Re: szarlotka z ciastem nie-gnieciuchem poszukiwana

From: "Mariusz" <m...@v...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: szarlotka z ciastem nie-gnieciuchem poszukiwana
Date: Thu, 26 Oct 2006 20:45:58 +0200

Użytkownik "Hania " <v...@g...pl> napisał w wiadomości
news:ehigol$9se$1@inews.gazeta.pl...
> chodzi za mną (opędzić się nie mogę) szarlotka.
> No i marzy mi się prawdziwy jabłecznik (nie jabol a ciasto) gdzie dużo
> jabłek, minimalna ilość ciasta...i zero jakiś dżemiksów i innych żelatyn,
> jak się to miewa w cukiernianych paskudztwach.
> pomoże kto?:)
> hania

No to może i ja się przydam.
Kiedyś podejrzałem u mojej cioci Wandzi rzecz taką:

2,5 szklanki mąki

0,5 szklanki cukru

1 kostka margaryny

1-2 łyżeczki proszku do pieczenia

4 jajka

1 szklanka cukru pudru

jabłka - szampion (chyba najlepsze) (dużo dość)

mąka + cukier + margaryna + 4 żółtka i proszek do pieczenia - zagnieść
trochę (właściwie to tylko tak trochę mocniej wymieszać, a nie żeby wyrabiać
ambitnie jakoś) i wyłożyć na blachę (wykleić, w zasadzie). Zostawić trochę
ciasta na ozdobę wierzchu.

Jabłka obrać. Pokroić w ćwiartko-plastry (nie za cienkie). Wyrzucić na
blachę, wyrównać w miarę.

Z 4 białek ubić pianę. Dodawać powoli cukier puder (niektórzy też dodają
łyżkę mąki ziemniaczanej, ale tu trzeba być ostrożnym, bo się gumowe robi -
ja nie dodaję). Wyłożyć na jabłka.

Pokruszyć resztę ciasta, tak jak się kruszonkę kruszy.

Do piekarnika na 40 min.

Uwielbiam to ciasto. A teraz sezon jest najlepszy na jabłeczniki przecież.
Jak piekę całą blachę, tak nigdy jeszcze nie zdążyło porządnie ostygnąć -
zawsze ześmy zeżarli. Podobno zimne też jest fantastyczne.

Mariusz