrować.
UFF !!! Ale się naklepałem. MAm nadzieję, że coś z tego wyjdzie.
pozd alex

1. Data: 2001-01-23 21:38:39

Od: busek <b...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam serdecznie
należy wziąźć 2 czesci slodkich migdalow jedna czesc cukru i walkowac walkowac
walkowac najlepeij specjalnym walkiem (metakowy z rowkami) wskazowka migdaly mozna
najpierw troche posiekac
nalezy walkowac do uzyskanie jednolitej masy bez grudek przełożyc do naczynia
podgrzac
najlepiej na parze zeby odchodzila od dna
do spozycia nalezy do tej masy dodac na jedna czesc masy jedna czesc cukru pudru i
wymieszac
masa marcepanowa, wymieszana zpudrem szybko wysycha i potem sie ndaje tylko do
jedzenia

pozdrawiam piotrek

www.kuchnia.phg.pl

1. Data: 2001-01-24 09:06:31

Temat: slodkie migdaly (bylo Re: masa marcepanowa)
Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

busek wrote:

> witam serdecznie
> należy wziąźć 2 czesci slodkich migdalow [...]

czesc, ja tylko z taki malym pytankiem.
otoz spotkalam sie z przepisem, gdzie wystepowaly slodkie i gorzkie
mogdaly. czym to sie rozni? te, ktore kupuje sie popularnie w polsce sa
slodkie zapewne, tak?

pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-01-24 21:23:03

Temat: Re: slodkie migdaly (bylo Re: masa marcepanowa)
Od: busek <b...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
ok te standartowe to slodkie, oczywiscie bez lupinek

pozdrawiam busek

1. Data: 2001-01-24 21:48:01

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

busek wrote:

> witam
> ok te standartowe to slodkie, oczywiscie bez lupinek

a gorzkie? co rto sa gorzkie migdaly? w polsce sa wogole spotykane?

pat

1. Data: 2001-01-25 06:02:00

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> wrote:

> a gorzkie? co rto sa gorzkie migdaly? w polsce sa wogole spotykane?
>
> pat

Gorzkie sa bardzo gorzkie i aromatyczne. Dawnymi czasy dodawano zawsze
kilka gorzkich migdalow do paczuszki slodkich dla zapachu, co bylo
udreka dzieci wyjadajacych bakalie z szafek. Teraz tak sie nie robi, a
tez nie widzialem gorzkich migdalow sprzedawanych oddzielnie. Od biedy
mozna je zastapic jadrami pestek sliwek czy moreli, ktore maja podobny
zapach, nie sa jednak tak gorzkie. Powszechnie uzywana jest tez esencja
migdalowa, ale wg. mnie psuje ona tylko smak.

Wladyslaw

1. Data: 2001-01-25 16:24:04

Temat: Pszenica
Od: b...@i...com.pl (Bielak Grzegorz) szukaj wiadomości tego autora

czesc :)))

mam z dwa kilio ziarna pszenicy ....... mozna z tym cos zrobic ????
myslem o rodzynkach i miodzie .... ale jak sie do tego zabrac ??? ma
ktos pomysl ????

--
Pozdrowienia,
Bielak mailto:b...@i...com.pl

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-01-25 19:50:48

Temat: Re: Pszenica
Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bielak Grzegorz" <b...@i...com.pl> napisał w wiadomości
| czesc :)))
|
| mam z dwa kilio ziarna pszenicy ....... mozna z tym cos zrobic ????
| myslem o rodzynkach i miodzie .... ale jak sie do tego zabrac ??? ma
| ktos pomysl ????

Niedługo Święta. Zrób kutię. :-)

--
K o n r a d J. B r y w c z y ń s k i