szarlotka z pianą z białek - kto ma przepis?

1. Data: 2001-08-28 06:27:44

Temat: szarlotka z pianą z białek - kto ma przepis?
Od: "Joanna" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Kiedyś miałam przepis na pyszną szarlotkę, ale gdzieś zaginął i nie pamiętam
jak się ją robiło. Charakterystyczne było to, że ciasto tarło się i część
dawało pod jabłka, a część na górę, dodatkowo na wierzch dawało się pianę z
białek. Czy ktoś ma ten (lub podobny) przepis?

Jak nie to może ktoś ma przepis na szarlotkę z pianą z białek na wierzchu?

Pozdrawiam,
Joanna

wszystko o papugach nimfach - http://www.emernet.pl/nimfy
http://papugi.emernet.pl - Papuzi Portal

1. Data: 2001-08-28 13:57:50

Temat: Re: szarlotka z pianą z białek - kto ma przepis?
Od: "MechaGodzilla" <k...@w...ps.pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

zaglądnij na www.gotowanie.wkl.pl a tam w ciastach znajdź MROCZEK.
rewelacja!!!!
polecam bo piekłam.

pozdrawiam
MechaGodzilla

1. Data: 2001-08-28 15:04:17

Od: "Wknpim" <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MechaGodzilla <k...@w...ps.pl.NOSPAM> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9mg805$d6f$...@n...tpi.pl...
> zaglądnij na www.gotowanie.wkl.pl a tam w ciastach znajdź MROCZEK.
> rewelacja!!!!
> polecam bo piekłam.

rumienię się ze wstydu

Wkn od strony

1. Data: 2001-08-28 15:47:04

Od: Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

MechaGodzilla wrote:

> zaglądnij na www.gotowanie.wkl.pl a tam w ciastach znajdź MROCZEK.
> rewelacja!!!!
> polecam bo piekłam.

Prosze mnie oswiecic - co to znaczy "1/2 pojemnika smietany"? To znaczy
ile? Przecietnie smietana jest sprzedawana w pojemnikach o pojemnosci
200 ml. No i jeszcze - jaka to ma byc smietana, bo przy ciescie kruchym
spotkalam sie zarowno ze slodka, jak i kwasna...

1. Data: 2001-08-28 16:56:14

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@k...net.pl...
> [...]
> 200 ml. No i jeszcze - jaka to ma byc smietana, bo przy ciescie kruchym
> spotkalam sie zarowno ze slodka, jak i kwasna...
I tak trzymaj, a czy kwaśna czy słodka to zależy też i od jabłek i twoich
upodobań.
pozdr. Jerzy
PS
O kurcze, odezwałem się w sprawie ciast.
Ale ja raczej jestem siłą roboczą. Mózg - to żona.

1. Data: 2001-08-28 19:16:51

Od: Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:

> Użytkownik Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:3...@k...net.pl...
> I tak trzymaj, a czy kwaśna czy słodka to zależy też i od jabłek i twoich
> upodobań.

Dobra, w takim razie bede improwizowac... :)

1. Data: 2001-08-28 19:40:49

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dobra, w takim razie bede improwizowac... :)
Tylko nie zapomnij podzielić się swoimi doświadczeniami.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-08-28 19:50:21

Od: "Wknpim" <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 200 ml. No i jeszcze - jaka to ma byc smietana, bo przy ciescie kruchym
> spotkalam sie zarowno ze slodka, jak i kwasna...

Śmietany słodkiej w pojemnikach to właściwie nie ma, chyba że w kartonikach
albo do kawy, ta 12 i 18% jest raczej lekko kwaskowa. a pół pojemnika to
mniej więcej pół szklanki, po prawdzie dodaje sie tyle, żeby ciasto się
ładnie uciapało, bo jak nie dodasz to może byc za twarde.

Wkn

1. Data: 2001-08-28 19:50:26

Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Mężyńska" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> 200 ml. No i jeszcze - jaka to ma byc smietana, bo przy ciescie kruchym
> spotkalam sie zarowno ze slodka, jak i kwasna...

Hejka;-)))

Ciasto jest pyszne, ale proporcje sa na baaaaardzo duze ciasto;-))) Moze
zrob z 3/4 to bedzie akurat, chyba, ze lubisz jak jest duuuuuuzo ciasta;-)))
jablek daj tyle ile w przepisie;-)))

Pozdrawiam,

Kaliope

--
Barbara Łączna
k...@p...krakow.pl

1. Data: 2001-08-29 06:56:03

Od: "Joanna" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"MechaGodzilla" <k...@w...ps.pl.NOSPAM> wrote in message
> zaglądnij na www.gotowanie.wkl.pl a tam w ciastach znajdź MROCZEK.
> rewelacja!!!!
> polecam bo piekłam.

OK, dziękuję - spróbuję - teraz szarlotki mozna robić codziennie :))

Ale znalazłam przepis w archiwum:
Super szarlotka
6 szklanek maki,
3 szklanki cukru,
4 zoltka,
500g margaryny,
2 lyzeczki proszku do pieczenia,
sol,
aromat waniliowy,

posiekac wszystko, szybko zarobic igleboko zamrozic. Jablka, najlepiej
niedojrzale, obrac i okroic w strozyny o grubosci ok.1 cm Zamrozona 1/2
ciasta zetrzec na wysmarowana blache i wylepic dno i brzegi jak najciensza
warstwa. Do jablek dodac cukier ok 0.5 szklanki na 1 litr gotowych jablek.
Od razu wykladac na blache (jak poczekasz puszcza wode). Bialka ubic,
dolozyc 2 lyzki maki ziemniaczaniej cukier 0,5 szklanki i dalej ubijac. Mase
podobna do bezowej rozsmarowac na jablkach. Zetrzec na wierzch reszte
ciasta. Piec nagrzac do 220C i w ciagu pieczenia podnosic temperature do
300C. Pieczenie trwa ok 60-80 min. Szarlotka wychodzi b.slodka - chcesz
kwasniejszej zmniejszaj ilosc cukru kolejno w pianie i jablkach.
Smacznego.
From: "Paweł Matczak" m...@p...com

Wyszła pyszna (choć nie o to mi chodziło, chciałam z pianą na wierzchu) -
ale coś jest tu chyba nie tak z temperaturą!!??
Ja piekłam w 200C niecałą godzinę, jakoś nie mogę sobie wyobrazić pieczenia
przez godzinę w 300C???

Pozdrawiam,
Joanna

wszystko o papugach nimfach - http://www.emernet.pl/nimfy
http://www.emernet.pl/nimfy/portal - Papuzi Portal

Ciasto na pizzę
przyprawa do piernika
nowośc w polskich sklepach z ekspedientkami.
tabele energetyczne
co jadłam smacznego w Chorwacji.