Re: soczewki kontaktowe toryczne

From: "jasio" <m...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: soczewki kontaktowe toryczne
Date: Fri, 12 Nov 2004 22:36:57 +0100

Użytkownik "renton" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
news:cn388b$lg2$1@inews.gazeta.pl...
> niedawno kupielem soczewki toryczne (dla astygmatykow) i pomijajac fakt ze
> jedna jest zle dobrana to podczas noszenia ich w nocy i przy slabym
> oswietleniu widze okropne smugi swiatla od roznego rodzaju zrodel
swietlnych
> co jest nie do zniesienia czy to normalne ?
>
> - czy poprostu mam zle dobrane soczewki
> - czy soczewki toryczne takie sa
> - czy moze firma co je wyprodukowala jest cienka i robi takie buble

Nie odpowiem Tobie na Twoje pytania, a i fachowcem w tej dziedzinie też nie
jestem, ale przy okazji podepnę się (jeśli pozwolisz :) ) pod wątek. Otóż,
sama mam astygmatyzm i krótkowzroczność, ale wada widocznie nie jest zbyt
wielka, bo nauczylam się z nią w miarę funkcjonować bez szkieł korekcyjnych
(okulary zakładam sporadycznie). Natomiast moje dziecko (17l) noszące
okulary od 5 kl. szk. podst. zamarzyło sobie soczewki. Ok. Poszliśmy do
znanego gabinetu (w Pozku) - od soczewek torycznych właśnie. Pani dr
zbadała, przepisała jakieś tam, ale jak dowiedziałam się ile kosztują, to
szybko w tył zwrot na pięcie i tyle. Potem trafiliśmy do innego gabinetu,
gdzie p. dr powiedziała, że dopóki się da należy korygować sferą, żeby mózgu
do "głupot" nie przyzwyczajać. I zaordynowala dzieciakowi soczewki
sferyczne - znacznie lżejsze dla kieszni. Dzieciak zachwycony, widzi bardzo
dobrze. Pani dr z pierwszego gabinetu stwierdziła, że takiej wady jaką ma
dzieciak nie da się sferą skorygować. I bądź tu człowieku mądry :((( Może
ktoś mądry (np. Casus :))) ) zechce się w tej kwetii wypowiedzieć :))) ?
Mam zamiar zafundować sobie nowe okulary (żeby sobie nieco inteligencji
dodać ;P), i teraz mam dylemat - czy iść w sferę czy też może cylinder.
Faktem jest, że po zdjęciu cylindrów przez dobre pół godziny "nic nie
widzę". Casus - plisss - komentarz :)

pozdr
pa
jasio