Re: stomatolog ???

From: Mariusz Krawiec <k...@c...edu>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: stomatolog ???
Date: Wed, 27 Sep 2000 11:58:21 -0400

Adam Szczebak wrote:

> alez zrozumialem cie doskonale. chodzi o to, ze pacjent dostaje wlasciwie
> wymieszane opilki srebra z rtecia, czyli nie ma nadmiaru rteci, ktora jest
> juz w kapsulce bardzo dokladnie wywazona, si?
>
> adam
>
> --
> Wygraj bezprzewodowa klawiature i mysz! http://konkurs.rubikon.pl

Chyba jednak nie zrozumiales.
niewazne ile tej rteci jest, wazne ze jest i ze moze przenikac do organizmu.
Rtec metaliczna jest akurat o wiele mniej trujaca niz nieorganiczne
czy organiczne zwiazki rteci; przede wszystkim dlatego, ze metal raczej
trudno przenika przez skore/blony komorkowe a hydratowane jony
lub np. dimetylortec bardzo latwo. Niewielkie ilosci tego ostatniego specyfiku
wystarcza by zabic czlowieka.

Mariusz