sok grepfluitowy - ktokolwiek widział...

1. Data: 2007-05-22 07:26:34

Temat: sok grepfluitowy - ktokolwiek widział...
Od: "Lagoda" <lagodaniespamować!maupalistkropeczkapl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiedziałem na jakiej grupie zapytać...
Co się ostatnio stało, że zupełnie zniknęły z handlu soki grapfluitowe 100%
(o rany, co za wyraz).
Jeszcze 2-3 miesiące temu w każdym sklepie było tego tyle co pomarańczowych,
a teraz tylko nektary (100% zadowolenia) albo napoje (100% dziennego
zapotrzebowania na cośtam). Co najwyżej jeden drogi jak kawior sok z
pomarańczy i grepluitów.
Jakiś zakaz w Uni wprowadzili?

--
___________________________________________MAT______
__

2. Data: 2007-05-22 07:36:00

Temat: Re: sok grepfluitowy - ktokolwiek widział...
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lagoda" <lagodaniespamować!maupalistkropeczkapl> wrote in message
> [...]
> a teraz tylko nektary (100% zadowolenia) albo napoje (100% dziennego
> zapotrzebowania na cośtam). Co najwyżej jeden drogi jak kawior sok z

Może nie dojrzały jeszcze do zbioru?

3. Data: 2007-05-22 07:43:49

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://old.wino.org.pl/baza_adresow/ma.htm

http://www.fructopol.com.pl/index.php/ida/7/?idk=94

4. Data: 2007-05-22 09:20:36

Od: "yuras" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lagoda" <lagodaniespamować!maupalistkropeczkapl> napisał w
wiadomości news:46529b26$1@news.home.net.pl...
> Nie wiedziałem na jakiej grupie zapytać...
> Co się ostatnio stało, że zupełnie zniknęły z handlu soki grapfluitowe
> 100% (o rany, co za wyraz).
Chyba grapefruitowy

5. Data: 2007-05-22 11:08:14

Od: mamqa <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lagoda napisał(a):
> [...]
> pomarańczowych, a teraz tylko nektary (100% zadowolenia) albo napoje
> (100% dziennego zapotrzebowania na cośtam). Co najwyżej jeden drogi jak

A mnie się obiło o uszy, że to kwestia przejęcia nazw z Unii:
"nektar owocowy to produkt, uzyskany przez dodanie do soku owocowego
wody, cukru lub miodu, a czasem także kwasu cytrynowego? Nektar owocowy
musi spełniać określone wymagania odnośnie zawartości składnika
owocowego (soku owocowego). W zależności od rodzaju owocu zawartość
składnika owocowego w nektarze wynosi od 25% do 50%."

"sok 100% - to sok posiadający wszystkie cechy soku wyciśniętego z
owocu. Odtwarza się go z zagęszczonego soku, uzupełniając go o taką samą
objętość wody, jaką odparowano przy jego zagęszczaniu i aromatu,
odzyskanego w procesie zagęszczania soku. Do soku 100% nie dodaje się
cukru, ani innych dodatkowych składników."

Wniosek nasuwa mi się jeden: kończą się zagęszczone soki i taniej i
więcej można wyprodukować nektaru.

agg

6. Data: 2007-05-22 11:53:48

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mamqa" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
Lagoda napisał(a):
> [...]

cukru, ani innych dodatkowych składników."

Wniosek nasuwa mi się jeden: kończą się zagęszczone soki i taniej i

Tak samo zniknely z polek soki z czarnej porzeczki (dawno juz ...)
teraz tylko nektary sie ostaly...

7. Data: 2007-05-22 12:13:34

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Misiek" <p...@o...pl> writes:

> Tak samo zniknely z polek soki z czarnej porzeczki (dawno juz ...)
> teraz tylko nektary sie ostaly...

Czarna porzeczka zawsze jest slodzona i to podobno byl powod
znikniecia nazwy "sok".

Ale slodzone soki pomaranczowe widuje, wiec sensu w tym raczej malo.

MJ

8. Data: 2007-05-22 12:26:01

Od: "Lagoda" <lagodaniespamować!maupalistkropeczkapl> szukaj wiadomości tego autora

> Czarna porzeczka zawsze jest slodzona i to podobno byl powod
> znikniecia nazwy "sok".
>
> Ale slodzone soki pomaranczowe widuje, wiec sensu w tym raczej malo.

Wlasnie!
i jeszcze jedno: A niech sie ten "nektar" nazywa "nektarem" albo jeszcze
inaczej, tylko niech smakuje jak dawny "sok".
Skoro kiedys bylo cos co nazywalo sie sokiem i smakowalo jak sok (duzo
lepiej niz nektar czy napój) i bylo tanie (choc troche drozsze od nektaru),
to dlaczego teraz nie ma takiego produktu pod ZADNA nazwa ?

--
__

imieniny...
Biała zupa pomidorowa