sok z sokowirówki

31. Data: 2009-05-09 17:38:51

Temat: Re: sok z sokowirówki
Od: Szczepan Białek <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Juanitos" <j...@g...com> napisał w wiadomości
news:gu4d7g$kja$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> 1. margaryna przyszła z USA jako zdrowsza od masła i tak w pewnym sensie
> jest,

Margarynę wymyślił Napoleon i była robiona z łoju wołowego. Ta była zdrowa
(przez 200 lat).
Nie wiem kto wymyślił margarynę z olejów. U nas najpierw pojawił się Ceres.
Chyba nie jest w porządku używanie nazwy margaryna dla tłuszczów roślinnych.
S*

32. Data: 2009-05-09 17:49:13

Od: Juanitos <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Szczepan Białek pisze:

> [...]
> Ceres.
> Chyba nie jest w porządku używanie nazwy margaryna dla tłuszczów

Napisałem " że "przyszła z USA" jako skrót myślowy, w sensie mody na
tłuszcze roślinne niby z niską zawartością cholesterolu. Ceres znam
tylko z literatury, ale ponoć kilka lat po wojnie był stosowany.
W tzw. PRL-u opracowano "masło roślinne" najpierw z olejów palmowych,
potem słonecznikowych. Licencję sprzedano do wielu krajów (np. Japonia)
i tam cieszy się dużym uznaniem. Polska usłyszanej kiedyś na świecie z
doskonałych receptur żywnościowych, a już absolutnym hitem była kawa
INKA (również licencja sprzedana do Japonii). Myślałem, że po tzw.
restrukturyzacji, czyli zaoraniu fabryk, gospodarka pójdzie w tym
kierunku. Ale nie poszła w żadnym...

Juanitos

33. Data: 2009-05-09 22:40:58

Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha wrote:

> No i poza tym - coś trzeba wymyślić, żeby przyciągnąć klienta i
> usprawiedliwić kosmiczną cenę. A najlepiej płaci klient
> wystraszony ;-)

Ale juz jest doskonaly produkt. Tarki do jabluszek dla niemowlakow -
zrobione ze szkla - wiec w zaden sposob nie zabijaja one tych no
jonow... Tarki te maja tylko jedna wade - na razie sa stosunkowo
tanie... :-)

Pozdro

Maseł

34. Data: 2009-05-10 06:33:06

Od: "Adax" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maseł" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
oznan.pl...
> [...]
> zrobione ze szkla - wiec w zaden sposob nie zabijaja one tych no
> jonow... Tarki te maja tylko jedna wade - na razie sa stosunkowo

Hihihii, świetna riposta :)

35. Data: 2009-05-10 09:02:29

Od: Szczepan Białek <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (również licencja sprzedana do Japonii). Myślałem, że po tzw.
> restrukturyzacji, czyli zaoraniu fabryk, gospodarka pójdzie w tym

Nie chodziło mi o sprostowanie ale o wywołanie dyskusji o tłuszczach
roślinnych.
Tłuszcz roślinny to też sok. Niestety surowiec jest zawsze nadpsuty i sok
(obojętnie jak pozyskany) musi być rafinowany.
Co to oznacza. Rafinacja czyni cuda. Czasami rafinuje się również tłuszcze
zwierzece (ale te kanałowe i te z padliny).
Ostatnio są w sprzedaży trany rafinowane. Ludzie myślą że tam jest witamina
A (każda książka pisze że jest). Jest jej prawie nic.
Wiadać na tym przykładzie w jakim kierunku idziemy po "tzw.
restrukturyzacji*
S*

36. Data: 2009-05-10 12:40:42

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha pisze:

> No i poza tym - coś trzeba wymyślić, żeby przyciągnąć klienta i
> usprawiedliwić kosmiczną cenę. A najlepiej płaci klient
> wystraszony ;-)

To nie kupuj. Jedz całe albo tary używaj.

--
animka

37. Data: 2009-05-10 12:42:40

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adax pisze:
> Użytkownik "Maseł" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
oznan.pl...

> Hihihii, świetna riposta :)

Tylko jak utrzesz marchewkę na takiej tarce?

--
animka

38. Data: 2009-05-10 14:44:14

Od: "gargomel" <s...@d...la.la> szukaj wiadomości tego autora

Órzytkownik "Juanitos"napisał:
> 1. margaryna przyszła z USA jako zdrowsza od masła

hahaha, tak samo jak stonka ziemniaczana, skończ z tą propagandą PRLu!!!

> Ludzie po studiach byli faktycznie ludźmi wykształconymi, nie jak
> obecnie.

skoro za PRLu ludzie byli tak wykształceni to dlaczego bodownictwo
mieszkaniowe było ponizej poziomu czworaków dworskich?:O)
dlaczego produkowano takie wspaniałę syrenki i telewizory rubin, podczas gdy
na erszcie zacofanego kapitalistycznego swiata produkowano cuda techniki
jakich nawet dzisiaj nie jesteśmy w stanie wyprodukować?:O)

39. Data: 2009-05-10 15:14:08

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Slabo - nie przekonuje mnie to.

Jak w Polsce inżynierowie zostali wyparci domokrążcami,
a laboratoria pszejęte w obce ręce
to było pokazane w zdaje się pierwszej telenoweli "W labiryncie".

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

40. Data: 2009-05-10 19:42:57

Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

animka wrote:
> Tylko jak utrzesz marchewkę na takiej tarce?

TYo wymysl tarke do marchewek - zrobisz na tym miliony (i moze
wyprowadzisz nasz kraj z kryzysu...)

Pozdro

Masel

Czesc!
Lamblie
Poród - pytanko
Materiał do tymczasowego wypełnienia zęba w aptece?
depakina+pernazyna+mians eryna+fluoksetyna = pytanie