Re: sól bez jodu

Data: 2001-06-29 10:07:22
Temat: Re: sól bez jodu
Od: Jacek <p...@p...onet.pl>

Marek Wojtaszek napisał:

> Obawiam sie, ze jest to niemozliwe(!). Biurokraci (ustawodawcy) jak zwykle
> majacy to w zwyczaju, wylali dziecko z kapiela i nie przewidzieli
> mozliwosci wyboru. Zadzialali zgodnie z zasada, ze obywatel jest bezmyslny
> jak krowa na pastwisku, ktora nie wie co jest dla niej dobre.
> Z tego co wiem, jedyne miejsce gdzie jest dostepna sol bez jodu, to
> przyprawy takie np. jak Vegeta, ale nie bedziesz jej przeciez wyplukiwac
> stamtad. Byc moze jest jakis drugi obieg "nielegalnej soli", np. w okolicy
> Bochni, ale nic mi o tym nie wiadomo.

Pewnie solanki dla bydla tez nie sa jodowane, ale czemu sol niejodowana jest
nielegalna ?

Nie interesuja mnie analizy statystyczne, ze dzieki jodowi na tarczyce zapada
2% mniej osob.
Mnie interesuje czy jod w soli moze szkodzic 5 osobom.

I czy przetwory warzywne, solone jodowana sola sa akceptowane w Europie,
Stanach ?
Jacek