szarlotka z ciastem nie-gnieciuchem poszukiwana

21. Data: 2006-10-25 13:41:32

Temat: Re: szarlotka z ciastem nie-gnieciuchem poszukiwana
Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hania wrote:

> bułki kukurydziane są dziwne w smaku, za to płatki takowe - super, chyba
> więc się skuszę :))))))))

Z moich eksperymentów - drożdżowe lepsze jest z mąki ryżowej, kruche
z kukurydzianej, kluchy i naleśniki z gryczanej, a amarantus generalnie
jest jak dla mnie do niczego.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

22. Data: 2006-10-26 18:45:58

Od: "Mariusz" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hania " <v...@g...pl> napisał w wiadomości
> chodzi za mną (opędzić się nie mogę) szarlotka.
> No i marzy mi się prawdziwy jabłecznik (nie jabol a ciasto) gdzie dużo
> jabłek, minimalna ilość ciasta...i zero jakiś dżemiksów i innych żelatyn,
> jak się to miewa w cukiernianych paskudztwach.
> pomoże kto?:)
> hania

No to może i ja się przydam.
Kiedyś podejrzałem u mojej cioci Wandzi rzecz taką:

2,5 szklanki mąki

0,5 szklanki cukru

1 kostka margaryny

1-2 łyżeczki proszku do pieczenia

4 jajka

1 szklanka cukru pudru

jabłka - szampion (chyba najlepsze) (dużo dość)

mąka + cukier + margaryna + 4 żółtka i proszek do pieczenia - zagnieść
trochę (właściwie to tylko tak trochę mocniej wymieszać, a nie żeby wyrabiać
ambitnie jakoś) i wyłożyć na blachę (wykleić, w zasadzie). Zostawić trochę
ciasta na ozdobę wierzchu.

Jabłka obrać. Pokroić w ćwiartko-plastry (nie za cienkie). Wyrzucić na
blachę, wyrównać w miarę.

Z 4 białek ubić pianę. Dodawać powoli cukier puder (niektórzy też dodają
łyżkę mąki ziemniaczanej, ale tu trzeba być ostrożnym, bo się gumowe robi -
ja nie dodaję). Wyłożyć na jabłka.

Pokruszyć resztę ciasta, tak jak się kruszonkę kruszy.

Do piekarnika na 40 min.

Uwielbiam to ciasto. A teraz sezon jest najlepszy na jabłeczniki przecież.
Jak piekę całą blachę, tak nigdy jeszcze nie zdążyło porządnie ostygnąć -
zawsze ześmy zeżarli. Podobno zimne też jest fantastyczne.

Mariusz

23. Data: 2006-10-27 06:38:57

Od: "Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz <m...@v...pl> napisał(a):

> [...]

> Jak piekę całą blachę, tak nigdy jeszcze nie zdążyło porządnie ostygnąć -
> zawsze ześmy zeżarli. Podobno zimne też jest fantastyczne.

w sobotę mam gości a ciacho mjem przekonuje :)
zastanawiam się nad zamianą mąki na kukurydzianą, a piana z białek na
wierzchu brzmi bosssko!
a - ile stopni piekarnik ? (ja mam termoobieg, więc 20st. mniej daję)

pozdr.Hania

24. Data: 2006-10-27 21:46:20

Od: "a" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Osełkę masła i paczkę maki kukurydzianej posiekać, dodać pół szklanki
> cukru (jak ktoś lubi b. słodkie to całą) i dwa - trzy jajka. Ciasto
> zagnieść i do lodówki na co najmniej 2 godziny. Po wyjęciu z lodówki
> podzielić ciasto na pół, jedną częścią wyłożyć blachę, na to jabłka
> pocięte w ósemki (kwaśne, najlepiej antonówki), posypać cukrem
> trzcinowym i na to pokruszona druga część ciasta.
> Smak trochę jak przy owocach pod kruszonką, ale jednak inny.
Polecam super smakuje i wygląda.
Jadłam to ciasto osobiście i bardzo pyszne było.
Z ta mąką wyglada bardzo fajnie jest takie żółciutkie.
Krycha jak pomyslę o tym ciachu to ślinka mi kapie.
Grazyna

25. Data: 2006-10-28 16:38:28

Od: "Mariusz" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zastanawiam się nad zamianą mąki na kukurydzianą, a piana z białek na
> wierzchu brzmi bosssko!
> a - ile stopni piekarnik ? (ja mam termoobieg, więc 20st. mniej daję)
>
> pozdr.Hania

Co do zmiany mąki to nie wiem, pewnie będzie podobne, bo tak naprawdę to w
sumie to ciasto nie jest takie najważniejsze w całości, tylko zdecydowanie
jabłka. Jabłka powinny być w takich ćwiarto-plastrach, żeby chrupiące i
soczyste były w zębach. Szampiony (ostatnio znalazłem "Championy", ale nie
wiem czy to te same jabłka. U mnie w Tesco są "Szampiony") są twarde, winne
i nie za soczyste, choć na pewno nie są suche - w sam raz. Daję czasem jakaś
inną odmianę i jeżeli jest zbyt soczysta, to wszystko pływa w soku
jabłkowym - fuj.

Temperaturę ustawiam na około 180 st.C

Nie mam termoobiegu, tylko starą poczciwą kuchenkę gazową bez takiego
dokładnego ustawiania i nawet bez termometra dlatego piszę około 180.
Oczywiście do nagrzanego piekarnika wkładam.

Dziś właśnie córka zmusiła mnie do tego, żeby upiec to ciasto i już od
kwadransa jest w piecu. Przyjedź, zapraszam, spróbujesz.
Mariusz

26. Data: 2006-10-29 11:31:44

Od: "Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz <m...@v...pl> napisał(a):

> [...]
>

> Dziś właśnie córka zmusiła mnie do tego, żeby upiec to ciasto i już od
> kwadransa jest w piecu. Przyjedź, zapraszam, spróbujesz.

dziekuje za zaproszenie :))) ale juz zrobilam sernik na wyrazne zyczenie
mlodego TZ ;-))

PS - moj rekord udanego ciasta to sernik NA kuchence gazowej (piekarnik
mialam zepsuty)...-wsio poszlo pod biale winko ;-)))

hania

27. Data: 2006-10-30 13:38:44

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

a wrote:

> Polecam super smakuje i wygląda.
> Jadłam to ciasto osobiście i bardzo pyszne było.
> Z ta mąką wyglada bardzo fajnie jest takie żółciutkie.
> Krycha jak pomyslę o tym ciachu to ślinka mi kapie.

A robiłaś już sama? Wyszło?

Najpiękniejszą muzyką przed snem

28. Data: 2006-10-30 19:14:00

Od: "a" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A robiłaś już sama? Wyszło?
Tak wyszło, zjedzona szybciutko.
Ale Twoja była jeszcze smaczniejsza.
Grażyna

29. Data: 2006-10-31 10:31:44

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

a wrote:
(...)
> Ale Twoja była jeszcze smaczniejsza.

Jajka miałam prawdziwe, nie sklepowe. Antonówki własne, nie pryskane.
Nic wiecej nie przychodzi mi do głowy.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

BARDZO CIEKAWY PRODUKT
przepis na ciasto gofrowe
KOKTAIL "SLONCE"
Przyrząd do przecierania pomidorów - prośba o opinie.
szarlotka sypana