stomatolog ???

11. Data: 2000-09-27 20:57:10

Temat: Re: stomatolog ???
Od: "SONAR" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapraszam na www.stomatolog.med.pl
news z 20.09.2000 @ 00:02

--
Lukasz Dylewski a.k.a. SONAR
WebManger & WebMaster of www.stomatolog.med.pl

12. Data: 2000-09-29 02:16:45

Od: s...@m...com szukaj wiadomości tego autora

Jestem higienistka stomatologiczna.
Wiec jesli chodzi o amalgamat jest to wypelnienie jak na razie
najtrwalsze. W dobrze wypelnionym ubytku moze byc nawet ponad 30 lat.
Dlatego tez odradzam tym wszystkim, ktorzy chca zamienic sobie go na
biale wypelnienia (swiatloutwardzalne, czy chemoutwardzalne). Ja
zrobilam to i teraz zaluje, przede wszystkim dlatego, ze te sa duzo
mniej trwale i juz kilka razy zaliczylam wymiane.

Jesli chodzi o kosmetyke - jasne, ze w widocznych przy otwieraniu jamy
ustnej ubytkach, nie wypelnia sie ich amalgamatem.

Rtec? Oby tylko w wypelnieniach (minimalne ilosci) byly niezdrowe dla
organizmu sprawy.

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

13. Data: 2000-09-29 02:26:16

Od: s...@m...com szukaj wiadomości tego autora

> Zapraszam na www.stomatolog.med.pl
> news z 20.09.2000 @ 00:02

Dzieki, ze poleciles ta strone.
pozdrawiam
sezal

14. Data: 2000-09-29 02:27:08

Od: s...@m...com szukaj wiadomości tego autora

In article <8r0u2a$5u4$1@nnrp1.deja.com>,
s...@m...com wrote:
> [...]
> ustnej ubytkach, nie wypelnia sie ich amalgamatem.
>
> Rtec? Oby tylko w wypelnieniach (minimalne ilosci) byly niezdrowe dla

Pozdrawiam
sezal

15. Data: 2000-10-04 16:20:12

Od: Mariusz Krawiec <k...@c...edu> szukaj wiadomości tego autora

s...@m...com wrote:

> [...]
> zrobilam to i teraz zaluje, przede wszystkim dlatego, ze te sa duzo
> mniej trwale i juz kilka razy zaliczylam wymiane.

ja nie chce niczego zmieniac :-(
Probuje tylko zracjonalizowac fakt, ze na przelomie stuleci nr. 20 i 21
nikt ? nie wymyslil materialu o odpowiedniej trwalosci,
ktory moglby byc stosowany w dentystyce.
A moze taki material istnieje tylko z jakis dziwnych wzgledow
nie jest powszechnie stosowany (np. stary argument w stylu:
my to tak robimy od 30 lat wiec po co zmieniac).
Przeciez istnieje wiele materialow (nie zawierajacych pierwiastkow
ciezszych niz chlor) o bardzo wysokiej twardosci (np. BN)
jak i wytrzymalosci (np. poliweglany) itp. mechanicznych wlasciwosciach.

Co stoi na przeszkodzie by stosowac tego typu materialy w dentystyce ?
Koszt ? szybkosc twardniecia ? latwosc stosowania ?
Jakies inne przyczyny ? Moze warto usunac te przeszkody ?

> [...]
> ustnej ubytkach, nie wypelnia sie ich amalgamatem.
>
> Rtec? Oby tylko w wypelnieniach (minimalne ilosci) byly niezdrowe dla

Jesli dobrze zrozumialem to jest to argument w stylu "a u was Niegrow
bijut"
Oczywiscie, ze sa sprawy o wiele wazniejsze niz problem rteci w zebach,
tym niemniej cywilizacja ktora z jednej strony staje na glowie
by usuwac farbe ze starych budynkow, dlatego ze zawiera olow,
a z drugiej strony bez zadnych oporow faszeruje sie rtecia
jest wedlug mnie oparta o hipokryzje.

> Sent via Deja.com http://www.deja.com/
> Before you buy.

Mariusz

16. Data: 2000-10-10 13:52:02

Od: "adasko" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

i jeszcze raz amalgamat....

jest no najtrwalsze wypelnienie sposrod dostepnych w chwili obecnej.
w chwili obecnej NIE MA MOZLIWOSCI zatrucia rtecia z amalgamatu - wszystkie
te wypelnienia sa wczesniej dozowane z duza dokladnoscia, kapsulkowane i w
gabinecie tylko mieszane w kapsulce i podawane...

musisz zdac sobie sprawe z tego, ze material uzyty do wypelnien bedzie caly
czas oddzialywal w jamie ustnej pacjenta, razem ze slina i zawartymi w niej
kwasami i innym badziewiem... ;-))
nie kazdy material nadaj sie do tego, wiec sprobuj sie z tym pogodzic.
aha, POROWNYWALNE wlasciwosci do amalgamatu ma tez glasjonomer, jednak z
wytrzymaloscia u niego tez jest zle (w porownaniu oczywiscie do
amalgamatu...)

Mariusz Krawiec napisał(a) w wiadomości: <3...@c...edu>...

17. Data: 2000-10-10 22:18:57

Od: Mariusz Krawiec <k...@c...edu> szukaj wiadomości tego autora

adasko wrote:

> [...]
> te wypelnienia sa wczesniej dozowane z duza dokladnoscia, kapsulkowane i w
> gabinecie tylko mieszane w kapsulce i podawane...

zupelnie nie rozumiesz o czym mowie.
nie chodzi mi o kwestie zatrucia rtecia w chwili robienia plomby
tylko w czasie tych 15-30 lat kiedy ta plomba jest "uzywana".
I w tym aspekcie nie ma najmniejszego znaczenia jak dokladnie
odmierzona bedzie zawartosc kapsulki: botom line jest takie,
ze masz w gebie rtec przez nastepne 15-30 lat.

> musisz zdac sobie sprawe z tego, ze material uzyty do wypelnien bedzie caly
> czas oddzialywal w jamie ustnej pacjenta, razem ze slina i zawartymi w niej
> kwasami i innym badziewiem... ;-))

no wlasnie o to mi chodzi... to badziewie powoduje stopniowe rozpuszczanie
metali z wypelnienia; oczywiscie to sa male ilosci, ale o ile mi wiadomo
rtec bardzo kiepsko jest usuwana z organizmu i malutkie dawki
akumulowane przez dlugi okres czasu powoduja uszkodzenie ukladu nerwowego.

> [...]
> aha, POROWNYWALNE wlasciwosci do amalgamatu ma tez glasjonomer, jednak z
> wytrzymaloscia u niego tez jest zle (w porownaniu oczywiscie do

wiem, ze nie kazdy material sie do tego nadaje,
ale nie uwierze, ze w obecnym stanie inzynierii materialowej
nie jest znanze nic co mogloby byc trwalsze, twardsze i lepsze
od amalgamatu.
Trudno uwierzyc, ze jestesmy w stanie zbudowac prom kosmiczny
ktory nie spala sie w atmosferze, budujemy wiertla przecinajace granit, itp.
itd.
a nie jestesmy w stanie znalezc lepszego materialu na dentystyczne plomby ?

Mariusz

prosba do wirusologow
Bolerioza ...
Kontrakty Szwecja - Norwegia