studia

1. Data: 2002-09-06 13:09:25

Temat: studia
Od: "Pawel" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

szukam ludzi, którzy dostali się na medycyne - z czego sie uczyli, jakie
testy robili

2. Data: 2002-09-06 18:46:24

Temat: Re: studia
Od: "Karolina" <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

przede wszyskim testy dla kandydatów na Akademie Medyczne. Są tzry książki z
chemii, boilogii i fizyki. Powodzenia

3. Data: 2002-09-06 21:00:55

Od: "Hania" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
> szukam ludzi, którzy dostali się na medycyne - z czego sie uczyli, jakie
> testy robili
>
> Człowieku, rezygnuj z tych studiów póki jeszcze masz czas. Ja właśnie
skończyłam i zastanawiam się, jak przeżyć za 800 zł miesięcznie...

4. Data: 2002-09-06 21:34:56

Od: "Bogen" <B...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hania" <h...@w...pl> napisał w wiadomości

> skończyłam i zastanawiam się, jak przeżyć za 800 zł miesięcznie...

Jesli mozna zapytac Pani przed rozpoczeciam nauki spodziewala sie bardzo
wysokiej pensji i teraz jest bardzo rozczarowana??

Pozdrawiam

Bogen

5. Data: 2002-09-06 21:45:11

Od: "Ijon Tichy" <t...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogen" <B...@p...fm> napisał w wiadomości

> Jesli mozna zapytac Pani przed rozpoczeciam nauki
spodziewala sie bardzo
> wysokiej pensji i teraz jest bardzo rozczarowana??
dostań się na medycynę, skończ ją, weż 800 pln na rękę i
zostań Judymem.

dowidzenia
Tichy
ps . różnica zarobków- pensji . Salowy 700 pln, lekarz
900-1000pln
zanim zadasz jakieś pytanie , zastanów się czy warto

6. Data: 2002-09-06 22:40:05

Od: "Hania" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pozdrawiam
>
> Bogen
> Rozczarowana pensją - nie, bo to się nie zmieniło. Natomiast kilka lat
temu łatwiej się było pogodzić z takimi zarobkami, mając w perspektywie
możliwość porządnej specjalizacji. A teraz?

7. Data: 2002-09-06 23:58:39

Od: "Krzysztof" <k...@a...mail.ru> szukaj wiadomości tego autora

Ijon Tichy wrote:

> dostań się na medycynę, skończ ją, weż 800 pln na rękę i
> zostań Judymem.

a ktoś Ci każe pracować jako lekarz???

Zabrania Ci ktoś robić coś innego?

Skoro Ci nie pasuje Judymowanie, to zmień zawód zamiast narzekać i
pouczać innych.

Pozdrawiam,
Krzysztof

8. Data: 2002-09-07 02:49:30

Od: "Ijon Tichy" <t...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...mail.ru>
napisał w wiadomości news:albf7o$96h$1@news.onet.pl...
> a ktoś Ci każe pracować jako lekarz???
>
> Zabrania Ci ktoś robić coś innego?
>
> Skoro Ci nie pasuje Judymowanie, to zmień zawód zamiast
narzekać i
> pouczać innych.
znajdz mi lekarza, który jest całkowicie na swoim utrzymaniu
(nie rodzina, żona, ktokolwiek tylko on sam) i żeby mu
pasowało Judymowanie
Żeromski wielkie medycynie polskiej uczynił szkody, jeśli
ludzie będa uważali
że to w porządku że lekarz pracuje za darmo, to medycyna i
opieka będzie jaka będzie.
z mojej strony EOT
Tichy

