Re: szczupak raz jeszcze

From: "Dana" <d...@n...com.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: szczupak raz jeszcze
Date: Thu, 11 Jan 2001 10:38:50 +0100

Użytkownik Agnieszka Litwin <a...@a...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:93jsk7$svl$...@n...tpi.pl...
> Witajcie!
> Jestem zdegustowana :-( czy naprawde nikt na tej grupie nie przyzadzal
> szczupaka, czy szkoda wam czasu na typowo kulinarne posty. [...]
> Zgodnie z prosba prosze o przepis na szczupaka. Zalezy mi bo nigdynie
> robilam a chce poczestowac tata.
> Pozdrawiam Aga

Jezeli nigdy nie robilas szczupaka to mozesz miec problem z czyms
wymyslniejszym (s.faszerowany, rolada).
Proponuje szczupaka pieczonego z pieczarkami albo z chrzanem.
Szczupak z pieczarkami
Sprawiona rybę natrzeć solą, ulozyc w zaroodpornym naczyniu wysmarowanym
maslem, oblac stopionym maslem i 2 lyzkami wody. Piekarnik nagrzac do 200
stopni C, wstawic rybe, piec ok 40 minut, czesto skrapiajac sosem spod
pieczenia. W tym czasie ok. 30 dkg pieczarek (najlepiej drobnych) oczyscic i
pokroic na kawalki (cwiartki, polowki), podsmazyc na masle i dodac do ryby
po ok. 20 minutach pieczenia. Tak szczupaka robi moj szwagier HeniusM.

Szczupak z chrzanem
Rybe mozna pokroic na dzwonka, ale efektowniej wyglada pieczona w calosci.
Sprawiona natrzec sola, skropic octem, ulozyc w zaroodpornym naczyniu
wysmarowanym tluszczem. Rybe oblac stopionym maslem. Piec w temp. 180-185
stopni C przez ok. 35 minut. Gdy juz upieczona, oblac smietana (1/2
szklanki) wymieszana z tartym chrzanem (2 lyzki) i piec jeszcze kilka minut.
(przepis wg Kuchni polskiej pod red. dr Stanislawa Bergera, sprawdzony
kilkakrotnie).
--
DanaB
http://www.kuchnia.com.pl