Re: szarlotka sypana bez kaszki - Udalo sie!

Data: 2006-10-23 22:42:35
Temat: Re: szarlotka sypana bez kaszki - Udalo sie!
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com>

Magdalena Bassett wrote:

> Dzisiaj probuje ze slodka chalka, wysuszona i zmielona, zamiast kaszki
> manny. Zobaczymy, co z tego wyjdzie. Dam znac o rezultacie.
> MB

Udala sie znakomicie. Polecam, jest to ciekawa i bardzo latwa szarlotka.

250 ml zmielonego, suchego slodkiego ciasta - ja uzylam drozdzowej chalki
250 ml maki pszennej
200 ml cukru
1.5 lyzeczki polskiego/2 lyzeczki amerykanskiego proszku do pieczenia
Starta skorka z jednej cytryny
sok z jednej cytryny
75 g masla
1750 g soczystych jablek przed obraniem i wydrazeniem

Ja nie lubie cynamonu, wiec dodaje cytryne, ale ci, ktorzy cynamon
lubia, moga dodac go do jablek czy ciasta zamiast cytryny.

Maslo wlozyc do zamrazalnika na 20 minut albo dluzej. Rozgrzac piec do
180C/360F. Skorke zetrzec, sok wycisnac z cytryny. W naczyniu polaczyc
make, kruszona slodka bulke, cukier, proszek i skorke cytrynowa, dobrze
wymieszac, podzielic na 2 rowne czesci.
Jablka obrac, wyciac srodki, zetrzec na tarce, wymieszc z sokiem cytrynowym.
W malej tortownicy (moja ma 22 cm srednicy)wysypac na dno polowe suchej
mieszanki i wyrownac. Na to wylozyc jablka i caly sok i rowno uklepac.
Na to wysypac rowno reszte suchej mieszanki i zetrzec maslo w cienkie
listki, rowno ukladajac na powierzchni az cala bedzie zakryta. Piec
okolo godziny, az wierzch bedzie ciemnozloty.

Ciasto jest dobre samo lub z bita smietana czy lodami. Koniecznie
podawac cieple prosto z pieca, albo odgrzane przez 12 sekund w mikrofali.
Magdalena Bassett