sok zasładzany czy nie?

31. Data: 2015-03-05 08:12:54

Temat: Re: sok zasładzany czy nie?
Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> napisał(a):

>Komuś to się opłaca, jeśli spady skupują nawet za 10 gr/kg? Przecież
>transport będzie kosztować dużo więcej, owoce zajmują masę miejsca.

Z koncetratu sie oplaca bo odtworzenie z niego soku jest latwiejsze (i tansze) niz
linia
produkcyjna z calymi jablkami. Ale koncetrat tez ma swoja cene wiec jego duze partie
plyna kontenerami z dalekiej, ale tanszej Azji.
Z calych jablek tworza lokalni wytworcy - np. Sloneczna Tlocznia, do ktorej linka dal
Kris
i oni tworza rzeczywiscie z jablek polskich, ale wcale niekoniecznie z okolicznych
sadow,
wiec tez woza. Nieskazitelnie piekne jablka z holenderskich upraw do polskich
hurtowni tez woza.

Ale co tam wozenie jablek, a co powiesz na wozenie.. lodu? Oto przyklad - ide w nocy
na
pobliskiego Statoila, bo na imprezie zabraklo lodu a lodowka nie wyrabia :) Kupuje
pare kilo
zafoliowanego, kostkowanego lodu. Z tylu widze napis: wyprodukowano w zakladzie
jakims tam, Gdansk.
Tyle, ze ja sie bawie na drugim koncu Polski.... ale nie ma sie co dziwic, wozi sie
przeciez cale
tiry wody - zapetowanych, groszowych w produkcji - rowniez za granice.

32. Data: 2015-03-05 18:29:40

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Są, nie tylko między rodzajami, ale nawet różnymi partiami jabłek tego
> samego rodzaju - i dlatego ten sok niewątpliwie JEST dosładzany dla
> utrzymania stałej (czyli wyższej od max, jaką może mieć sok naturalny)
> zawartości cukru dla każdej partii. A takze musi być rozwadniany w razie
> większej kwaśności - i wtedy tym bardziej z automatu idzie dosładzanie.
> Jeśli ma zachować stałe parametry. A musi, jesli jest to produkcja
> legalna.

kolo mowi, daje im jabłka i płaci 7zł
dają mu sakwę foliową soku mętnego
on sprzedaje to po 12zł

zapewne jabłka są tego typu
co klient by już nie chciał kupić

33. Data: 2015-03-05 19:56:28

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 05 Mar 2015 08:12:54 +0100, Przesmiewca napisał(a):

> [...]
> lodu. Z tylu widze napis: wyprodukowano w zakladzie jakims tam, Gdansk.
> Tyle, ze ja sie bawie na drugim koncu Polski....

Może akurat był tani kurs, bo inaczej by na pusto leciał ;)

Ale z tym Gdańskiem to faktycznie ciekawe, ja na stacjach tutaj (i w
sklepach) widziałem tylko lód tutejszy, robiony przez znaną mi firmę.

Ale jako że tani nie jest, to się pewnie opłaca. Inna rzecz, że w domu
bardzo trudno zrobić podobny lód.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

34. Data: 2015-03-06 00:53:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 5 Mar 2015 18:29:40 +0100, zlotowinfo napisał(a):

> kolo mowi, daje im jabłka i płaci 7zł
> dają mu sakwę foliową soku mętnego
> on sprzedaje to po 12zł
>
> zapewne jabłka są tego typu
> co klient by już nie chciał kupić

Jak dwa a dwa cztery.
--

XL
pewni siebie.

35. Data: 2015-03-06 16:31:10

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zlotowinfo wrote:

> kolo mowi, daje im jabłka i płaci 7zł
> dają mu sakwę foliową soku mętnego
> on sprzedaje to po 12zł

No to kupujesz od sadownika spod Grójca?;-)
A on bierze z przechowalni co najmniej paletę 300 kg i wiezie do tłoczni.
Nie ma potrzeby dosładzać i rozwadniać, bo towaru ma pewnie po dach, po
embargu, a smak zależy od mieszaniny gatunków wytłoczonych jabłek. Sok ma
szansę sprzedać, jabłka... sami nie damy rady.

J. z zagłębia

www.kontestacja.com

36. Data: 2015-03-07 10:06:04

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to kupujesz od sadownika spod Grójca?;-)

nie sądzę by co tydzień na rynek jechał 400km ;p

> A on bierze z przechowalni co najmniej paletę 300 kg i wiezie do tłoczni.
> Nie ma potrzeby dosładzać i rozwadniać, bo towaru ma pewnie po dach,

też mam taką nadzieję, aczkolwiek jest to dość słodkie

ale może ta przetwórnia coś uzupełnia dla stałości smaku?

37. Data: 2015-03-09 16:50:58

Od: krak <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-02 21:34, zlotowinfo pisze:
> kupiłem na rynku

U mnie gość sprzedaje sok w workach i jabłka-zapytać czy sok jest
wyprodukowany z owych owoców. Jeśli tak to można porównać wykonując sok
samemu; można także pobawić się cukromierzem.

38. Data: 2015-03-09 20:16:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 09 Mar 2015 16:50:58 +0100, krak napisał(a):

> U mnie gość sprzedaje sok w workach i jabłka

Że też ludzie kupują takie nie wiadomo co, nie wiadomo w jakich warunkach,
czym ani przez kogo wyciskane...
--

Ikselka
pewni siebie.

39. Data: 2015-03-10 14:57:26

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Że też ludzie kupują takie nie wiadomo co, nie wiadomo w jakich warunkach,
> czym ani przez kogo wyciskane...

Żebyś Ty widziała, jak się robi koncentrat jabłkowy do tych wszystkich
kartonów z hacapami...

J.

www.kontestacja.com

40. Data: 2015-03-10 15:19:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 10 Mar 2015 14:57:26 +0100, krys napisał(a):

> Żebyś Ty widziała, jak się robi koncentrat jabłkowy do tych wszystkich
> kartonów z hacapami...

Nie muszę widzieć, żeby tzw "soków" w kartonach z zasady nie kupować, jak
zresztą niczego w kartonach, a i w plastikowych butelkach też sporadycznie
- tylko przed zapowiedzianymi wizytami gości, którzy wiem, że piją
tototototo... My sami pijemy herbatę, kawę, wodę (gotowaną, czasem
mineralną) z wciśniętą (własnej uprawy) kalamondyną lub z winem własnym
albo sokiem z jagód, wino, sok przecierowy z (własnych) pomidorów, sok
jabłkowy z (cudzych, ale sprawdzonych) jabłek wyciskany w domu, takie tam.
Napoje gazowane typu pepsi, cola itp żrące - kupuję może ze 3 razy w roku,
a i to z reguły stoją mi w spiżarni, póki goście nie wypiją.

--

Ikselka
pewni siebie.

STOP "polskim obozom koncentracyjnym"!