stomatolog ???

1. Data: 2000-09-25 10:43:41

Temat: stomatolog ???
Od: "Haft" <d...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio dowiedziałem się, że plomby metalowe są najlepsze. Co Wy na to.
I czy jest prawdą, że nie wszędzie można wstawić "białe" plomby. Ku mojemu
zdziwieniu od piatku mam metalową w ósemce. Czy naprawdę nie można było tam
wepchnąć normalnej?

dzięki
lesiu

2. Data: 2000-09-25 13:52:12

Temat: Re: stomatolog ???
Od: Mariusz Krawiec <k...@c...edu> szukaj wiadomości tego autora

Haft wrote:

> Ostatnio dowiedziałem się, że plomby metalowe są najlepsze. Co Wy na to.
> I czy jest prawdą, że nie wszędzie można wstawić "białe" plomby. Ku mojemu
> zdziwieniu od piatku mam metalową w ósemce.

masz szczescie :-) tutaj nikt sie nie cacka z osemkami.
po prostu wyrywa sie je jak najwczesniej (czesto wszystkie na jednym
posiedzeniu, brrrr....) i sprawa z glowy; no coz, co kraj to obyczaj :-)
moja plomba w osemce wprawia wszystkich dentystow w oslupienie

> Czy naprawdę nie można było tam
> wepchnąć normalnej?
>
> dzięki
> lesiu

tez sie na tym zastanawialem. prawdopodobnie plomby amalgamatowe
sa mechanicznie bardziej wytrzymale niz ceramiczne, ale mnie wciaz
niepokoi rtec. Dentysci oczywiscie przysiegaja, ze to nie ma znaczenia,
ale ja nie jestem przekonany. W koncu rtec jest tak silnie toksyczna,
ze nawet minimalne ilosci wyplukiwane przez lata z zebow
prawdopodobnie beda mialy jakis efekt na uklad nerwowy.
Z drugiej strony jestem pewien, ze przy obecnym stopniu zaawansowania
inzynierii materialowej mozna wyprodukowac tworzywo o odpowiednich
wlasciwosciach mechanicznych nadajacych sie na plomby dentystyczne
bez potrzeby uzywania rteci czy w ogole metali.

Czy ktos z branzy dentystycznej zechcialby sie wypowiedziec na ten temat ?

Mariusz

3. Data: 2000-09-25 17:51:12

Od: b...@k...net.pl (Monika Bujak) szukaj wiadomości tego autora

From: Mariusz Krawiec <k...@c...edu>

Ku mojemu

> masz szczescie :-) tutaj nikt sie nie cacka z osemkami.
> po prostu wyrywa sie je jak najwczesniej (czesto wszystkie na jednym
> posiedzeniu, brrrr....) i sprawa z glowy; no coz, co kraj to obyczaj :-)

Czyli gdzie????
Pozdrawiam serdecznie
Monia

---
WIRUS - wirus - WIRUS - wirus - WIRUS - wirus - WIRUS
-niE baDz beZbronny - http://www.avp-promocja.kki.pl -

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-sci-medycyna
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-sci-medycyna/

4. Data: 2000-09-25 20:04:19

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Monika Bujak" <b...@k...net.pl> wrote in message
> From: Mariusz Krawiec <k...@c...edu>
>
> Ku mojemu

> Czyli gdzie????

Czyli w NNTP-Posting-Host: krawiec-pc1.ces.clemson.edu
-> USA.

5. Data: 2000-09-25 21:30:27

Od: Mariusz Krawiec <k...@c...edu> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol wrote:

> "Monika Bujak" <b...@k...net.pl> wrote in message

> Czyli w NNTP-Posting-Host: krawiec-pc1.ces.clemson.edu
> -> USA.

własnie to miałem na myśli; w US of A chyba tak uczą dentystów,
że ósemki są be i przyspażają samych klopotów (zwłaszcza lekarzom)
i w ogóle to najlepiej się ich pozbyc przy pierwszej okazji.
Oczywiście jest w tym trochę racji, bo ludzkie szczęki sa zbyt
zakrzywione (za małe ?), żeby te zęby były do czegoś przydatne,
ale z drugiej strony takie poprawianie natury to chyba też przesada.
W końcu wyrostka robaczkowego nie usuwa sie tak
na "wsiakij sluczaj" a też przeciez nie potrzebny...

Mariusz

6. Data: 2000-09-26 12:12:02

Od: "Adam Szczebak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

'metalowe plomby', czyli amalgamat (najczesciej srebra) to bardzo trwala i
wytrzymala rzecz, jej wytrzymalosc niektorzy obliczaja na srednio (!!!) 15
lat, co przy nawet najlepszym wypelnieniu kompozytowym (zwlaszcza w zebach
bocznych) jest bardzo korzystne (szczegolnie dla kas chorych ;-)) ).
co do toksycznosci to owszem, kedys cos takiego moglo byc, kiedy asystentka
mieszala opilki srebra z rtecia 'na oko'. teraz nie wolno nawet miec rteci w
butelce w gabinecie, a co dopiero samemu mieszac!!!
sa gotowe kapsulki, otwierane dopiero po dokladnym wymieszaniu z gotowym
amalgamatem w srodku, wiec niebezpieczenstwo 'skazenia' rtecia (a
szczegolnie jej oparami) pacjenta czy srodowiska nie wchodzi wogole w gre.
zreszta tak na marginesie od wielu lat sa prowadzone 'wojny amalgamatowe'
pomiedzy roznymi slawami stomatologii. jedni mowia, ze amalgamat jest 'be',
inni ze 'cacy', i tak naprawde do konca nie wiadomo jak jest naprawde.
wiadomo tylko ze jest to wypelnienie bardzo trwale, a jezeli pacjent nie
zgadza sie na takowe, to, raczej ze wzgledow psychologicznych niz
chemicznych, powinno sie zalozyc inne wypelnienie.