9. Data: 2002-09-07 06:51:08

Od: "Hania" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> testy robili
>
> a tak właściwie to nie chodzi o to, żeby kogoś do czegoś zniechęcić, tylko
skłonić do namysłu. Uważam, że zawsze warto wysłuchać głosów
przedstawiających daną sprawę z różnych punktów widzenia. Mi na przykład
tego zabrakło... A i wielu moim znajomym - absolwentom AM - również. Może
się mylę, ale gdy się ma 19 lat widzi się przyszłość w jasnych barwach.
Zwykle jest się na utrzymaniu rodziców i kwestie finansowe są drugorzędne.
No i wreszcie trzeba przyznać, że zawód lekarza jako taki jest bardzo
ciekawy i daje dużo satysfakcji...
Problem się pojawia razem z rodziną...
I stąd chyba tak wielu lekarzy rezygnuje z pracy w zawodzie na rzecz firm
farmaceutycznych. Nie wątpię, że jest to decyzja bolesna, ja bym jej nie
podjęła, ale rozumiem tych, którzy tak właśnie robią.
Pozdrawiam wszystkich pracowników służby zdrowia ( a swoją drogą jak ciekawy
wydźwięk ma obecnie to określenie...) i życzę wytrwałości w tym trudnym, ale
jakże pięknym zawodzie.
Hania

10. Data: 2002-09-07 10:34:01

Od: "Tomasz Bandurski" <t...@s...amg-dot-gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...mail.ru> napisał w wiadomości

> a ktoś Ci każe pracować jako lekarz???

O to bardzo dobra uwaga w kontekscie wyboru studiow medycznych i tzw. nowych
realiow typu "przekwalifikowanie w celu dostosowania sie do wymogow rynku
pracy".

Wazna rzecza, ktora nalezy wziac pod uwage wybierajac studia medyczne jest w
obecnej sytuacji takze to, ze te studia, jak malo ktore nie przygotowuja do
podjecia innej pracy niz etat lekarza. Kazdy inny kierunek studiow wyzszych
nie wyznacza tak dokladnie wykonywanego zajecia.
Politechniki daja ogolne wyksztalcenie technicze niezaleznie nawet od
ukonczonej specjalnosci, podobnie z wyksztalceniem uniwersyteckim- te jest
moze nawet zbyt ogolne.
Studia medyczne mimo iz wymagaja sporo wysilku nie daja nic z uniwersalnego
wyzszego wyksztalcenia, a wiedza w zawodzie lekarskim bezposrednieo po
studiach jest zbyt mala i wymaga dalszych 6 lat (staz+specjalizacja) aby
mowic o samodzielnym wykonywaniu zawodu.
Program studiow nie wykracza poza przedmioty zawodowe. Od niedawna dopiero
zaczyna sie w porogramie studiow w ogole zwracac uwage na psychologiczne
aspekty interakcji miedzyludzkich chociazby lekarz - pacjent. Ja mialem
semestr psychologii, socjologii i czterotygodniowy blok psychiatrii (czysta
klinika ostrych patologii). O podstawach zarzadzania, marketingu, czy nawet
podstaw prowadzenia dzialalnosci gospodarczej i innych obecnie przydatnych
zagadnien mozna tylko pomarzyc. Czysta wyzsza szkola zawodowa.
Nie przecze, ze jest wiele przykladow na to ze lekarze z wyksztalcenia
wykonuja inne, niemedyczne zawody. Mysle, ze jest to przede wszystkim
zasluga jednostkowych talentow, a nie systemu ksztalcenia. Studia wymagaja
jednakze duzego poswiecenia, wyrzeczen i swiadomosc poniesionego nakladu
pracy nie ulatwia decyzji o przekwalifikowaniu. To oraz pewne niuanse,
ktore rozumie sie dopiero wykonujac prace lekarza rodzi oczywista
frustracje. Pojawia sie oczywista sprzeczosc (catch 22): dokonujac wyboru
studiow medycznych czlowiek nie wie (i nie jest w stanie zintegrowac-
naprawde przyjac do wiadomosci) tego czego dowiaduje sie w trakcie studiow i
potem pracy, a co powinno miec decydujacy wplyw na swiadomy wybor zawodu.

Tomasz Bandurski

Ustawy, akty prawne itp.
miazsz aloesowy
Dlaczego organizm odrzuca Biostymine?
Fenoterol - jak wpływa na dziecko?
Kasa chorych... zmiana miejsca zamieszkania itd.