szlifirka - pytanie do znajacych sie lub uzywajacych

11. Data: 2008-01-30 15:54:42

Temat: Re: szlifirka - pytanie do znajacych sie lub uzywajacych
Od: "Konrad N>S>" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek Mantewka" <w...@t...pl> napisał w wiadomości
news:fno51f$75f$1@mx1.internetia.pl...

> możesz też spróbować szlifierką rotacyjną z ruchem krzywoliniowym np taki
> bosch
> http://allegro.pl/item298889670_skil_szlifierka_pole
rka_7450_nowosc_firmy_bosch.html
> (nie mam nic wspólnego z boszem ani sprzedawcą - chodzi o koncepcję)

znalazłem jeszcze takie coś:

http://allegro.pl/item305350933_szlifierka_mimosrodo
wa_270w_skil_bosch_filtr.html

tańsza od tej pierwszej, większy (minimalnie) skok/oscylacja, i większa prędkość
ruchu oscylacyjnego.

taka też będzie dobrym urządzeniem do wspomnianego zastosowania?

12. Data: 2008-01-30 17:26:06

Od: Wojtek Mantewka <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad N>S> pisze:
> [...]
> prędkość ruchu oscylacyjnego.
>
> taka też będzie dobrym urządzeniem do wspomnianego zastosowania?

odpowiadam od końca - do wyszlifowania kilku drzwi czy jednej szafy nie
ma sensu kupować drogiego sprzętu. taka szlifierka jak:
http://allegro.pl/item305350933_szlifierka_mimosrodo
wa_270w_skil_bosch_filtr.html
powinna być ok, chociaż zastanawia mnie zmiana nazwy z oscylacyjnej na
mimośrodową - z opisu wynika że jest to ruch obrotowy z mimośrodowym
czyli jak podejrzewam może być mniej skuteczna, bo ruch mimośrodowy jest
tam tylko pochodną obrotowego... zaznaczam że nie znam tego typu
sprzętu, bo pracuję profesjonalnym i nie ma tam takich cudów.
a co do szlifierki taśmowej - jest niezastąpiona tam, gdzie trzeba
wydajnie wyszlifować większą powierzchnię, np. wyrównać blat sklejony z
kilku desek w którym występują kilkumilimetrowe progi, ciężko jest
jednak uzyskać lustrzaną powierzchnię, ponieważ taka szlifierka zdziera
z taką siłą że każda pomyłka pozostawia ślady w kształcie głębokich -
2-3 mm śladów. praca takim sprzętem wymaga sporo wprawy, jest ciężka i
wyrywa się z rąk.
Szlifierka taśmowa służy do obróbki dużych powierzchni, nie dociera w
trudno dostępne miejsca - rogi, w pobliże wewnętrznych narożników itp...
dobrze nadaje się do zaoblania krawędzi itp...
według mnie do twojego celu najlepiej nada się tradycyjna szlifierka
oscylacyjna (bez ruchu obrotowego) o prostokątnej stopie około
100x200mm. nie będzie problemu z dotarciem do narożników 90 stopni, z
uszkodzeniem powierzchni itd. w marketach typu castorama czy liroy można
często sprawdzić jak działa dane narzędzie, kieruj się wydajnością i
mocą - dobra, profesjonalna szlifierka ma 800W i działa naprawdę
efektywnie. Można też rozważyć zakup szlifierki oscylacyjnej ze stopą
trójkątną - jest mniejsza, ale za to jeszcze lepiej dociera w trudne
miejsca.
mam nadzieje że pomogłem ,bo więcej to już tylko w Erze
wm

zarówki energooszczędne oryginał?
Kable pod panelami
jaki koszt