adam szczebak

--
Wygraj bezprzewodowa klawiature i mysz! http://konkurs.rubikon.pl

7. Data: 2000-09-26 15:27:08

Od: Mariusz Krawiec <k...@c...edu> szukaj wiadomości tego autora

Adam Szczebak wrote:

> [...]
> lat, co przy nawet najlepszym wypelnieniu kompozytowym (zwlaszcza w zebach
> bocznych) jest bardzo korzystne (szczegolnie dla kas chorych ;-)) ).

wlasnie tego sie obawiam; czyj interes jest wazniejszy.

> [...]
> amalgamatem w srodku, wiec niebezpieczenstwo 'skazenia' rtecia (a
> szczegolnie jej oparami) pacjenta czy srodowiska nie wchodzi wogole w gre.

Chyba mnie nie zrozumiales.
nie chodzi mi o zatrucie asystenta/asystentki czy dentysty
parami rteci, tylko o to, ze masz w zebie pare gramow rteci,
ktora czy chcesz czy nie _bedzie_ w jakims
stopniu rozpuszczac sie i przedostawac sie dalej (do brzuszka, do krwi,
do ukladu nerwowego). Oczywiscie sa to pewnie minimalne ilosci,
ale przez 15 lat moze to miec efekt.
Ciekawe czy ktos robil jakies rzetelne badania na ten temat.

> [...]
> inni ze 'cacy', i tak naprawde do konca nie wiadomo jak jest naprawde.

wiadomo ze zawiera rtec i wiadomo, ze rtec jest silnie toksyczna.

> [...]
> zgadza sie na takowe, to, raczej ze wzgledow psychologicznych niz
> chemicznych, powinno sie zalozyc inne wypelnienie.

Mariusz

8. Data: 2000-09-26 21:58:58

Od: Cosa <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia , a był to Mon, 25 Sep 2000 17:30:27 -0400, Mariusz
Krawiec <k...@c...edu> napisał coś takiego:

>W końcu wyrostka robaczkowego nie usuwa sie tak
>na "wsiakij sluczaj" a też przeciez nie potrzebny...

No tu są jak zwykle zdania podzielone - jedni ciągną w jedna stronę ,
drudzy w drugą.
Fakt że nie operuje się wyroska na wszelki wypadek , ale niektórzy
twierdzą , że jak juz się przeprowadza jakąś operację na podbrzuszu to
dobrzeby go wyciąć przy okazji.
Oczywiście jak się podejrzewa zapalenie wyrostka i podczas zabiegu okazuje
się że to raczej nie on , to też raczej winno się go usunać, aby nie
zrobić blizną po operacji w konia innego chirurga ,który wykluczy przy
jakiejś tam okazji zapalenie wyrostka z powodu istniejącej blizny w
odpowiednim miejscu.
Słyszałem że u naszych kochanych przyjaciół i sojuszników ichnie firmy są
gotowe płacić za appendektomię "przy okazji" , i chirurdzy raczej
korzystają.
U nas raczej nie usuwa się "na wszelki wypadek" zdrowego wyrostka.

--
Cosa
c...@p...onet.pl

9. Data: 2000-09-27 10:06:52

Od: "Adam Szczebak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> stopniu rozpuszczac sie i przedostawac sie dalej (do brzuszka, do krwi,
> do ukladu nerwowego). Oczywiscie sa to pewnie minimalne ilosci,

alez zrozumialem cie doskonale. chodzi o to, ze pacjent dostaje wlasciwie
wymieszane opilki srebra z rtecia, czyli nie ma nadmiaru rteci, ktora jest
juz w kapsulce bardzo dokladnie wywazona, si?

adam

--
Wygraj bezprzewodowa klawiature i mysz! http://konkurs.rubikon.pl

10. Data: 2000-09-27 15:58:21

Od: Mariusz Krawiec <k...@c...edu> szukaj wiadomości tego autora

Adam Szczebak wrote:

> [...]
> wymieszane opilki srebra z rtecia, czyli nie ma nadmiaru rteci, ktora jest
> juz w kapsulce bardzo dokladnie wywazona, si?

Chyba jednak nie zrozumiales.
niewazne ile tej rteci jest, wazne ze jest i ze moze przenikac do organizmu.
Rtec metaliczna jest akurat o wiele mniej trujaca niz nieorganiczne
czy organiczne zwiazki rteci; przede wszystkim dlatego, ze metal raczej
trudno przenika przez skore/blony komorkowe a hydratowane jony
lub np. dimetylortec bardzo latwo. Niewielkie ilosci tego ostatniego specyfiku
wystarcza by zabic czlowieka.

Mariusz

prosba do wirusologow
Bolerioza ...